چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403 - 01 May 2024
کد خبر: 96526
تاریخ انتشار: 1402/08/14 05:33

با حضور رئیس سازمان سینمایی کشور؛ پردیس سینمایی «رکان» در شهرستان زرقان افتتاح شد

پرچم هنر هفتم با افتتاح پردیس سینمایی «رکان» در شهرستان زرقان بالا رفت. با حضور رئیس سازمان سینمایی کشور، مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، شهردار زرقان و رئیس شورای اسلامی این شهرستان و همچنین برخی هنرمندان پیشکسوت فارس، پردیس سینمایی «رکان» با اعتبار ۵۰۰ میلیارد ریال افتتاح و بهره برداری شد.
با حضور رئیس سازمان سینمایی کشور؛ پردیس سینمایی «رکان» در شهرستان زرقان افتتاح شد

شهردار زرقان مطرح کرد؛ پردیس سینمایی «رکان»، یکی از بهترین پروژه‌های عمرانی شهرداری زرقان

وزارت ارشاد برای تجهیز سالن سوم  مساعدت کند

پرچم هنر هفتم با افتتاح پردیس سینمایی «رکان» در شهرستان زرقان بالا رفت. با حضور رئیس سازمان سینمایی کشور، مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، شهردار زرقان و رئیس شورای اسلامی این شهرستان و همچنین برخی هنرمندان پیشکسوت فارس، پردیس سینمایی «رکان» با اعتبار ۵۰۰ میلیارد ریال افتتاح و بهره برداری شد.  این پردیس مجهز به سالن‌های سینمایی ۱۵۲ نفره و ۵۲ نفره است و در مجموع پذیرای ۲۰۴ نفر از علاقمندان به سینما خواهد بود و سالن سوم نیز تا سقف ۲۰ نفر ظرفیت به زودی تکمیل و به بهره برداری می رسد. رئیس سازمان سینمایی کشور در آئین افتتاحیه پردیس سینمایی «رکان» در شهرستان زرقان، تأکید کرد که رویکرد سازمان سینمایی کشور، عدالت‌محوری است و بر همین اساس، برنامه های خود را در بخش‌های مختلف طراحی کرده است. محمد خزاعی با اشاره به این‌که این پردیس به عنوان دویست و سی و سومین سالن سینما در کشور در طول مدت ۲ سال گذشته به بهره‌برداری رسیده است، اذعان داشت که قبلا ۵۷۰ سالن به بهره‌برداری رسیده و در حال حاضر ۸۰۳ سالن افتتاح شده است. او به افزایش سالن‌های سینمایی کشور به هزار سالن تا پایان دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: در سفرهای استانی رئیس جمهور برای شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر بودجه‌ای از سوی دولت در جهت راه اندازی سینما در نظر گرفته می‌شود تا با این روند در دولت بعد، تعداد سالن‌های سینما  به ۲ هزار سالن برسد. این مسئول سینمایی کشور با بیان این‌که از سوی سازمان سینمایی شهرهای فاقد سینما به دولت ارائه شده است، اظهار کرد: توزیع عادلانه امکانات در شهرستان‌ها در دستور کار قرار دارد و در سفر آیت ا... رئیسی به استان فارس، ۴ شهر مشمول این مصوبات شده و ۲۰۰ میلیارد تومان بودجه به آن تخصیص یافته است. رئیس سازمان سینمایی کشور با اشاره به ظرفیت‌های سینمایی فارس و نیروی انسانی قابل توجه این استان، توضیح داد که جشنواره ملی فیلم شیراز با موضوع خانواده می‌تواند میزبان اهالی سینما و هنر باشد. او با بیان این‌که از ظرفیت تعزیه و نقالی در زرقان نیز می‌توان برای انتقال فرهنگی استفاده کرد به این نکته اشاره نمود که توسعه سینما، توسعه فرهنگ در کشور است چنانچه اگر مشکلات فرهنگی کاهش یابد از آسیب‌های اجتماعی هم پیشگیری می‌شود.

دست یاری به سوی  وزارت فرهنگ و ارشاد برای تجهیز سالن سوم پردیس «رکان»

شهردار زرقان نیز در آئین افتتاحیه این پردیس سینمایی با اشاره به روند عمرانی پردیس سینمایی «رکان»، تأکید کرد که آغاز این پروژه، اواخر سال 99 کلید خورد و در فاصله زمانی دو سال و نیم به بهره برداری رسید.محمود صانعی اذعان داشت که پردیس سینمایی «رکان» یکی از بهترین پروژه‌های عمرانی شهرداری زرقان بوده که در کوتاه‌ترین زمان ممکن و با صرف اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان به انجام رسیده است.شهردار زرقان به این نکته نیز اشاره کرد که هنگام آغاز عملیات عمرانی این پروژه، وزارت ارشاد وعده تقبل بخشی از هزینه ها را داد که در عین حال تاکنون مساعدتی از سوی دولت صورت نگرفته است. صانعی یادآور شد که اگرچه افتتاح پردیس سینمایی برای مردم فرهنگ دوست شهرستان زرقان را وظیفه خود می دانیم اما برای تجهیز سالن سوم این مجموعه، دست یاری به سمت مجموعه پرتلاش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دراز می‌کنیم.

پردیس سینمایی زرقان، مرکز ثقل فرهنگی استان است

رئیس شورای اسلامی شهرستان زرقان هم با بیان این‌که پردیس سینمایی «رکان» مرکز ثقل فرهنگی برای برخی شهرستان‌های شمالی فارس خواهد بود، افزود: کلنگ‌زنی و آغاز این پروژه در زمان شورای پنجم بوده اما عمده فعالیت مربوط به تکمیل آن، در زمان شورای ششم عملیاتی شده و  در اصل این پروژه، ماحصل تلاش شوراهای پنجم و ششم بوده است.قاسم جمالی با اشاره به تاریخچه و پیشینه تاریخی و فرهنگی زرقان، به اهتمام شورای شهر این شهرستان نسبت به برگزاری جشنواره‌های مختلف اشاره کرد و اذعان داشت که در شورای ششم، برنامه جشنواره‌های معنادار، منظم و ضابطه‌مند تحت عنوان جشنواره حلوا ارده سنتی زرقان برای نشان دادن این فرصت‌ها و توانمندی‌ها اجرا شده و سعی کرده‌ایم شروع جشنواره‌ها به عنوان یک رویداد فرهنگی، کم فروغ نشود و مصمم هستیم هر سال نسبت به سال گذشته، طراوت و شادابی بیشتری در شورا شاهد باشیم.

زرقان به مرکزی برای ارائه آثار هنری تبدیل شود

زهرا سعیدی، هنرمند پیشکسوت کشور نیز در این آئین با اشاره به پیشینه خوب زرقان در زمینه کارهای فرهنگی و هنری، توضیح داد که باید تکیه‌های خوب و مدرنی تهیه شود تا زرقان به عنوان مرکزی برای ارائه آثار هنری تبدیل شود. این بازیگر شیرازی، توجه ویژه به امور فرهنگی همچون سینما، تئاتر و موسیقی را نجات‌دهنده مردم و پیش برنده آن‌ها به سوی راه درست دانست و تأکید کرد که هنر موجب می شود عشق و امید جوانان به زندگی بیشتر شود و در آینده، ملت شادتر و خوشبخت‌تری داشته باشیم. مهدی فقیه، زهرا سعیدی و عباس افشاریان، چند تن از هنرمندان پیشکسوتی بودند که در آئین افتتاحیه پردیس سینمایی زرقان حضور داشتند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/27grpe