چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403 - 01 May 2024
کد خبر: 92466
تاریخ انتشار: 1402/05/31 08:58

از بین بردن سختی آب با رزین کاتیونی پرولایت

همانطور که می‎‌دانید آب یکی از عامل‏‌های زندگی برروی کره زمین است که در شرایط و محیط‌های مختلف ترکیب متفاوتی دارد و دارای املاح مختلفی است. درنتیجه آب را می‌توان از نظر درجه سختی طبقه‌بندی کرد. درحالت کل آب را می‌توان به دو دسته آب سخت و آب نرم تقسیم کرد.
از بین بردن سختی آب با رزین کاتیونی پرولایت

 سختی آب به ‏دلیل وجود املاحی مانند بی‌کربنات‌های محلول، کلریدها و سولفات‌های کلسیم و منیزیم است، آب سخت با صابون کف نمی‌کند، بلکه رسوب تشکیل می‌دهد. اما آب نرم با صابون کف می‌کند و بدون املاح است. این آب برای مصارف خانگی مانند نظافت مناسب است.

اگر می‌خواهید اطلاعاتی درباره از بین بردن سختی آب با رزین کاتیونی پرولایت کسب کنید تا پایان با ما همراه باشید.

سختی آب چیست؟

سختی دائم آب از سولفات‏‌ها و نیترات‌های چند ظرفیتی تشکیل شده است. این نوع آب می‌تواند به پوست و مو آسیب وارد کند. مضرات سختی آب شامل هدررفت صابون، هدررفت سوخت و تشکیل رسوب بر دیواره بویلرهای فلزی است. درنتیجه از بین بردن سختی آب با رزین پرولایت کاتیونی بهترین روش است.

برای از بین بردن سختی آب به‌روش تبادل یونی از رزین سختی گیر استفاده می‌شود. این رزین‌ پلاستیکی است و تشکیل شده از پلیمرهای آلی است. این محصول کلسیم، منیزیم و املاح معدنی موجود را از طریق تبادل یونی حذف می‌کند و همین امر باعث می‌شود سختی آب را کاهش دهد. بنابراین یون‌های کلسیم و منیزیم با یون‌های سدیم و پتاسیم جایگزین می‌شوند و آب بااستفاده از این روش، سختی گیری می‌شود.

رزین سختی گیر آب چه کاربردی دارد؟

آب دارای بار مثبت و بار منفی است که با استفاده از رزین تصفیه آب این امکان وجود دارد که این بارها را از بین ببرد و سختی آب را کاهش داد. درنتیجه بعد از استفاده بلند مدت از رزین باعث اشباع شدن آن می‌شود که شما می‏‌توانید رزین‌ها را احیا و دوباره از آن استفاده کنید.

رزین سختی گیر آب کاربردهای بسیاری دارد که شامل استفاده در برج‌های خنک کننده، استفاده در موتور خانه‌ها، استفاده در دیگ‌های بخار، مورد استفاده در سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی، برای استخراج، جداسازی و خالص‎سازی فلزات و...  است. بنابراین شما می‌توانید متناسب با نیاز خود اقدام به خرید رزین سختی گیر کنید.

در ادامه برخی از مهم‌ترین کاربردهای رزین کاتیونی پرولایت به صورت زیر است:

  1. نرم کردن و سختی گیری آب در مقیاس صنعتی
  2. معدنی سازی صنعتی هنگام بازیابی با اسیدها
  3. از این وسیله در تصفیه آب نیز به مقدار زیاد استفاده می‌شود
  4. با استفاده از رزین کاتیونی، سختی آب به میزان چشمگیری کاهش پیدا می‌کند
  5. به این وسیله می‌توان کارهای زلال‌سازی آب را نیز انجام داد
  6. یکی از مهم‌ترین موارد کاربرد رزین‌های کاتیونی در صنعت نساجی می‌باشد. از این وسیله برای تولید الیاف نایلونی و همچنین بهبود رنگرزی استفاده می‌شود

در نظر داشته باشید که به رزین سختی گیر، رزین پرولایت انگلیس، رزین پرولایت سختی گیر و رزین پرولایت کاتیونی نیز می‌گویند. از طرفی اگر به دنبال لیست قیمت رزین پرولایت کاتیونی هستید بهتر است با انواع آن آشنا باشید.

قیمت رزین سختی گیر

قیمت رزین سختی گیر کاتیونی به عوامل مختلفی مانند نوع، مدل، کیفیت، ظرفیت، جنس و شرکت سازنده آن بستگی دارد و با توجه به این عوامل، قیمت رزین تصفیه آب متغیر است. اما درحالت کل قیمت رزین‌های سختی گیر بسیار مناسب است.

 اگر شما قصد خرید رزین سختی گیر پرولایت را دارید و می‌خواهید با انواع رزین سختی گیر آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم از کارشناسان و افرادی که در این زمینه تخصص و تجربه دارند، راهنمایی بگیرید تا تجربه یک خرید مطمئن و کاربردی را داشته باشید.

رزین سختی گیر به رزین آنیونی، رزین میکس بد و رزین کاتیونی تقسیم می‌شود. معروف‌ترین نوع رزین، رزین پرولایت C100 و رزین پرولایت C100e می‌باشد. برای دریافت قیمت رزین آنیونی و قیمت رزین میکس بد نیز می‌توانید با واردکنندگان این محصول مذاکره کنید.

حذف سختی آب با رزین کاتیونی

رزین کاتیونی شامل دونوع رزین قوی و ضعیف است، که از آن‏ها برای از بین بردن یون‌های آهن، کلسیم، منیزیم و هیدروژن از آب استفاده می‌کنند. در ترکیب شیمیایی رزین کاتیونی قوی سولفونیک وجود دارد. این نوع رزین این قابلیت را دارد که تمام کاتیون‌ها مانند یون‌های فلزی مضر را از آب حذف کنند. اما رزین کاتیونی ضعیف معمولا یک گروه فعال اسیدی ضعیف با نام کربوکسیلیک دارد.

اگر شما قصد خرید رزین کاتیونی را دارید، می‌توانید به‌صورت اینترنتی و حضوری اقدام به خرید کنید که هرکدام مزیت‌هایی دارد. درصورت خرید اینترنتی شما در زمان و هزینه صرفه‌جویی می‌کنید و این امکان را خواهید داشت که قیمت رزین کاتیونی را در فروشگاه‌های مختلف بررسی کنید و در نهایت مناسب‏‌ترین و بهترین محصول را خریداری کنید.

حذف سختی آب با رزین پرولایت

رزین کاتیونی پرولایت یک رزین تبادل یونی است که برای سختی گیری و تصفیه آب مورد استفاده قرار می‌گیرد. درواقع با استفاده از رزین سختی گیر پرولایت این امکان وجود دارد که تمام فلزات، سولفات، کربنات‌ها و ترکیبات دیگر موجود در آب که باعث سختی آب می‌شود را از بین ببرید. رزین پرولایت آب دارای انواع مختلفی مانند رزین آنیونی، رزین کاتیونی و رزین میکس بد است.

کاربرد های رزین پرولایت

رزین کاتیونی پرولایت کاربردهای بسیاری دارد که مورد استفاده در صنعت تصفیه آب، صنعت بیوتکنولوژی، داروسازی، صنایع غذایی، مورد استفاده برای حذف سیلیکا، رنگ و فلزات محلول در آب، برای رفع املاح موجود در آب و از بین بردن سختی آب مورد استفاده قرار می‌گیرد.

خرید رزین پرولایت کاتیونی

رزین پرولایت یکی از باکیفیت‌ترین رزین‌های موجود در بازار است. درنتیجه اگر شما قصد خرید رزین پرولایت سختی گیر را دارید بهترین و مناسب‌ترین انتخاب را انجام داده‌اید، زیرا این رزین بسیار کاربردی است. همچنین کارایی بالای رزین پرولایت باعث شده است که این محصول از محبوبیت بالایی برخوردار باشد. درصورت استفاده از رزین پرولایت این امکان وجود دارد که شما بعد از استفاده از این رزین آن را احیا کنید و دوباره از آن استفاده کنید.

اگر می‌خواهید اطلاعاتی درباره قیمت رزین پرولایت کاتیونی داشته باشید باید به این نکته توجه کنید که این محصول یک محصول وارداتی است و نوسانات ارز در کشورما می‌تواند بر روی قیمت این محصول تاثیر داشته باشد. درنتیجه نمی‌توان یک قیمت ثابت برای این محصول اعلام کرد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/2rzrdy