شنبه 29 اردیبهشت 1403 - 18 May 2024
کد خبر: 18221
تاریخ انتشار: 1401/04/20 23:02

دشمن به‌دنبال ترویج بی‌حیایی در جامعه است

رئیس قوه قضاییه گفت: امروز برخی از دشمنان قسم‌خورده نظام جمهوری اسلامی و مردم متدین، به‌دنبال ترویج ابتذال و بی‌عفتی و بی‌حیایی در جامعه هستند و پیگیری این موضوع نیاز به کار اطلاعاتی دارد.

 

 

به گزارش مرکز رسانه قوه قضاییه، محسنی‌اژه‌ای طی سخنانی در نشست شورای‌عالی قوه قضاییه، ضمن تبریک و تهنیت اعیاد ماه ذی‌الحجه و در پیش بودن عید غدیرخم، به دیدار اخیر مسئولان قضایی با رهبر معظم انقلاب اشاره و اظهارکرد: رهبر معظم انقلاب با رهنمودها و ارشاداتی که داشتند انرژی مضاعفی به مسئولان و دست‌اندرکاران قوه قضاییه تزریق کردند و ما امیدواریم بتوانیم با مجاهدت و تلاش بیشتر در راستای عملیاتی کردن منویات و دستورات صادره از ناحیه معظم‌له گام برداریم.

محسنی‌اژه‌ای در ادامه با اشاره به روز ۲۱ تیر، روز عفاف و حجاب، با تاکید بر اینکه هر انسان پاک‌سرشتی اعم از مسلمان یا غیرمسلمان از حیا و عفت استقبال می‌کند و از بی‌حیایی و بی‌عفتی گریزان است، اظهار کرد: در مقوله حجاب و عفاف، همه بخش‌ها و مسئولان ذی‌ربط اعم از دادستان، قاضی و ضابطین باید در چارچوب قانون گام بردارند. باید توجه داشت که در این زمینه نمی‌خواهیم کار هیجانی و زودگذر انجام دهیم، بلکه اقدامات ما باید متقن، مدبرانه، قانونی و توأم با آرامش باشد.

وی افزود: نه صرفا در مقوله حجاب و عفاف، بلکه در هر زمینه و موردی، هر بخش و نهادی اعم از نهاد دولتی، نهاد مقننه، قوه قضاییه یا سایر افراد و بخش‌ها، چنانچه اشتباه کرد نباید بر این اشتباه اصرار ورزد و از اصلاح اشتباه ابا داشته باشد؛ نباید بر کار اشتباه پافشاری یا احیانا آن را توجیه کرد. اگر کار اشتباهی در جایی صورت گرفت باید در راستای اصلاح گام برداریم و موضوع را اعلام کنیم.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه محور فعالیت‌های دستگاه قضا باید منویات رهبر معظم انقلاب، سند تحول قضایی و اسناد بالادستی باشد، اظهار کرد: برای اجرای سند تحول قضایی سازکارهای لازم در خود سند در نظر گرفته شده و نیازی به ایجاد تشکیلات جدید در این زمینه وجود ندارد و صرفا لازم است سازکارهای موجود برای اجرای این سند تقویت شوند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسنی‌اژه‌ای در همین زمینه به معاون اول و معاون راهبردی قوه قضاییه دستور داد طی روزهای آینده و پس از دریافت راهکارهای پیشنهادی مسئولان عالی قضایی سراسر کشور در راستای اجرا و عملیاتی‌سازی رهنمودهای اخیر رهبر معظم انقلاب خطاب به دستگاه قضا، پیش‌نویس دستورالعمل اجرای این رهنمودها را به صورت محور به محور آماده کنند تا پس از بررسی دستورالعمل لازم در این زمینه ابلاغ شود.

رئیس قوه قضاییه افزود: همان‌گونه که در سند تحول قضایی ذکر شده، این سند نیازمند اصلاح و ارتقاست و از سوی دیگر ضرورت دارد که معاونت اول و معاونت راهبردی قوه قضاییه اقدامات لازم را در راستای تقویت سازکار اجرای سند تحول قضایی انجام دهند.

رئیس دستگاه قضا همچنین تحقق و گسترش عدالت، اتقان آراء و مبارزه با فساد داخل قوه قضاییه در عین خدشه‌دار نشدن جایگاه قاضی و دستگاه قضایی را از وظایف و ماموریت‌های اصلی دستگاه قضایی دانست. 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/2xqx8l