دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - 29 Apr 2024
کد خبر: 93673
تاریخ انتشار: 1402/06/22 10:49

پیش بینی قیمت‌های فارکس با هوش مصنوعی

هوش مصنوعی در بازارهای مالی مانند فارکس و بینگ ایکس bingx، یک نرم افزار و رابط برای دریافت و تجزیه و تحلیل داده‌ها می‌باشد که ارتباط تنگاتنگی با تحلیل تکنیکال دارد.
پیش بینی قیمت‌های فارکس با هوش مصنوعی

هوش مصنوعی در بازارهای مالی مانند فارکس و بینگ ایکس bingx، یک نرم افزار و رابط برای دریافت و تجزیه و تحلیل داده‌ها می‌باشد که ارتباط تنگاتنگی با تحلیل تکنیکال دارد. در بازار فارکس از تحلیل تکنیکال برای پیش بینی روند قیمت از روی نمودار استفاده می‌کنند. معمولا کندل‌های قیمتی ایجاد شده از الگوهایی تبعیت می‌کنند که به احتمال بسیار زیاد باز هم تکرار خواهد شد و این الگوها تا ابد نیز ادامه خواهند داشت.

اگر بتوان این الگوها و کندل‌های ایجاد شده را به درستی پیش بینی کرد، تا حد زیادی می‌توان قیمت جفت ارز فارکس را به راحتی پیش بینی کرد و پوزیشن مورد نظر را ایجاد کرد. این وظیفه مهم را می‌توان به ربات‌های هوش مصنوعی سپرد تا با دقت بسیار زیاد به انجام برساند.

کاربرد هوش مصنوعی در پیش بینی قیمت‌های فارکس بسیار وسیع است اما همه چیز نیست. ما در این مقاله به دنبال بررسی هوش مصنوعی و کاربرد آن در پیش بینی قیمت فارکس هستیم.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

1. کاربرد هوش مصنوعی در پیش بینی قیمت‌های فارکس چیست؟

2. چه فاکتورهایی برای انتخاب بهترین  ربات پیش بینی قیمت در فارکس باید رعایت شود؟

3. پیش بینی قیمت در فارکس با استفاده از ربات هوش مصنوعی چه مزایا و معایبی دارد؟

کاربرد هوش مصنوعی در پیش بینی قیمت‌های فارکس

نرم افزار و ربات‌های هوشمند در حوزه امور مالی و پیش بینی قیمت‌های فارکس، می‌توانند تجزیه و تحلیل اطلاعات را آغاز کنند و در نهایت یک سیگنال قابل اتکا و با درصد خطای بسیار کم ارائه کنند. البته این که گفته می‌شود درصد خطای هوش مصنوعی در ای زمینه خیلی کم است و 100 درصد صحیح نیست، به خاطر این است که طراحی این ربات‌ها با یکدیگر متفاوت بوده و هر کدام توسط کمپانی خاصی ارائه می‌شوند. به همین خاطر ممکن است درصد خطایی هم داشته باشند. اما اکثر این نرم افزارها، تحلیل تکنیکال درست و صحیحی ارائه می‌کنند که می‌توان سیگنال دریافتی آن را در معاملات به کار برد.

کاربرد هوش مصنوعی فقط به پیش بینی خلاصه نمی‌شود. بسیاری از این ربات‌ها و نرم افزارهای پیش بینی قادر هستند معاملات اسپات و فیوچرز در بروکرها را نیز به انجام برسانند. اما هیجان پیش بینی قیمت و تحلیل تکنیکال در فارکس بیشتر از انجام معامله است. زیرا بسیاری از تریدرها و سرمایه گذاران ترجیح می‌دهند بعد از پیش بینی قیمت توسط هوش مصنوعی، خود دست به کار شده و پوزیشن معاملاتی خود را باز کنند.

ربات‌ها و بات‌های فارکس بسیار زیاد هستند. اما برخی از این ربات‌ها فقط و فقط به عنوان یک ربات دستور پذیر عمل می‌کنند. یعنی باید به آنها دستور و برنامه بدهید تا بتوانند شروع به معامله کنند. مثلا ربات گرید بروکر و صرافی بینگ ایکس bingx از این نوع ربات‌های معامله گر است. اما برخی دیگر از ربات‌ها پا را فراتر از این می‌گذارند و از طریق API به بروکر متصل می‌شوند. این ربات‌ها می‌توانند به صورت کاملا هوشمند نمودارهای قیمتی را تجزیه و تحلیل کنند.

فاکتورهای مهم در انتخاب بهترین ربات پیش بینی قیمت در فارکس

صرافی bingx

بازار فارکس از بازارهای بسیار مهم و پر زرفدار مالی در دنیاست. کمتر تاجری وجود دارد که با این بازار آشنا نباشد. افرادی که در این بازار هستند یا به دنبال سرمایه گذاری هستند یا اسکالپر و ریزه خوار هایی هستند که روزانه درآمدهای مشخصی بدست می‌آورند. پر واضح است که در این بازار بزرگ، چالش‌ و مخاطره بسیار است. به دلیل وجود نوسانات مختلف در این بازار و همچنین وجود دامنه نوسان قابل توجه در معاملات، این بازار نیازمند تحلیل بیشتری برای ورود یا خروج به موقع از معامله است.

ما در اینجا به برخی از فاکتورهای مهم انتخاب یک ربات هوشمند و پیش بینی کننده قیمت در فارکس، اشاره می‌کنیم:

·        بررسی امنیت ربات پیش بینی کننده قیمت در فارکس

امنیت ربات معامله گر و پیش بینی کننده قیمت در فارکس بسیار با اهمیت است. باید امنیت شرکت و کمپانی تولید کننده نرم افزار هوشمند را بررسی کنید. لایه‌های امنیتی را چک کنید تا هوش مصنوعی سرمایه شما را به باد ندهد.

·        بررسی عملکرد ربات هوش مصنوعی

رباتی که بر مبنای هوش مصنوعی طراحی شده و قابلیت پیش بینی قیمت در فارکس را دارد، باید تمامی نمودارهای مد نظر را تجزیه و تحلیل کرده و به شما نیز ارائه کند.

·        بررسی سابقه اثبات شده ربات هوش مصنوعی

سابقه کمپانی تولید کننده و همچنین عملکردی که بر جای گذاشته باید بررسی شود.

·        قابلیت سفارشی سازی ربات هوش مصنوعی

بهترین ربات پیش بینی قیمت‌های فارکس با هوش مصنوعی، رباتی است که بتواند همگام با سبک معاملاتی شما پیش بیاید و قابلیت این تنظیم را داشته باشد.

·        پشتیبانی ربات پیش بینی کننده

با اینکه پیش بینی قیمت‌های فارکس با هوش مصنوعی و ربات، کار چندان سخت و پیچیده‌ای نیست اما در صورت بروز مشکل، باید بتوانید با پشتیبان آن، ارتباط برقرار کنید.

·        قیمت ربات

استفاده از هوش مصنوعی در پیش بینی قیمت فارکس، گاهی با چند صد دلار و گاهی نیز به شکل رایگان امکان پذیر است. به هر حال نباید این فاکتور را نادیده بگیرید. اما مهم، نحوه عملکرد ربات است.

·        تحقیق پیش از خرید

پیش از هر خریدی باید تحقیق کرد. برای خرید و استفاده از هوش مصنوعی در فارکس هم باید از قبل تحقیق کنید تا به جمع بندی درستی برسید و سپس اقدام به خرید کنید.

مزایا و معایب استفاده از ربات‌های هوشمند پیش بینی قیمت در بازار فارکس

آموزش صرافی bingx

هوش مصنوعی در حال گرفتن دنیاست و تا چند سال دیگر، بازارهای مالی مانند فارکس و ارزهای دیجیتال یا هر بازار مالی دیگر، متاثر از این تکنولوژی خواهند شد. اما تاثیر پذیری فارکس از این اتفاق بیشتر خواهد بود زیرا این بازار بسیار بزرگ و با گردش مالی بسیار زیاد است.

 پیش بینی قیمت‌های فارکس با هوش مصنوعی، مزایای زیادی دارد که از آن جمله می‌توان به سرعت و دقت بالای آن اشاره کرد. اما در کنار این دو مزیت و سایر مزایای آن، نمی‌توان از معایب آن چشم پوشی کرد. برخی از معایب هوش مصنوعی در پیش بینی قیمت‌های فارکس، شامل موارد زیر است:

·        امکان از دست رفتن اطلاعات با خرابی سیستم‌های کامپیوتری

·        امکان هک شدن و گرفتار شدن در دام کلاهبرداران

·        عدم سازگاری ربات با برخی از استراتزی‌ها و سبک‌های معاملاتی افراد

و کلام آخر

در آخر لازم به ذکر است که هوش مصنوعی با تمام مزایایی که در پیش بینی قیمت‌های فارکس دارد، اما باز هم نیازمند تحلیل‌های فاندامنتال و بررسی تقویم فارکس است. این کار فعلا فقط و فقط از دست انسان بر می‌اید. لذا باید گفت که پیش بینی قیمت‌های فارکس با هوش مصنوعی باید در کنار تحلیل‌های انسانی و با ترکیب شدن با آن، منجر به ایجاد یک سیگنال ورود یا خروج از معامله شود.

منبع: آموزش صرافی بینگ ایکس


 

 

برچسب ها : bingx,صرافی bingx,صرافی بینگ ایکس,بینگ ایکس,آموزش صرافی بینگ ایکس


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/36wmle