پنج‌شنبه 27 اردیبهشت 1403 - 16 May 2024
کد خبر: 13384
تاریخ انتشار: 1400/12/24 14:12

پر درآمدترین مشاغل در ایران

هدف بسیاری از مردم از تحصیل و کسب تجربه این است که در نهایت بتوانند به بهترین دستمزد و دریافتی برسند. به این ترتیب، در زمان انتخاب رشته دانشگاهی و مهارت به دنبال مواردی می‌روند که در جامعه به عنوان شغل‌های پردرآمد شناخته می‌شوند و البته شغل‌هایی هستند که در آینده نیز به روند رشدشان ادامه می‌دهند.

در این مقاله تصمیم داریم تا برخی از پردرآمدترین مشاغل در ایران را نام ببریم تا با این حرفه‌ها آشنا شوید تا بتوانید برای آینده خود بهتر تصمیم بگیرید.

مدیر مارکتینگ

از آنجایی که مارکتینگ یکی از مشاغل آینده دار به شمار می‌آید و این موضوع به همه‌گیر شدن فناوری و دنیای دیجیتال ربط دارد، می‌توان انتظار داشت که مشاغل که در حوزه دیجیتال مارکتینگ هستند بیشترین درآمد را داشته باشند.

در این بین مدیران دیجیتال مارکتینگ را می‌توان به عنوان مشاغل پردرآمد حوزه مارکتینگ دانست. مدیران مارکتینگ همان افرادی هستند که باید تمام افراد تیم را به سمت هدف هدایت کنند و معمولا در هر فصل Kpiهای مشخصی دارند که باید محقق شوند. این موقعیت شغلی معمولا نیاز به تجربه و سابقه کار دارد و بسیاری از مدیران بازاریابی که امروزه در شرکت‌ها کار می‌کنند، کار خود را با استخدام کارشناس دیجیتال مارکتینگ آغاز کردند.

حسابداری

اگر به هر شرکتی سر زده باشید، مطمئنا متوجه شدید که قبل از استخدام هر فردی، حسابدار است که پشت میز خود می‌نشیند و کار خود را آغاز می‌کند. حسابداران کار رسیدگی به تمام حساب و کتاب‌های شرکت‌ها را بر عهده دارند و برای این کار نیاز به مهارت بالایی در ریاضی و آمار دارند. از آنجایی که آینده مالی شرکت‌ها به حضور حسابداران گره خورده است، بنابراین می‌توان آن را شغلی آینده‌دار و البته پرتقاضا دانست.

به این ترتیب، درآمد حسابداری در ایران طبق خبر سایت دنیای اقتصاد بالا است و می‌توان عنوان کرد که این مهارت می‌تواند همان مهارتی باشد که شما را به کسب درآمد بیشتر برساند. اما فراموش نکنید که در هر شغلی این شما هستید که میزان دستمزد و حقوق را مشخص می‌کنید. هر چه بیشتر در هر شغلی خود را به روز نگه دارید و از جدیدترین فناوری‌ها در آن حوزه اطلاعات به دست آورید، از دیگر متقاضیان جلوتر هستید و به این ترتیب برگ برنده برای درخواست افزایش حقوق را در دست خواهید داشت.

گرافیک

فناوری باعث به وجود آمدن مشاغل بسیاری شده و بسیاری از آنها در حال حاضر درآمد بالایی دارند. اما برخی مشاغل نیز از قدیم بودند و خود را با فناوری و دیجیتالی شدن کارها همگام کردند. گرافیک یکی از همین مشاغل است.

حقوق گرافیست و شرایط بازار کار آن بر اساس خبر منتشر شده در جام جم آنلاین، رقم تعریف شده‌ای است که میانگین آن معمولاً هر ماه حدود 5.500.000 تومان است و از 1.700.000 تومان (کمترین) تا 15.000.000 تومان (بالاترین) متغیر است. طبق پیش‌بینی‌ها طراحان گرافیک آینده شغلی خوبی نسبت به برخی مشاغل دارند. از این رو، انتظار می‌رود فرصت‌های شغلی آنها تا سال‌های پیش رو تغییر و رشد خوبی داشته باشد. یکی از دلایل آن دیجیتالی شدن دنیا و استفاده از خدمات گرافیکی توسط تمام شرکت‌ها است. شرکت‌ها در بخش تبلیغات، روابط عمومی و خدمات به گرافیست‌ها نیاز دارند تا بتوانند طرح‌های خود را به بهترین شکل ارائه دهند. همچنین در طراحی تخصصی، روزنامه‌ها، انتشارات یا چاپ نیز فرصت برای کار طراحان گرافیک بسیار زیاد است.

پزشکی

یکی از پردرآمدترین مشاغل که متخصصان آن از زمان قدیم درآمد بالایی داشتند، پزشکی است. البته به دلیل سختی کاری که پزشکی دارد و همچنین هزینه‌ای که تحصیل در این رشته دارد، جزو یکی از پول‌سازترین مشاغل دنیا به شمار می‌آید. به همین خاطر فردی که این شغل را انتخاب می‌کند ابتدا باید صبر و تحمل بالایی داشته باشد و پس از آن باید بتواند خود را در این علم به روز نگه دارد، چرا که دانش آنها می‌تواند زندگی افراد را نجات دهد و نبود دانش می‌تواند زندگی مردم را تهدید کند.

برنامه نویسی

مورد آخر از جمله واضحات است که توضیح درباره آن می‌شود تکرار واضحات. برنامه نویسی یکی از مشاغلی است که چند سال گذشته بسیار تقاضا پیدا کرده است و به یکی از حرفه‌های کاربردی در تمام کسب و کارها تبدیل شده است. برنامه نویسان از طراحی وب‌سایت تا نرم افزار و اپلیکیشن را انجام می‌دهند و برای این مهارت خود، درآمد بالایی کسب می‌کنند.

مشاغل دیگری نیز می‌توانستند در این مقاله گنجانده شوند، اما برای اینکه گزینه‌ها را محدود کنیم و مقاله را مفید، به این مهم‌ها پرداختیم.


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/2lgok3