جمعه 14 اردیبهشت 1403 - 03 May 2024
کد خبر: 92653
تاریخ انتشار: 1402/06/04 07:39

معرفی بوستر پمپ و به همراه یک پروژه جذاب در ایران کارخانه خودرو

در این مقاله با مفهوم بوستر پمپ آشنا می‌شویم و انواع مختلف آن را بررسی می‌کنیم، همچنین علائم خرابی و راه حل آن و همچنین یک نمونه پروژه موفق از پمپ های صنعتی را بررسی می‌کنیم
معرفی بوستر پمپ و به همراه یک پروژه جذاب در ایران کارخانه خودرو

بوستر پمپ یکی از هوشمندانه‌ترین روش‌های مقابله با فشار کم است، به طوری که آب توسط بوستر پمپ مکیده می‌شود و با فشار بالا به سطح مورد نظر می‌رسد.
از نتایج اسفاده بوستر پمپ در تاسیسات و ساختمان‌ها، تامین آب بنا به میزان مطلوب و مناسب در تمامی طبقات ساختمان مد نظر است، محبوبیت این تجهیز لحظه به لحظه رو به افزایش است و شرکت‌ها و برندهای معتبر زیادی در این صنعت مشغول هستند، برند‌هایی مثل پنتکس، لئو، ابارا، نوید، داب، رایان، گراندوفس و ... از جمله برند‌های مطرح در بخش بوستر پمپ هستند که شما می‌توانید محصولات این برند‌ها را در نیک صنعت تهیه کنید

انواع مختلف بوستر پمپ

بوستر پمپ ها به صورت کلی به سه بخش زیر دسته‌بندی می‌شوند.

  • بوستر پمپ‌های خانگی
  • بوستر پمپ‌های آتشنشانی
  • بوستر پمپ‌های آبرسانی

به جز این دسته‌بندی، بوستر پمپ‌ها از لحاظ دیگری نیز باهم تفاوت دارند که در بخش زیر به این تفاوت‌ها خواهیم پرداخت:

  • فشار: پمپ های صنعتی دارای فشارهای گوناگونی هستند، با توجه به نیاز و نوع کاربری شما، ممکن بوستر‌های مختلفی پاسخگوی نیاز شما باشد.
  • فاز دستگاه: بوستر پمپ‌های آبرسانی از لحاظ فاظ به دو دسته تک‌فاز و سه‌فاز تقسیم می‌شوند.
  • دور: بوستر پمپ‌ها، در دو نوع دور متغیر و دور ثابت در بازار عرضه می‌شوند

انجام پروژه بوستر پمپ توسط نیک صنعت

علائم بروز مشکل در بوستر پمپ

در قسمت زیر به برخی از رایج‌ترین و شایع‌ترین خطاها و خرابی‌های بوستر پمپ اشاره خواهیم کرد. در صورت مشاهده حتی یکی از خطاهای زیر احتمال خرابی بوستر پمپ وجود دارد و برای جلوگیری از آسیب بیشتر توصیه می‌شوند در اولین فرصت با متخصصین ما در نیک صنعت تماس بگیرید و از عیب‌یابی رایگان مجموعه نهایت استفاده را ببرید.

  • ارتعاش و لرزش زیاد پمپ
  • صدای آزار دهنده، اضافی و صدای تق تق در بوستر پمپ
  • کم بودن یا قطع شدن فشار آب
  • نشتی در لوله یا پمپ
  • افزایش نامتعارف هزینه قبض آب و برق
  • زنگ خوردگی و یا آسیب دیدن قطعات
  • داغ شدن بیش از حد پمپ
  • از کار افتادگی LLC

چگونه بوستر پمپ خود را بی‌صدا نگه داریم؟

لرزش پمپ را در هنگام نصب در نظر بگیرید. اگر مراقب نباشید، نحوه نصب بوستر پمپ ممکن است صدای تولید شده را افزایش دهد. پمپ را مستقیماً روی سیم‌کشی مسی نصب نکنید زیرا ارتعاشات پمپ به سیم‌کشی مسی منتقل می‌شود و صدایی مانند پرواز هواپیما تولید می‌کند. از کانکتورهای انعطاف‌پذیر برای ورودی و خروجی استفاده کنید تا صدای تولید شده توسط ارتعاشات را به حداقل برسانید.

علائم بروز مشکل در بوستر پمپ

در صورتی مشاهده هر یک یا چند تا از موارد زیر، باید احتمال را داد که سیستم آبرسانی شما آسیب دیده است یا خراب شده است، از این رو باید در اولین فرصت برای تعمیر بوستر پمپ خود اقدام کنید.

  • نبود برق (قطع شدن برق، مشکلات سیم کشی/اتصالات، یا مشکلات پریز مانند خاموش شدن GFI را بررسی کنید)
  • فشار شروع بسیار بیشتر با کمتر از فشار ورودی تنظیم شده است.
  • فیلترها نیاز به تمیز کردن دارند.
  • قطع شدن آب
  • موتور معیوب

خدمات تعمیر بوستر پمپ:

در صورت مشاهده خرابی در سیستم بوستر توصیه می‌شود سریعا به تعمیر آن اقدام کنید. شرکت‌ها و مجموعه‌های متنوعی در زمینه بوستر پمپ فعالیت می‌کنند، یکی از این شرکت ها شرکت نیک صنعت است. نیک صنعت با ده سال سابقه یه یکی از نام‌های شناخته شده در اتوماسیون ایران تبدیل شده است. از مزیت‌های نیک صنعت عیب‌یابی رایگان بوستر پمپ است. این ویژگی باعت می‌شود تا شما میزان هزینه تعمیر پمپ خودتان را بصورت رایگان دریابید و تصمیم که بوستر قبلی خود را تعمیر کنید یا به خرید بوستر پمپ جدید بپردازید.

یکی از پروژه تعمیر بوستر پمپ به شرح تعمیر کار:

برای آشنایی بیشتر با بوستر پمپ، هم از طرف کارفرما هم از نظر کارآموز و تعمیرکار، یکی از پروژه‌های اخیر نیک صنعت مربوط به بوستر پمپ را برای شما شرح می‌دهم.

در مرداد ماه سال 1402 نیک صنعت با همکاری ایران خودرو، اقدام به احیا و بروزرسانی سیستم آبرسانی یکی از نمایندگی‌های این شرکت در جاده مخصوص کرج کرد. هر شرکت و صنعتی طی زمان مورد آسیب و فرسودگی قرار می‌گیرد، در این مورد، خطوط آب شرکت ایران خودرو دچار کبود فشار شده بود و مدیران این شرکت برای رفع این ایراد از کمک نیرو‌های فنی نیک صنعت استفاده کردند.

پروژه بوستر پمپ نیک صنعت در کارخانه ایران خودرو

پس از بررسی و عیب‌یابی، واضح بود که سیستم و تجهیزات آنها بسیار قدیمی بوده و به صورت جامع نیاز به بروزرسانی دارد.

برای مثال کنترلر پمپ آنها یک مدل قدیمی ضعیف، با مصرف انرژی بالا و بازده کم و بدون آپشن بود و برای شرکت بزرگی مثل ایران خودرو واقعا مناسب نبود و باید ارتقا می‌یافت. علاوه بر این تجهیزات و سیم کشی آنها به صورت کلی دچار آسیب فیزیکی و فرسودگی شده بودن و درایوهای استفاده شده آنها هیچگونه حفاظی نداشت.

پس از عیب‌یابی موارد فوق حال نوبت تعمیر است. ابتدا کنترلر پمپ را کامل عوض کردیم و آن را با یک کنترلر جدید با آپشن‌های پیشرفته و مصرف بهینه جایگزین کردیم. سیم‌های استفاده شده در این کارخانه اغلب دچار خوردگی شده بودند، برای همین تصمیم گرفتیم سیم‌کشی را کلا عوض کنیم. همچنین اینورتر‌های ایران خودرو هیچگونه حفاظی دربرابر برق (مثل نوسان و قطعی برق) نداشت، از این رو با استفاده از کلید مینیاتوری امنیت این درایوها را تضمین کردیم.

به صورت کلی تعمیر قطعات صنعتی به دو بخش کلی تقسیم می‌شود: عیب‌یابی و تعمیر.

اول از همه متخصص باید به درستی عیب و ایراد سیستم را تشخیص دهد و با توجه به آن بهترین راه‌کارها را ارائه دهد.

مرحله بعدی پس از عیب‌یابی و انتخاب راه‌کار، انجام و پیاده سازی عملی تعمیرات است. فرآیند تعمیر، بروزرسانی، راه‌اندازی و اورهال نیاز به تخصص، مهارت و تجربه دارد، از این رو تعمیرکار باید از دانش و تخصص بالایی برخوردار باشد. برای همین اگر نیاز به راه‌اندازی پمپ و سیستم آبرسانی دارید از نیک صنعت می‌توانید کمک بگیرید. با عیب‌یابی سریع و تعمیر دقیق بدون شک نیک صنعت بهترین گزینه شما است.

جمع‌بندی

در این مقاله به معرفی و کاربرد بوستر پمپ پرداختیم و انواع مختلف پمپ‌های صنعتی را ذکر کردیم، همچنین به برخی از خطاهای رایج هنگام نقض فنی بوستر پمپ اشاره کردیم و فرآیند تعمیر بوستر پمپ صنعتی را با شرح یک پروژه بیان کردیم.

مرحله اول عیب‌یابی و مرحله بعدی اجرا و تعمیر عملی است که هر دو آنها را متخصص و تعمیرکار انجام می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان با بخش تعمیرات نیک صنعت و همچنین بخش فروش این مجموعه در ارتباط باشید.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/2aa5qg