جمعه 28 اردیبهشت 1403 - 17 May 2024
کد خبر: 12244
تاریخ انتشار: 1400/12/07 16:58

با کسب دانش بیشتر میشه عدسی مناسب تری انتخاب کرد؛ که تمام نیازهاتو برطرف کنه!

عدسی، مهم‌ترین بخش یک عینک است. تفاوت عینک‌ها با یکدیگر به سبب گوناگونی عدسی مورد استفاده در ساخت آن‌ها است.

 امروزه شرکت‌های بسیار بزرگی در زمینه ساخت انواع عدسی عینک فعالیت می‌کنند. این مقاله شما را با نمونه‌های مختلف از عدسی آشنا خواهد کرد. پیشنهاد می‌کنیم تا انتها با ما همراه باشید.

عدسی عینک طبی

منظور از پوشش آنتی رفلکس عدسی چیست؟

اگر شما هم جزو کسانی هستید که عینک می‌زنید، احتمالا با مشکل انعکاس نور در اطراف عدسی رو به رو شده‌اید. یعنی زمانی که شما عینک را بر چشم می‌زنید، هاله نوری در اطراف عینک تشکیل شده که چندان خوشایند نیست. سازندگان انواع عدسی عینک برای رفع این مشکل تصمیم به استفاده از پوشش ضد رفلکس گرفتند و عدسی‌هایی تولید کردند که کمترین انعکاس را داشته باشد.

وقتی پوشش آنتی رفلکس بر روی انواع عدسی عینک قرار می‌گیرد، بازتاب نور به حداقل می‌رسد و نور حداکثری از آن عبور خواهد کرد. اگر این عینک‌ها را امتحان کرده باشید حتماً متوجه وضوح و شفافیت دید در آن‌ها شده‌اید. البته امتیاز دیگری که وجود پوشش آنتی رفلکس به عدسی‌ها می‌دهد، افزایش دوام و ماندگاری است.

پوشش آنتی رفلکس بر روی عدسی شیشه‌ای و پلاستیکی قابل استفاده است. اگر شما به عنوان یک مشتری به دنبال عدسی‌ای هستید که سبک و مقاوم باشد، پیشنهاد می‌کنیم که عدسی پلاستیکی آنتی رفلکس را انتخاب کنید.

عدسی عینک طبی انتی رفلکس، یک عدسی ایده آل است که ما خرید آن را به کسانی که از مشکلات چشمی رنج می‌برند توصیه می‌کنیم و مطمئن هستیم که این عدسی‌ها انتظارات آن‌ها از یک محصول مناسب را برآورده خواهد کرد.

عدسی‌های فتوکرومیک را بشناسید!

وقتی از عدسی فتوکرومیک صحبت می‌کنیم، منظورمان عدسی‌هایی است که دارای پوشش فتوکرومیک هستند. اما این پوشش چیست و چه کاربردی در عدسی دارد؟ احتمالاً شما بارها و بارها عینک‌هایی با عدسی فتوکرومیک را از نزدیک دیده‌اید؛ همان عینک‌های طبی که با قرار گرفتن در نور خورشید تیره می‌شوند. به عبارت دیگر، پوشش فتوکرومیک برای عینک می‌تواند آن را به یک عدسی طبی آفتابی تبدیل کند.

یون‌های تشکیل دهنده انواع عدسی عینک فتوکرومیک در برابر نور خورشید تجزیه می‌شود و همین باعث تغییر و تیره شدن رنگ عدسی خواهد شد. البته این واکنش موقتی است و وقتی این عدسی در محیطی تیره باشد، بی‌رنگ می‌گردد. عینک‌هایی که با استفاده از عدسی فتوکرومیک ساخته شده باشند، برای استفاده در فضاهای بسته بسیار مناسب‌اند. با این حال خرید عدسی فتوکرومیک را به افراد مسن و کسانی که به واسطه شغلشان، شب‌ها رانندگی می‌کنند توصیه نمی‌کنیم.

کاربرد انواع عدسی طبی رنگی

عدسی رنگی در ساخت عینک‌هایی مورد استفاده قرار می‌گیرد که بیشتر جنبه زیبایی دارند. بسیاری از افراد علاقمند به خرید چنین عینک‌هایی هستند؛ چرا که تاثیر فراوانی بر زیبایی و جذابیت استایل آن‌ها دارد. با این حال کاربرد عدسی رنگی در ساخت عینک به این موارد محدود نمی‌شود.

جالب است بدانید که عینک‌های ساخته شده با عدسی رنگی، هر یک کاربرد خاصی دارند. برخی از آن‌ها قابلیت محافظت از چشم در برابر آفتاب را دارند و برخی دیگر کنتراست نور در فضاهای تاریک را افزایش می‌دهند. به عبارت بهتر به دید واضح و شفاف کمک خواهند کرد.  

منظور از عدسی طبی تدریجی چیست؟

یکی از عواملی که زمینه ساز بروز مشکلات چشمی بوده، افزایش سن است. معمولاً پس از چهل سالگی، عدسی چشم‌ها دیگر قدرت تطبیق اولیه را ندارند و این کاملاً طبیعی است. بسیاری از افراد وقتی به سن ۴۰ و ۵۰ سالگی می‌رسند، در انجام اموراتی مانند مطالعه کردن یا خیاطی و دوخت و دوز دچار مشکل می‌شوند.

عدسی طبی تدریجی، عدسی مناسبی است که امکان دید در سه فاصله متفاوت را ایجاد خواهد کرد؛ فاصله نزدیک که با آن می‌توانید مطالعه کنید، فاصله متوسط که با آن با کامپیوتر و لپ‌تاپ کار خواهید کرد و فاصله دور که دید بسیار مناسبی در هنگام رانندگی به کمک شما می‌آید. نکته مثبتی که درباره عدسی تدریجی یا همان عدسی چند کانونی باید بدانید این است که با خرید چنین عدسی، نیاز به تغییر لنز نخواهید داشت.

سوالات رایج درباره انواع عدسی عینک طبی

اگر می‌خواهید یک عینک طبی عالی داشته باشید، در هنگام خرید به عدسی‌های مورد استفاده در ساخت آن توجه کنید؛ چرا که عدسی مهم‌ترین قسمت عینک است و اگر در انتخاب آن هوشمندانه عمل کنید، بیش از نیمی از راه را رفته‌اید.

عدسی مناسب

اما انتخاب یک عدسی مناسب بدون آگاهی چگونه ممکن است؟ شما باید با مطالعه و بررسی‌های بیشتر در این زمینه، انواع عدسی عینک را بشناسید و بدانید کدامیک از آن‌ها معیارهای شما از یک عینک ایده‌آل را دارد.

در این قسمت به چند پرسش رایج درباره عدسی عینک طبی پاسخ می‌دهیم. دقت کنید! شاید یکی از این موارد سوال شما هم بوده باشد.

چند پرسش پرتکرار درباره انواع عدسی طبی

  • در میان انواع عدسی عینک پلاستیکی، کدامیک بهتر است؟ عدسی‌های فشرده بهترین انتخاب هستند. شاید شما آن را به نام عدسی ایندکس بشناسید. در هر صورت این مدل از عدسی وزن کمی داشته و صددرصد از چشم شما در برابر اشعه آفتاب محافظت خواهد کرد. باریک بودن این عدسی نیز یک ویژگی مطلوب برای آن است.
  • برای عینک طبی چه عدسی مناسب است؟ اگر منظور جنس عدسی است باید به عدسی پلاستیکی شاخص بالا و عدسی پلی کربنات اشاره کنیم که هر دو جزو بهترین‌ها هستند. البته عدسی ترایبرید نیز نیابد از قلم بیفتد.
  • پیشنهاد ما برای خرید عدسی عینک طبی کودکان چیست؟ کودکان به عینکی نیاز دارند که مقاوم باشد و به راحتی نشکند. کودکان بیش از ما بزرگسالان به جنب و جوش می‌پردازند و این ریسک شکستگی عینک را افزایش می‌دهد. عدسی تریوکس (نشکن) و عدسی پلی کربنات گزینه‌ای مناسب برای انتخاب یک عدسی مناسب کودکان است. درحالیکه این عدسی‌ها از نظر ویژگی و کاربرد شبیه هم هستند، اما کیفیت و روش ساخت منحصر به فرد Trivex باعث شده است که قیمت عدسی تریوکس بیشتر از عدسی های مشابه باشد.
  • عدسی عینک شیشه‌ای بخرم یا نه؟ اگر نظر ما را بخواهید نه! البته که عدسی شیشه‌ای مزیت‌هایی دارد؛ اما نقاط ضعف آن نیز زیاد است. همانطور که پیشتر نیز اشاره کردیم، شیشه سنگین است و همواره احتمال شکستن و آسیب دیدگی آن وجود دارد.

جمع‌بندی

کسب اطلاعات و آگاهی درباره انواع عدسی عینک، پیش از خرید آن ضروری است. فراموش نکنید که شما در صورتی می‌توانید بهترین عدسی را برای چشمتان انتخاب کنید که با مدل‌های مختلف از آن آشنا شوید و بدانید کدامیک مناسب شما است. ما در این مقاله سعی کردیم اطلاعات مختصری در این زمینه به شما ارائه نماییم. اما مطمئناً این داده‌ها کافی نیست و لذا از شما می‌خواهیم مقاله‌های مشابه در این زمینه را مطالعه کنید و از مشورت صاحبنظران در این زمینه غافل نشوید.

 

منبع: سایت بلوبای بای


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/3wg8d2