شنبه 29 اردیبهشت 1403 - 18 May 2024
کد خبر: 10225
تاریخ انتشار: 1400/10/18 14:21

نکاتی برای آموزش زبان انگلیسی مکالمه

نگاهی به آمار نشان می‌دهد که حتی با کشورهایی با جمعیت میلیاردی، همانند هند و چین، زبان انگلیسی از نظر تعداد گویشور در جایگاه اول قرار دارد. با این حساب، طبیعی است که در اکثر کشورهای غیر انگلیسی زبان نیز، انگلیسی به عنوان زبان دوم تدریس شود.

 همه ما برای داشتن تحصیلات، شغل و جایگاه اجتماعی بهتر انگلیسی را یاد می‌گیریم. جهان امروز جهان ارتباطات است و انگلیسی راه شما را برای ارتباط با جهان باز می‌کند. پس بیراه نگفته‌ایم اگر بگوییم که یادگیری انگلیسی، جهان‌بینی شما را نیز تغییر و گسترش می‌دهد. مکالمه به عنوان یکی از مهم‌ترین مهارت‌هایی که هنگام یادگیری انگلیسی باید تقویت شود، نقش بزرگی در مواردی که عنوان شد دارد. شما هر جایی که قصد استخدام حتی با مدرک زبان را داشته باشید، باید حداقل چند جمله‌ای با فرد مصاحبه‌گر صحبت کنید. طبق ضرب‌المثل "از کوزه همان برون تراود که در اوست" سطح دانش انگلیسی شما از طریق میزان مهارت شما در مکالمه ارزیابی می‌شود. برای همین است که دوره‌های آموزش زبان انگلیسی مکالمه، در برنامه آموزش زبان انگلیسی تقریبا تمامی آموزشگاه‌های زبان ارائه می‌شوند و معمولا با استقبال بالایی نیز رو به رو می‌شوند.

با توجه به موارد گفته شده، آموزش زبان انگلیسی مکالمه یک امر متداول است. بسیاری با توجه به دلایل شخصی، ترجیح می‌دهند در مهارت مکالمه تسلط بالایی داشته باشند؛ حتی یادگیری مکالمه به تنهایی نیز بر سایر مهارت‌هایی که برای دانستن انگلیسی نیاز دارید، تاثیر می‌گذارد. بنابراین مهم است که بدانید یک آموزش زبان انگلیسی موثر، باید دارای چه ویژگی‌هایی باشد تا انتخاب بهتری داشته باشید. در ادامه ما به شما ویژگی‌های یک دوره آموزش انگلیسی مکالمه خوب را معرفی می‌کنیم؛ به علاوه راه‌هایی برای تقویت مهارت مکالمه را به صورت خود آموز شرح می‌دهیم. پس تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

ویژگی‌های یک آموزش زبان انگلیسی مکالمه اثرگذار

  • کیفیت بالای محتوای آموزشی

این بسیار مسئله مهمی است که یک دوره آموزشی وقت شما را هدر ندهد. زیادند دوره‌های آموزش زبان انگلیسی مکالمه، نامه نویسی، آیلتس و ... که همگی جز تلف کردن وقت شما سودی ندارند و دلیل این موضوع این است که محتوای آن‌ها از منابع نامعتبر و نامرتبط جمع‌آوری شده است. عدم ارتباط زنجیره‌ای مطالب، نداشتن منبع دقیق و معتبر، گزاف گویی و حتی پیچیدگی محتوا از مواردی هستند که می‌توانند از کیفیت یک آموزش زبان انگلیسی مکالمه بکاهند. پس هنگام شرکت در دوره و یا خرید پکیج، از نظرات افرادی که تجربه آن را دارند، در مورد کیفیت مشاوره بگیرید. درست است که همه یکسان نیستند، اما قطعا یک آموزش زبان انگلیسی مکالمه که روی درصد بالایی از افراد جواب داده، برای شما نیز موثر خواهد.

جامعیت
مکالمه یک مهارت است که از طریق تقویت دو مهارت مهم در زبان انگلیسی، یعنی مهارت گفتاری (Speaking) و شنیداری (Listenting) حاصل می‌شود. یک آموزس زبان انگلیسی مکالمه خوب، تمرکز آموزشی خود را روی جفت این مهارت‌ها قرار می‌دهد و در راستای تقویت هر دو آن‌ها‌ به یک اندازه می‌کوشد. همچنین مخاطبین دوره‌های موضوعی این چنینی، سطح گسترده‌ای از جامعه در سنین مختلف، سطح پیش زمینه‌ و هدف‌های مختلف را شامل می‌شوند. پس یک دوره آموزش زبان انگلیسی خوب، برای همه افراد شرکت‌کننده در آن کارآمد است.

آموزش زبان انگلیسی مکالمه

نکاتی برای آموزش زبان انگلیسی مکالمه به صورت خود آموز

قدم اولی که برای یادگیری مکالمه بایستی بردارید، انتخاب یک پکیج یا دوره آموزشی مناسب است؛ اما خوب است یک حقیقت را بدانید. اینکه می‌گویند زبان فراموش‌شدنی است یک حقیقت غیر قابل انکار است. شما نمی‌توانید تنها با شرکت در دوره آموزش زبان انگلیسی مکالمه، مهارت مکالمه را بیاموزید؛ در کنار انجام تمامی تمارین خواسته شده، راه‌های دیگری نیز وجود دارند که بتوانید به تقویت این مهارت کمک کنید که در ادامه درباره آن‌ها صحبت شده است.

خود را در معرض زبان قرار دهید

در مباحث پایه زبان شناسی عنوان می‌شود که برای یادگیری یک زبان تنها کافی‌ است در معرض آن قرار بگیرید. دقیقا به همین شکلی که زبان مادری خود را آموخته اید. ایران به عنوان کشوری که افراد بسیار زیادی در آن انگلیسی را بلد نیستند، قطعا نمی‌تواند آن طوری که باید شما را در معرض این زبان قرار دهد. پس بهتر است شما خود دست به کار شوید. فیلم و سریال خارجی انگلیسی زبان را با زیرنویس فارسی ببینید. حتی توصیه می‌کنیم تا آن‌ها را با جفت زیرنویس فارسی و انگلیسی تماشا کنید. موسیقی انگلیسی گوش کنید و در جستجوی معنای آن باشید. با توجه به سطح خود، کتاب زبان اصلی بخوانید. همه این‌ها راه‌هایی هستند که می‌توانید از طریق‌ آن‌ها تلفظ‌ها، اصطلاحات، عبارات عامیانه و معانی مختلف کلمات را یاد بگیرید و به طور کلی خود را در معرض زبان قرار دهید.

ارتباط برقرار کنید

قصد شما از مکالمه هر چه که باشد، به ایجاد ارتباط منتهی می‌شود. یعنی اینکه بتوانید در گفتگو با یک دوست خارجی سردرگم نشوید و یا اگر روزی به کشوری انگلیسی زبان مهاجرت کردید، گلیم خود را از آب بیرون بکشید. پس علاوه بر قرار دادن خود در معرض زبان انگلیسی، می‌توانید با برقراری ارتباط نیز بهتر این مهارت حیاتی را بیاموزید. به لطف شبکه‌های اجتماعی، انجام اینکار به راحتی آب خوردن است. در گروه‌ها و گپ‌های بحث آزاد (البته به انگلیسی) شرکت کنید. درباره موضوعات مورد علاقه خود، افراد انگلیسی زبان علاقه‌مند را بیابید و از این طریق با برقراری ارتباط دریابید که گویشوران محلی (native) این زبان چطور از آن استفاده می‌کنند.

آموزش زبان انگلیسی باکامران کروژدهی

آموزش زبان انگلیسی با کامران کروژدهی

همان‌طور که خواندید دوره‌ای که در آن شرکت می‌کنید اهمیت بسیاری در یادگیری مکالمه دارد. یکی از بهترین گزینه‌های پیش روی شما دوره‌ آموزش زبان انگلیسی مکالمه کامران کروژدهی است. این دوره‌ با کیفیت بالا و ساده‌سازی محتوایی که دارند، تاثیر بسزایی در یادگیری هر چه بیشتر این مکالمه دارد. این دوره که به صورت صوتی و آنلاین ارائه می‌شود، امکان دسترسی ۲۴ ساعته و همیشگی به محتوا را به شما می‌دهد که باعث می‌شود همیشه محتوای کلاس‌های خود را برای بازبینی و یادگیری بیشتر داشته باشید. اگر می‌خواهید مکالمه را به صورت سلیس و حرفه‌ای بیاموزید، می‌توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت کامران کروژدهی مراجعه نمایید. علاوه بر دوره‌های آموزشی فوق‌العاده، مطالب و مقاله‌های فوق‌العاده‌ای نیز در این سایت به نشانی اینترنتی https://kamrankoroozhdehi.com  قرار دارند که می‌توانید از آن‌ها بهره ببرید. 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/367me4