دوشنبه 24 اردیبهشت 1403 - 13 May 2024
کد خبر: 17759
تاریخ انتشار: 1401/04/02 05:59

مدت زمان صدور ویزای دانش آموزی کانادا چقدر است؟

با توجه به کیفیت بالای آموزش در کانادا، تحصیل در مدارس کانادا می تواند آینده فرزندانتان را تامین نماید و راهگشای ورود ان ها به دانشگاه ها و به دنباله ان بازار کار کانادا و دیگر کشورهای مطرح دنیا باشد.

 همانطور که می دانید برای تحصیل در کانادا و ورود به این کشور می بایست ویزای تحصیلی دریافت نمایید. در این مسیر مدت زمان صدور ویزای دانش آموزی کانادا چقدر است؟ بسیار مهم و نگران کننده می باشد چراکه اگر متقاضی نتواند به موقع ویزای تحصیلی خود را دریافت کند، از تحصیل در کانادا بار خواهد ماند. با افزایش تعداد برنامه ها، پیش بینی اینکه چه مدت طول می کشد تا نتیجه ویزای شما مشخصی بشود، چندان آسان نیست. دقت نمایید که در این مسیر حتما مطمئن شوید که قبل از درخواست، تمام عواملی که می تواند بر زمان پردازش ویزای دانش آموزی کانادا تأثیر بگذارد، به درستی رعایت نموده اید. برای پاسخ به سوال مدت زمان صدور ویزای دانش آموزی کانادا چقدر است؟ بهتر است در ابتدا با انواع ویزا و شرایط تحصیل در مدارس کانادا آشنایی یابید در همین راستا مطالب زیر را از مقاله های مختلف سایت موسسه ملک پور در مورد تحصیل در کانادا برایتان گردآوری نموده ایم.

ویزای دانش آموزی کانادا چیست؟

ویزای دانش آموزی کانادا برای متقاضیان بین المللی در نظر گرفته شده است. این یک نوع ویزای غیر مهاجرتی است که به متقاضیان اجازه می دهد تحصیلات خود را در یکی از مدارس کانادا تکمیل کنند. در کانادا، ویزای تحصیلی اغلب به عنوان مجوز تحصیل توصیف می شود. برای اخذ ویزای دانش آموزی کانادا متقاضی می بایست حتما از یکی از مدارس کانادا پذیرش داشته باشد. از دیگر شرایط اخذ ویزای دانش آموزی کانادا، داشتن یک قیم قانونی در کانادا می باشد. قیم قانونی شامل شخصی است که هم اکنون اقامت دائم یا شهروندی کانادا را دارد و به طور قانونی در این کشور ساکن است.

 

عوامل موثر بر زمان صدور ویزای دانش آموزی کانادا

در پاسخ به سوال مدت زمان صدور ویزای دانش آموزی کانادا چقدر است؟ می توان گفت به طور معمول پردازش این نوع ویزا 3 الی 4 هفته طول می کشد اما این فقط یک زمان تقریبی است. عوامل زیادی می توانند به طور قابل توجهی بر زمان پردازش ویزای دانشجویی کانادا تأثیر بگذارند. کشوری که از آن درخواست می دهید، سابقه تحصیلی و کیفری متقاضی، میزان تمکن مالی و مدارک پشتیبانی که ارائه شده است، از موارد تاثیرگذار در زمان پردازش ویزای دانشجویی می باشد. برای اطلاع کامل از عوامل تاثیرگذار بر زمان و اخذ ویزای تحصیلی کانادا این مطلب را از دست ندهید: تحصیل در دانشگاه های کانادا

انواع مدارس در کانادا

مدارس متنوعی در کانادا برای متقاضیان فراهم شده است که در هر کدام از این مدارس روند آموزشی متناسب با هدف آن مدرسه می باشد. در زیر به انواع مدارس در کانادا اشاره شده است:

  • مدارس دولتی:

مدارس دولتی کانادا از متقاضیانی که اقامت دائم یا شهروندی کانادا را دارند، هزینه ای دریافت نمی کنند ولی باقی متقاضیان می بایست برای تحصیل در این مدارس هزینه پرداخت نمایند.

  • مدارس خصوصی:

مدارس خصوصی در کانادا برای تمامی متقاضیان شامل هزینه می باشد. سیستم و ساختار آموزشی در این نوع مدارس با نوع دولتی آن تفاوت های بسیاری دارد و در این مدارس فعالیت های فوق برنامه متفاوت و متناسب با نوع ایالتی که در ان واقع شده اند، نیز در کنار دروس اصلی برای دانش آموزان اجرا می شود.

  • مدارس شبانه روزی:

دانش آموزان در مدارس شبانه روزی علاوه بر تحصیل، زندگی نیز می کنند پس به طبع هزینه تحصیل در اینگونه مدارس از دو نوع قبلی گران تر می باشد. دانش آموزان با تحصیل در مدارس شبانه روزی با زندگی گروهی آشنا می شوند و سطح مشارکت در کارهای گروهی در آن ها بالا می رود. به طبع سطح زبان انگلیسی آن ها نیز تقویت می گردد و در اغلب مدارس نیز زبان فرانسوی را نیز فرا می گیرند. در این نوع مدارس نیز فعالیت های فوق برنامه نیز برای دانش آموزان اجرا می گردد.

 

زمان مناسب برای درخواست ویزای تحصیلی کانادا چه زمانی است؟

با توجه به اطلاعاتی که ازسایت ملکپور به دست آمده است، زمان مناسب برای درخواست 3 ماه قبل از شروع دوره تحصیلی است. دقت نمایید که زمان تقریبی پردازش اغلب بر اساس تعداد درخواست های فعلی دریافت شده توسط سفارت تغییر می کند.

 

چند بار می توان برای ویزای دانش اموزی کانادا اقدام کرد؟

حداکثر محدودیتی برای درخواست ویزای تحصیلی کانادا وجود ندارد. اگر با ردی ویزا مواجه شدید، باید دلیل آن را درک کنید. توصیه می شود همان اشتباه را تکرار نکنید. ممکن است مجبور شوید درخواست و مدرک خود را تغییر دهید تا از رد شدن بیشتر جلوگیری کنید. هیچ دوره انتظاری برای درخواست مجدد برای مجوز دانشجویی کانادا وجود ندارد. شما می توانید بلافاصله پس از رد درخواست ویزای تحصیلی خود اقدام کنید.

 

بورسیه مدارس کانادا

بسیاری از متقاضیان که هدف آن ها تحصیل در مدارس کانادا می باشد، به دنبال راهی برای کاهش هزینه های تحصیل و زندگی در این کشور می باشند از این رو می توانند برای اخذ بورسیه های متنوعی که در این کشور برای دانش آموزان بین المللی فراهم شده است، استفاده نمایند. شما می توانید لیست و شرایط اخذ بورسیه های دانش آموزی کانادا را در این لینک مطالعه کنید: تحصیل فرزندان در کانادا. اما برخی از این بورسیه ها شامل بورسیه تحصیلی براندون گودمن، بورسیه یادبود یوشی هاتوری و بورسیه صندوق Halsey اشاره نمود.     

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/3kegad