جمعه 14 اردیبهشت 1403 - 03 May 2024
کد خبر: 36184
نویسنده: رپورتاژ
تاریخ انتشار: 1401/12/11 11:49

کمک به تحصیل و آموزش نیازمندان

تحصیل و آموزش نیازمندان یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین مأموریت‌هایی است که هر موسسه خیریه و هر دولتی آن را در صدر هرم‌های فعالیت خود قرار داده است.
کمک به تحصیل و آموزش نیازمندان

تحصیل و آموزش نیازمندان یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین مأموریت‌هایی است که هر موسسه خیریه و هر دولتی آن را در صدر هرم‌های فعالیت خود قرار داده است. همه کودکان در تمام مناطق کشور، از حق طبیعی سواد آموزی و ادامه تحصیلات برخوردار هستند. تمام موسسات خصوصی که در این زمینه در کنار دولت فعالیت می‌کنند، به خوبی از اهمیت دانش اندوزی و سواد آموزی کودکان خبردار هستند و یه همین دلیل، تمام تلاش خود را می‌کنند تا تمام کودکان در مناطق روستایی، محروم و کم بضاعت، از حق طبیعی خود برای حضور در کلاس‌های آموزشی و پرورشی برخوردار شوند. فقر، محرومیت منطقه، نبود عزم عمومی، کم اهمیت شمردن تحصیل توسط والدین و سرپرست خانوار، الزام به کار کردن از سنین پایین و کودکی، شرایط نامناسب فرهنگی منطقه در کنار عواملی مانند نبود امکانات آموزشی مناسب و کافی، دست به دست هم می‌دهند تا زندگی و آینده این کودکان را در مناطق روستایی و محروم تحت تأثیر قرار دهند.

تحصیل و آموزش نیازمندان رسالت بزرگی است که موسسات خیریه مختلفی مانند خیریه صدقه آنلاین و موسسه خیریه نیکان ماموت، سنگینی این رسالت را بر دوش خود حس می‌کنند و تمام تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا تحصیل و آموزش نیازمندان در مناطق محروم و دور از شهر، با بهترین کیفیت ممکن انجام شود. تحصیل و آموزش نیازمندان منجر به ریشه کن کردن معضلات اجتماعی نظیر کودکان کار، افزایش فقر و افزایش تعداد کودکان بازمانده از تحصیل می‌شود.

چرا باید به تحصیل کودکان کمک کنیم؟

کمک به تحصیل و آموزش نیازمندان و کودکان وظیفه‌ای است که اخلاق انسنی بر دوش ما قرار می‌دهد و همه ما مؤظف هستیم خودمان را در قبال تحصیل و آموزش نیازمندان و کودکان مسئول بدانیم. بنابر سخنان پیشوای‌مان مولای متقیان، علی ابن ابی‌طلب، علم و دانش ثروتی ابدی و همیشگی است و ذکات علم، در نشر آن است. همین یک جمله به خوبی از اهمیت دانش افزایی و کمک به تحصیل و آموزش نیازمندان و کودکان پرده برداشته و این مظیفه را بر دوش تمام آحاد جامعه قرار می‌دهد.

تحصیل در کلاس‌های سواد آموزی و آموزش محور، بخش مهمی از زندگی، شخصیت، استعدادها، نیازها و خواسته‌های کودکان را دربر می‌گیرد. عدم توانایی حضور در کلاس‌های آموزشی ضربت روحی، اجتماعی، روانی و شخصیتی بسیار بزرگ و جبران ناپذیری را به کودکان و نیازمندان وارد می‌کند. ضربات و آسیب‌هایی که برای یک عمر با آن‌ها خواهد ماند. پس آیا وظیفه همه ما نیست که تمام تلاش خود را برای کک به تحصیل و آموزش نیازمندان به کار بگیریم و آن‌ها را از این نعمت بزرک بهره‌مند سازیم؟

اگر تنها برای یک لحظه خودتان را در مقام و موقعیت افراد نیازمند تصور کنید، پاسخ این سوال را به روشنی دریافت خواهید کرد. چه بسیار استعدادهایی که در مناطق محروم و افراد نیازمند وجود دارند و با بی‌توجهی و کمبود امکانات هدر می‌روند. اگر افرادی را می‌شناسید که نیاز به کمک دارند یا اگر جزو کسانی هستید که می‌توانید در راستای کمک به تحصیل و آموزش نیازمندان قدم‌های مثبتی بردارید، با موسسه خیریه آنلاین نیکان ماموت و سایر موسسات خیریه فعال در ارتباط باشید.

نیازها و هزینه‌های تحصیل کودکان

لیست نیازها و هزینه‌های تحصیل کودکان به شرح زیر است:

  1. هزینه‌های تحصیل دانش آموزان مانند شهریه مدرسه، لوازم التحریر، ایاب و ذهاب و ... .
  2. هزینه‌های دانشجویی مانند شهریه دانشگاه، لوازم التحریر، ایاب و ذهاب، مسکن یا خوابگاه و ... .
  3. هزینه های درمان بیماری‌های جسمی و روحی.
  4. عدم داشتن مهارت‌های ضروری برای کسب‌وکار دانشجویان و فارغ التحصیلان و اتکای آن‌ها به مباحث نظری که منجر به بیکاری می‌شود و بیکاری هم بی‌پولی را در پی دارد.
  5. عدم وجود مشاغل متناسب با تخصص و مهارت دانشجویان و فارغ التحصیلان که باعث می‌شود آن‌ها به‌سراغ مشاغلی بروند که هیچ ارتباطی با دانش و رشت تحصیلی آن‌ها ندارد. همین موضوع می‌تواند باعث افسردگی و بی‌انگیزگی این افراد شود.

مؤسسات خیریه این نیازها و هزینه‌ها را شناسایی کرده و به دانش آموزان کمک می‌کنند تا در مسیر درست گام بردارند. همچنین استعدادهای آن‌ها را شناسایی می‌کنند و آن‌ها را به کلاس‌های فوق برنامه می‌فرستند تا استعدادهای خود را شکوفا دهند و بتوانند در آینده با استفاده از استعداد خود به کسب درآمد بپردازند.

هدف مؤسسات خیریه از کمک به دانش آموزان کم بضاعت

مؤسسات خیریه با اهداف زیر به دانش آموزان مناطق محروم کمک می‌کنند تا تحصیل خود را ادامه دهند:

  • جلوگیری از ترک تحصیل دانش آموزان
  • کمک به شکوفایی استعداد دانش آموزان
  • کاهش موانع و کمک به ادامه تحصیل دانش آموزان
  • تأمین لوازم التحریر، پوشاک و مواد غذایی مورد نیاز
  • ارائه خدمات معیشتی به دانش آموزان و خانواده آن‌ها
  • برنامه ریزی و هدایت تحصیلی دانش آموزان با استعداد برتر
  • هدایت تحصیلی دانش آموزان در دوره‌های مختلف تحصیلی
  • کمک به حفظ سلامت دانش آموزان و تأمین هزینه‌های درمانی
  • فراهم کردن شرایط لازم برای آموزش و تسلط به یک زبان خارجی
  • کمک به کسب مهارت حرفه‌ای دانش آموزان و کسب درآمد مناسب و دستیابی به زندگی موفق در آینده
  • برگزاری کلاس‌های آموزشی فوق برنامه و تقویتی برای دانش آموزان بااستعداد و پرداخت هزینه کلاس‌ها


مؤسسه خیریه نیکان ماموت با مد نظر قرار دادن اهداف ذکرشده، کودکان و دانش آموزان را در مسیر تحصیل و آموزش نیازمندان همراهی می‌کند. شما هم می‌توانید با کمک به خیریه نیکان ماموت به کودکان کم بضاعت کمک کنید تا تحصیل کرده و آینده خود را بسازند. مؤسسه نیکان ماموت اقدام به تولید و فروش استند تسلیت کرده و از درآمد آن برای کمک به تحصیل و آموزش نیازمندان استفاده می‌کند. شما هم می‌توانید با خرید استند تسلیت از خیریه نیکان ماموت، نقش خود را در تحصیل و آموزش نیازمندان ایفا کنید.

سخن پایانی

همواره با شروع سال تحصیلی جدید، برخی دانش آموزان نمی‌توانند لوازم التحریر نو مانند دفتر، کیف، مداد و پاک‌کن، لباس و ... بخرند. حتی برخی کودکان با شیوع ویروس کرونا، نتوانستند به‌صورت آنلاین تحصیل کنند. این دانش آموزان با شیوع ویروس کرونا نتوانستند لوازم الکترونیکی برای تحصیل آنلاین را فراهم کنند و به همین دلیل از ادامه تحصیل محروم ماندند. در این بین، کمک به خیریه برای تحصیل و آموزش نیازمندان می‌تواند به این کودکان کمک کند تا ادامه تحصیل دهند. شما هم می‌توانید با کمک به خیریه نیکان ماموت، سهمی در ادامه تحصیل دانش آموزان مناطق محروم و افراد کم بضاعت داشته باشید.

برگرفته از وب سایت خیریه نیکان ماموت  https://www.nikancharity.org/


نویسنده:
کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/2lwdbk