شنبه 15 اردیبهشت 1403 - 04 May 2024
کد خبر: 10080
تاریخ انتشار: 1400/10/15 19:39

چگونگی اخذ ویزا استارت آپ آلمان

یکی از رایج ترین روش هایی که می توان به کشور آلمان سفر کرد، طراحی یک استارت آپ می باشد. آلمان یکی از کشور های صنعتی و پیشرفته است که اقتصادی قدرتمند دارد. این کشور با توجه به اقتصاد پایداری که داراست از ایده های نو و جذاب هم استقبال زیادی می کند. اخذ ویزا استارت آپ آلمان، یکی از روش هایی است که با استفاده از آن متقاضی می تواند به عنوان یک کارآفرین در آلمان سکونت یابد. البته نامی با عنوان ویزا استارت آپ در سفارت آلمان وجود ندارد به همین خاطر متقاضیان در ابتدای مسیر باید ویزا خود اشتغالی دریافت نمایند.

معمولا کارآفرینی در کشور دیگر، مراحل پیچیده ای داشته و نیازمند یک سری مدارک خاص است. به همین خاطر بهتر است که برای انجام این کار با مشاوران و وکلا حقوقی مشورت نمایید. کارآفرینی و ایجاد یک استارت آپ یکی از روش های سرمایه گذاری در آلمان می باشد. این روش نسبت به سایر روش های سرمایه گذاری امن تر و هزینه های کمتری دارد. متقاضیان برای اینکه بتوانند ویزا استارت آپ آلمان را دریافت نمایند، باید دارای طرح تجاری و یا بیزینس پلن قوی و مناسبی باشند. این نوع طرح باید کاملا خلاقانه و نوآورانه باشد.

ویزا آلمان

توجه داشته باشید که در ویزا کارآفرینی آلمان، متقاضی باید بیزینس پلی را ارائه کند که دارای سابقه مدیریتی است. علاوه بر این، باید در این زمینه فعالیت کرده باشد. این نوع ویزا نیازی به ایده جدید و نوآورانه ندارد و تنها ارائه بیزینس پلن متقاضی دارای اهمیت است. در ادامه به بررسی اخذ ویزا استارت آپ آلمان می پردازیم.

شرایط اخذ ویزا استارت آپ آلمان

اخذ ویزای استارت آپ آلمان، نیازمند ارائه طرح تجاری قوی و نوآورانه ای می باشد. متقاضیان پس از طراحی طرح تجاری از ایده خلاقانه شان باید درخواست شان را به اتاق بازرگانی این کشور ارائه دهند. این اتاق با بررسی درخواست متقاضی، تاییدیه های لازم را به وی اعطا می کند. متقاضیان برای اینکه بتوانند از طریق استارت آپ به آلمان مهاجرت کنند باید ویزای خود اشتغالی دریافت نمایند. متقاضیان توجه داشته باشند که باید دارای پشتوانه مالی کافی جهت راه اندازی کسب و کارشان در آلمان باشند؛ چرا که باید هزینه های زندگی خود و خانواده شان را تامین نمایند.

در صورتی که شما دانشجو هستید می توانید از طریق تحصیل در آلمان نیز به این کشور مهاجرت کنید. تحصیلی در آلمان یکی از راحت ترین روش های مهاجرتی است که دانشجویان می توانند با ارائه مدارک لازم جهت ادامه تحصیل به این کشور سفر کنند. تحصیل در تمامی مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در آلمان امکان پذیر می باشد. متقاضیان می توانند هم به زبان آلمانی و هم به زبان انگلیسی در دانشگاه های این کشور تحصیل نمایند. از آنجایی که آلمان دانشگاه های معتبری را در خود جای داده است، دانشجویانی که در از این دانشگاه ها فارغ التحصیل شوند، مدارک شان اعتبار و ارزش بسیار زیادی خواهد داشت.

البته تحصیل در دانشگاه های آلمان برای دانشجویان بین المللی رایگان است و آنها تنها باید هزینه های زندگی در این کشور را پرداخت نمایند.

بازار کار در آلمان

یکی از مهم ترین مسائلی که متقاضیان جهت راه اندازی استارت آپ باید از آن آگاهی داشته باشند، شرایط کار در این کشور است. آلمان یکی از  کشور هایی است که شدیدا با کمبود نیروی کار جوان مواجه است و به همین علت هر ساله متقاضیان زیادی را برای کار جذب می کند. به همین خاطر این کشور دارای شرایط و بازار کار مناسبی است و کارآفرینان می توانند با خیالی راحت در این کشور کار خود را شروع نمایند. متقاضیان برای اخذ ویزا خود اشتغالی، تنها کافی است دارای تخصص و مهارت کافی باشند و بیزینس پلن قوی و مناسبی را به سفارت ارائه دهند.

توجه داشته باشید که هزینه کسب و کار هایی که با استارت آپ و یا خود اشتغالی مرتبط می باشند، مبالغ متفاوتی است. به همین خاطر نمی توان هزینه ثابتی را برای آنان در نظر گرفت. در برخی از کسب و کار هایی که با خود اشتغالی مرتبط است، متقاضی باید دارای مدرک تحصیلی مرتبط با آن باشد. البته اخذ ویزا خود اشتغالی از طریق ثبت شرکت در آلمان نیز امکان پذیر می باشد. یکی از معایبی که ویزا استارت آپ آلمان داراست، این است که به صاحب آن کسب و کار مالیات 45 درصدی تعلق می گیرد. البته این مالیات صرف امور اجتماعی مختلف در آلمان می شود.

بازار کار در آلمان

مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزا

یکی دیگر از مسائلی که متقاضیان مهاجرت به آلمان 2022 باید از آن آگاهی داشته باشند، این است که از مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزا به صورت کامل اطلاع داشته باشند. مدارک ارائه شده به سفارت از آنجایی حائز اهمیت می باشد که در صورت وجود کوچک ترین نقصی در آن، با درخواست متقاضی موافقت نمی شود. به همین خاطر متقاضیان باید با وکیل و یا مشاور مهاجرتی در این زمینه مشورت های لازم را انجام دهند.

مدارک لازم جهت اخذ ویزا آلمان عبارت است از:

  • ارائه پاسپورت معتبر که دارای 6 ماه اعتبار است
  • کپی از صفحات پاسپورت
  • ارائه عکس پاسپورتی
  • تکمیل و ارائه فرم درخواست ویزا
  • ارائه مدارک تحصیلی
  • ارائه بیزینس پلن
  • ارائه رزومه و سابقه کاری
  • ارائه مدارک محل زندگی
  • ارائه مدارک بیمه
  • اثبات تمکن مالی برای تامین هزینه های زندگی در آلمان
  • ارائه مدارک شخصی و هویتی

متقاضیان با ارائه مدارک کامل، می توانند اقدام به اخذ ویزا نمایند. در این مواقع متقاضیان بهتر است دارای وکیل و مشاور مهاجرتی باشند تا در صورت عدم پذیرش درخواست ویزا، وی بتواند مشکل را پیدا و رفع نماید.

ویزا استارت آپ آلمان

سخن پایانی

معمولا مهاجرت به آلمان و اخذ اقامت این کشور، کار چندان آسانی نمی باشد و نیازمند تجربه و آگاهی مناسب از شرایط، محدودیت ها و قوانین و مقررات مهاجرتی است. به همین خاطر اکثر متقاضیان مهاجرت به این کشور از این اطلاعات آگاهی لازم را ندارند و باید به کمک وکیل مهاجرتی این مراحل را طی نمایند. یکی دیگر از مسائل مهم در مهاجرت، اخذ ویزا می باشد. ویزا انواع مختلفی دارد که متقاضیان با توجه به هدف مهاجرتی شان باید شرایط متفاوتی را برای اخذ ویزا فراهم نمایند. توجه داشته باشید که جدا از هزینه های مهاجرت، متقاضیان باید برای بررسی مدارک توسط سفارت هزینه ای را به آنها پرداخت نمایند.

در صورتی که درخواست متقاضیان رد شود، این هزینه عودت نمی شود و متقاضی باید برای بررسی دوباره مدارک این هزینه را پرداخت نماید. پس در درجه اول، متقاضیان باید اطلاعات لازم را به دست آورند و با فردی که تجربه و تخصص مناسبی را در این کار دارد مشورت کنند تا دچار مشکلات مهاجرتی، اقامتی و... نشوند.


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/3eovy4