جمعه 28 اردیبهشت 1403 - 17 May 2024
کد خبر: 85718
تاریخ انتشار: 1402/01/13 09:37
ترافیک جاده ای | وضعیت ترافیک جاده ای | جاده چالوس | جاده هراز

وضعیت ترافیک جاده ای محوار های شمال چگونه است؟ | ترافیک نیمه سنگین جاده چالوس و هراز

رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا، در گزارشی اعلام کرد که جاده چالوس در شمال به جنوب، به دلیل ترافیک نیمه سنگین، در حال حاضر یکطرفه شده است. همچنین، ایشان از وجود ترافیک نیمه سنگین در جاده هراز نیز خبر دادند. رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا، افزود که در ابتدای تعطیلات، میزان تصادفات افزایشی بوده است، اما در روزهای اخیر این روند کاهشی گرفته است.

به گزاش ستاره پارسی: ترافیک در جاده‌های محوری شمالی ایران، به خصوص در پایان تعطیلات نوروز، همواره مشکل‌ساز بوده است. با اتمام تعطیلات نوروز و بازگشت مسافران به شهرهای خود، معمولاً حجم بالایی از خودروها در جاده‌ها به وجود می‌آید که باعث ایجاد ترافیک و کندی در حرکت تردد می‌شود. عواملی مانند نبود مسیرهای جایگزین کافی، تعداد بالای خودروهای خصوصی و عدم استفاده از حمل و نقل عمومی، همه در افزایش ترافیک در این جاده‌ها تأثیرگذار هستند. بنابراین، بهترین راه حل برای کاهش ترافیک، استفاده از حمل و نقل عمومی و پیاده‌روی در جا‌ده‌های شلوغ است. همچنین، رعایت قوانین رانندگی و عدم ایجاد اختلال در حرکت خودروهای دیگر، می‌تواند کمک بسیاری به کاهش ترافیک کرده و سفر را برای همه راحت‌تر کند. به همین دلیل، همه رانندگان باید مسئولیت خود را در رعایت قوانین رانندگی به‌عهده بگیرند تا مسافران بتوانند با راحتی و سلامت به مقصدشان برسند.

 

 سرهنگ احمد شیرانی در یک گفت و گویی در مورد وضعیت جاده‌ها و مسیرهای اصلی کشور صحبت کرد. طبق پیش‌بینی‌ها، جاده چالوس که به سمت تهران از شمال به جنوب می‌رود به صورت یکطرفه تنظیم خواهد شد و حرکت در جهت جنوب به شمال تا زمان اطلاع ثانویه محدود خواهد شد. همچنین، در محدوده بایجان و گردنک، در جاده هراز نیز تراکم نیمه سنگینی وجود دارد. در بخش سیاه بیشه نیز روی جاده چالوس همچنان بار ثقیل ترافیک وجود دارد و در آزادراه قزوین-رشت نیز در محدوده رودبار و جاده قدیم رشت به قزوین، از پارک جنگلی سراوان تا امامزاده هاشم، ترافیک سنگینی مشاهده می‌شود.

وی ادامه داد: در محدوده‌های شهری نیز طرح‌های ویژه ترافیکی برای روز طبیعت در نظر گرفته شده است. بوستان‌ها، پارک‌ها و تفرجگاه‌ها به صورت کامل تحت پوشش نیروهای پلیس راهور قرار گرفته است. عزیزانی که امروز قصد عزیمت به پارک‌ها و تفرجگاه‌ها دارند حتما به توصیه‌های پلیس توجه کنند. توقف در کناره بزرگراه‌ها که موجب تصادفات و بروز حادثه و خطرآفرینی می‌شود ممنوع است. مسیرهای ویژه تردد در بوستان‌ها در نظر گرفته شده است که حتما از این محدوده استفاده کنند.

رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا همچنین درباره وضعیت حوادث جاده‌ای اظهار کرد: باتوجه به این که روز آخر تعطیلات است عزیزانی که در سفر هستند حتما تا رسیدن به مقصد به صورت کامل احتیاط و رعایت مقررات را در دستور کار قرار دهند که امروز نیز روز بدون حادثه‌ای باشد تا به سلامت به مقصد خود برسند.

وی درباره میزان حوادث جاده‌ای گفت: فعلا در حال به روز رسانی میزان تصادفات جاده‌ای از روز گذشته تاکنون هستیم اما شواهد نشان می‌دهد که در روزهای ابتدایی تعطیلات روند تصادفات نگران‌کننده و افزایشی بود اما خوشبختانه با اطلاع‌رسانی‌ها و همراهی مردم در رعایت کامل مقررات این روند کاهشی شده است و امیدواریم که تا پایان تعطیلات و تا پایان امسال بتوانیم این روند را حفظ کنیم.

سرهنگ شیرانی در پایان درباره استان ها و مناطقی که شاهد بیشترین میزان تصادفات هستند تصریح کرد: در جاده‌های استان‌های خراسان رضوی، کرمان، سیستان و بلوچستان و فارس بیشترین فراوانی  تصادفات رخ داده است.

 

/منبع: ایسنا


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/2rz8lm