پنج‌شنبه 27 اردیبهشت 1403 - 16 May 2024
کد خبر: 96008
نویسنده: رپورتاژ
تاریخ انتشار: 1402/08/03 10:48

راهنمایی گام به گام برای متخصصان برق: صفر تا صد آموزش plc فتک

آموزش و یادگیری PLC، یکی از مهارت‌های ارزشمند در حوزه کنترل و اتوماسیون صنعتی است. علاوه بر آن، امروزه با رشد و پیشرفت تکنولوژی، نیاز به کارشناسان PLC در حال افزایش است. به دلیل همین هم یادگیری این مهارت طرفداران زیادی در ایران و جهان پیدا کرده است.
راهنمایی گام به گام برای متخصصان برق: صفر تا صد آموزش plc فتک

با توجه به این گسترش بازار کار و نیاز به متخصصین حرفه‌ای و ماهر، افراد زیادی به دنبال راه‌های یادگیری پی ال سی هستند. متاسفانه اغلب آن‌ها در این فرآیند گمراه و درگیر منابع آموزشی نامعتبر و ناقص می‌شوند.

بنابراین آکادمی ماهر با داشتن تجربه آموزش بیش از 30 هزار دانش‌پذیر و همچنین برگزاری دوره اتوماسیون کار ماهر (دوره تخصصی آموزش PLC فتک) تصمیم دارد در این مطلب انواع روش‌های صحیح و الزام یادگیری این مهارت را برای شما مهندسان و تکنسین‌های برق توضیح دهد.

چرا گذراندن آموزش plc برای مهندسان و تکنسین‌های برق لازم است؟

یکی از دلایل مهم نیاز مهندسان و تکنسین‌های برق برای یادگیری پی ال سی، تقاضای زیاد بازار کار و صنعت به کارشناسانی است که بتوانند با استفاده از سخت‌افزار و نرم‌افزار PLC فرآیندها و تجهیزات را کنترل کرده و بهبود دهند.

همچنین یادگیری این مهارت به این افراد متخصص کمک می‌کند تا فرآیندها و تجهیزات صنعتی را با بهره‌وری بیشتر و هزینه کمتر کنترل کنند. بنابراین یادگیری PLC به مهندسان و تکنسین‌های برق این امکان را می‌دهد که با نیازهای بازار کار همراه شوند و در جذب فرصت‌های شغلی جدید موفق باشند.

لازمه گذراندن آموزش plc برای مهندسان و تکنسین‌های برق

برای یادگیری صفر تا صد plc فتک از کجا شروع کنم؟

برای یادگیری PLC FATEK به‌طور کامل و از صفر تا صد، ابتدا لازم است با مفاهیم اساسی و پایه‌ای PLC آشنا شوید. مفاهیمی مانند: ورودی و خروجی‌ها، تایمرها، کانترها، لاجیک‌های پایه‌ای و … . برای یادگیری این مفاهیم پایه،‌ منابع آموزشی مختلفی مثل: کتاب‌ها، ویدیوها، دوره‌های آموزشی آنلاین و حضوری وجود دارند. لازم است که حتما با‌توجه به نیاز و سطح خود، منابع مناسب را انتخاب کنید.

بعد از یادگیری مفاهیم اولیه و اصولی در مورد PLC، زمان آن است که این آموخته‌ها را تثبیت و مهارت‌های خود را افزایش دهید. یکی از بهترین گزینه‌ها برای موضوع انجام پروژه‌های عملی و یا کارآموزی است. به یاد داشته باشید که پروژه‌های کوچک که از سطح ساده به پیچیده‌ هستند را شروع کنید تا با نحوه عملکرد PLC در موقعیت‌های مختلف آشنا شوید. استفاده از نرم‌افزارهای شبیه‌سازی PLC مانند: "Fatek WinProladder" می‌تواند بدون نیاز به تجهیزات فیزیکی، عملکرد شما را به چالش بکشد و ارتقا دهد.

همچنین عضویت در انجمن‌ها و گروه‌های مرتبط با PLC فتک، فرصت خوبی برای مطرح کردن سوالات، به اشتراک گذاشتن تجربیات و یادگیری از دیگران است. پس سعی کنید در انجمن‌ها و تالارهای گفت‌وگو عضو شوید و در آن‌ها فعالیت کنید.

آموزش‌های پی ال سی فتک را از کجا یاد بگیریم؟

برای دسترسی به آموزش‌های مفید در زمینه PLC فتک، می‌توانید از منابع آنلاین مختلفی که در فضای وب وجود دارد، استفاده کنید. در ادامه، تعدادی از منابع معتبر برای یادگیری این مهارت را برای شما آورده‌ایم:

  1. پلتفرم YouTube: با جستجوی "Fatek PLC tutorial" یا موضوعات مشابه، می‌توانید ویدیوهای آموزشی مرتبط را پیدا کنید.
  2. سایت‌های آموزشی: مانند: "PLC Academy"، "Learn Automation" و "Maher Academy" منابع آموزشی انگلیسی و فارسی در زمینه PLC فتک ارائه می‌دهند.
  3. کتاب‌ها یا فایل‌های pdf: مانند کتابچه آموزشی (Fatek PLC Programming Manual) که توسط شرکت فتک منتشر شده است.
  4. انجمن‌ها و گروه‌های آنلاین: انجمن‌ها و گروه‌های مرتبط با برنامه‌نویسی PLC فتک می‌توانند منابع و توضیحاتی را ارائه دهند که به شما در یادگیری کمک کنند. 
  5. دوره‌های آموزشی معتبر: برای انتخاب یک دوره آموزشی معتبر، حتما اطمینان حاصل کنید که سرفصل‌ها بروز و کامل باشند. همچنین توسط اساتید مجرب و با مدرک معتبر تدریس شوند تا اطلاعات صحیح و کاربردی را به شما ارائه دهد.

پی ال سی فتک

سرفصل‌های آموزشی یک دوره plc فتک خوب و کامل چیست؟

یک دوره آموزشی در زمینه پی ال سی فتک، شامل مجموعه‌ای کامل و جامع از مفاهیم و مهارت‌هایی است که یک فرد مبتدی را به اتوماسیون کاری ماهر و متخصص تبدیل می‌کند. در زیر، لیستی از سرفصل‌های مهمی که یک دوره آموزشی PLC فتک خوب باید داشته باشد را برای شما بیان کرده‌ایم:

  • الکتروموتور و کاربرد آن در صنعت
  • معرفی درایو و کاربرد آن در صنعت
  • درایو LS
  • سیستم‌های اتوماسیون صنعتی
  • معرفی و دسته بندی انواع سنسورها
  • انواع کنترل کننده‌ها
  •  PLC مقدماتی
  • PLC پیشرفته
  • معرفی برندهای مختلف  PLC
  • آموزش HMI برند FATEK
  • معرفی و آموزش کامل سخت افزار و نرم افزار HMI فتک
  • معرفی و کاربرد شبکه ی مدباس در صنعت

دستگاه plc فتک

یادگیری و آموزش کامل پی ال سی چقدر طول می‌کشد؟

پس از گذراندن آموزش،‌ انجام مطالعه، پروژه‌ها و تمرین‌های مستمر، به‌تدریج به سطوح پیشرفته‌تر از PLC فتک می‌روید و مفاهیم پیچیده‌تر را یاد خواهید گرفت؛ اما به یاد داشته باشید که زمان یادگیری برای هر فرد متفاوت است و یک زمان مشخص و ثابتی ندارد.

پس صبور باشید؛ پیشرفت فرایندی تدریجی است. مهم‌ترین عوامل برای یادگیری موفق PLC این است که تمرکز و تمرین مداوم داشته باشید و از تجربه و علم دیگران، مخصوصاْ اساتید مجرب این رشته به‌درستی استفاده کنید.

یادگیری PLC فتک، مهارتی مهم در عصر حاضر برای متخصصان برق

گذراندن دوره‌های آموزش پی‌ال‌سی فتک برای مهندسان و تکنسین‌های برق، مهارتی ارزشمند و پر اهمیت است. این آموزش علاوه بر افزایش فرصت‌های شغلی برای این افراد؛ باعث بهبود کیفیت تولید، کاهش هزینه‌ها و افزایش بهره‌وری در صنایع مختلف هم می‌شود.

منابع و دوره‌های آموزشی معتبر آنلاین و حضوری، می‌توانند به شما در هرچه سریع‌تر و با کیفیت‌تر گذراندن این مسیر کمک کنند. به عنوان یک منبع آموزشی فارسی و کامل، می‌توانید به تالار گفتمان، مقالات آموزشی رایگان و همچنین دوره‌های آموزشی آنلاین آکادمی ماهر رجوع کنید. قطعا با ثبت‌نام در دوره‌های این آکادمی، گامی موثر و مطمئن در مسیر تبدیل شدن به یک اتوماسیون کار ماهر و موفق برای شما خواهد بود. 

 

برچسب ها : plc فتک,فتک,یادگیری PLC فتک,آموزش‌ پی ال سی فتک


نویسنده:
کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/3e8j9p