دوشنبه 24 اردیبهشت 1403 - 13 May 2024
کد خبر: 16076
تاریخ انتشار: 1401/02/20 06:03

اخذ مجوز خانه کودک

آموزش از مهم‌ترین مواردی است که باید در زمان رشد و پرورش کودکان به آن توجه شود. اهمیت این موضوع موجب شده است تا این روزها افراد زیادی به منظور اخذ مجوز خانه کودک اقدام نمایند. حقیقت این است که اگر کودکان در زمان مناسب و در مکان‌های ایده‌ال در فضای یادگیری قرار گیرند، آینده روشن‌تری خواهند داشت.

آموزش از مهم‌ترین مواردی است که باید در زمان رشد و پرورش کودکان به آن توجه شود.  اهمیت این موضوع موجب شده است تا این روزها افراد زیادی به منظور اخذ مجوز خانه کودک اقدام نمایند. حقیقت این است که اگر کودکان در زمان مناسب و در مکان‌های ایده‌ال در فضای یادگیری قرار گیرند، آینده روشن‌تری خواهند داشت.

خانه کودک با فراهم کردن بستری مناسب در جهت پرورش شهروندان آینده این مرز و بوم فعالیت دارد.  در خانه کودک مهارت‌ها و علاقمندی‌های کودکان به درستی شناسایی می‌شود تا در آینده در جهت علاقمندی‌های خود مهارت به دست آورند.

جوامع مختلف به خوبی دریافته‌اند که برای رقم زدن آینده‌ای روشن به تربیت کودکان امروز نیاز دارند. به همین دلیل با فراهم کردن بستری مناسب برای آموزش و پرورش کودکان به آنها کمک می‌کنند تا مهارت‌های خود را ارتقا ببخشند. به این ترتیب عزت نفس به دست می‌آورند و می‌توانند در سنین بزرگسالی با استفاده از قوه تفکر و تعقل تصمیم‌های عاقلانه بگیرند و از پس مشکلات مختلف برآیند.

به طور کلی نقش اصلی تعلیم و تربیت کودکان بر عهده والدین است. البته باید این نکته را به خاطر داشته باشیم که این روزها آموزش کودکان به یک اقدام تخصصی تبدیل شده است و در بسیاری از مواقع والدین از توانایی کافی برای شناسایی مهارت‌ها و علاقمندی‌های کودکان برخوردار نیستند. در چنین شرایطی می‌توان با کمک مربیان کاربلد، کودکان را در مسیری درست به حرکت درآورد.  در واقع والدین باید با بسترسازی مناسب و ایجاد حس کنجکاوی برای یادگیری در کودکان، آنها را برای حضور در محیط‌های آموزشی آماده کنند.

اخذ مجوز خانه کودک و استعدادیابی کودکان

جامعه‌ای در مسیر موفقیت حرکت خواهد کرد که شهروندان و نیروی انسانی فعال آن در بخش‌های مرتبط به علاقمندی‌های خود اشتغال داشته باشند. بهترین زمان برای شناسایی دقیق علاقمندی‌ها و توانمندی‌های انسان در همان سنین کودکی است. به همین دلیل به والدین توصیه می‌شود تا با کمک خانه کودک که فضای امنی برای رشد و پرورش کودکان این مرز و بوم به شمار می‌رود، در مسیر ساخت ایرانی آباد و تربیت فرزندانی شاد حرکت کنند.

خانه کودک از بخش‌های مختلفی تشکیل شده است. شما می‌توانید با توجه به تصمیم خود و همچنین علاقمندی‌های کودکتان، او را در بخش‌های مختلف فرهنگی، ورزشی، هنری و… ثبت نام کنید تا علاقمندی‌های خود را با آموزش‌های مناسب به مهارت تبدیل کند.

در حقیقت خانه کودک با استعدادیابی کودکان، آنها را برای ساختن آینده‌ای روشن راهنمایی میکند. مربیان برای شناسایی دقیق علاقمندی‌های کودک از قصه گویی، بازی، آموزش و… استفاده می‌کنند. لازم به ذکر است که بازی با کودکان نه تنها به منظور سرگرم کردن آنها بلکه به صورت هدفمند و با قصد شناسایی استعدادهای آنها انجام می‌شود.

برگزاری کارگاه‌های مهارت پروری، پرورش خلاقیت و اردوهای تفریحی از دیگر اقدامات کاربردی خانه کودک به شمار می‌رود.

خانه کودک از بخش‌های مختلف فرهنگی، ورزشی، هنری، علمی و… تشکیل شده است. کودکان می‌توانند با حضور در این بخش‌ها و با استفاده از امکانات و تجهیزات موجود در خانه کودک علاقمندی‌های خود را پیدا کنند.

اخذ مجوز خانه کودک و  آموزش کودکان

همه ما باید این نکته را بدانیم که کودکان امروز، شهروندان بالغ و تاثیرگذار آینده هستند. به همین دلیل است که می‌گوییم آموزش کودکان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

اهمیت پرورش شهروندان موفق و موثر آینده کشور موجب شده است تا حساسیت‌های زیادی در بسترهای تربیتی کودکان اعمال شوند. یکی از این بسترها خانه کودک است. در واقع با نظارت درست بر عملکرد خانه کودک سعی بر آموزش صحیح نسل آینده کشور است. هدف این است که با آموزشهای مناسب انسانی‌های امیدوار، ماهر و با انگیزه به آینده ایران تحویل داده شود.

افرادی که قصد اخذ مجوز خانه کودک را دارند، باید با توجه به شرایط و ضوابط تعیین شده در این حوزه پیش بروند.

تاثیر خانه کودک بر کودکان

  • رشد و پرورش ذهن کودک – مربیان با ارائه آموزش‌های مناسب کودکان را با ریاضیات، تاریخ، ادبیات، هنر و… آشنا می‌کنند و به این ترتیب به رشد ذهنی آنها و شناسایی علاقمندی‌هایشان کمک میکنند.
  • توسعه روابط اجتماعی کودک- کودکان با حضور در خانه کودک، معاشرت با سایرین را یاد می‌گیرند و با آموزش‌های کاربردی قابلیت‌های اجتماعی آنها ارتقا پیدا میکند. افزایش اعتماد به نفس، معاشرت و کمک به هم نوع از دستاوردهای توسعه روابط اجتماعی کودک به شمار می‌رود.
  • ارتقای مهارت‌های علمی- یکی از اصلی‌ترین آموزش‌های لازم برای کودکان، ارتقای مهارت‌های علمی آنان است. به این ترتیب می‌توانند با پیش زمینه مناسب وارد فضای تحصیل شوند.

باید و نبایدهای تاسیس خانه کودک

برای اخذ مجوز فعالیت خانه کودک به کدام مرجع باید مراجعه کرد و شرایط لازم برای اخذ آن چیست؟

متقاضیان اخذ مجوز خانه کودک باید بدانند که راه پر پیج و خمی را در پیش خواهند داشت. انتخاب ساختمانی با متراژ مناسب، فراهم کردن شرایط مناسب  و استاندارد برای بازی کودکان و ایجاد بستری مناسب برای ارائه آموزش‌های کاربردی از شرایط اولیه و ضروری اخذ مجوز خانه کودک است.

برای خلق خانه کودک موثر باید تجهیزات و امکانات متنوعی فراهم شود. هرچه امکانات و وسایل آموزش و بازی بیشتر باشد، شرایط ایده‌ال‌تری برای رشد و ارتقای مهارت‌های کودکان فراهم خواهد شد. لازم به ذکر است که در تمامی مراحل تجهیز کردن محل خانه کودک، باید امکانات موجود با توجه به قوانین و استانداردهای تعیین شده، ایمن شوند. ایمنی سازی باید به گونه‌ای انجام شود که در زمان حضور و بازی کودک خطری وجود نداشته باشد.

برای اخذ مجوز خانه کودک چه کنیم؟

اگر قصد اخذ مجوز خانه کودک را کرده‌اید، باید بدانید که در عرصه سخت و شیرینی پا گذاشته‌اید. همان طور که پیشتر اشاره شد، برای تاسیس خانه کودک باید بودجه کافی در اختیار داشته باشید. انتخاب محلی مناسب برای تاسیس خانه کودک و تجهیز کردن آن از اقدامات اولیه تاسیس خانه کودک به شمار می‌رود.

در ادامه باید ضمن پیروی از شرایط عمومی و اختصاصی وضع شده برای اخذ مجوز خانه کودک، به فکر جذب مربیان و کارشناسان کاربلد و ماهر نیز باشید.

برای اخذ مجوز خانه کودک از مشاورین با تجربه کمک بگیرید

اگر نیم نگاهی به قوانین، شرایط و ضوابط تاسیس خانه کودک داشته باشید، متوجه می‌شوید که برای این اقدام مسیری طولانی در پیش خواهید داشت. قوانین و ضوابط موجود به تمامی تصمیم گیری‌های شما در بخش‌های جذب نیروی کار، تجهیز کردن ساختمان، استفاده از رنگ‌ها و امکانات و… جهت می‌دهند.

به همین دلیل به متقاضیان تاسیس خانه کودک توصیه می‌شود تا برای غلبه بر پیچیدگی‌های موجود، از کارشناسان و مشاوران با تجربه و متبحر کمک بگیرند. شما می‌توانید برای کسب آگاهی در خصوص باید و نباید‌های موجود به منظور اخذ مجوز خانه کودک از تجربه و دانش کارشناسان مجموعه مشاورین اندیشه آسیا کمک بگیرید. فقط کافیست تا با شماره تلفن 88906598-021  تماس حاصل کنید و از کارشناسان مجموعه مشاورین اندیشه آسیا مشاوره دریافت نمایید.با ما تماس بگیرید.

source: www.andisheasia.ir


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/399gzq