سه‌شنبه 18 اردیبهشت 1403 - 07 May 2024
کد خبر: 19094
تاریخ انتشار: 1401/05/29 08:26

جذاب ترین دکوراسیون 2022 با ورق استیل

در این مطلب قرار است در مورد خرید ورق استیل و خرید ورق آلومینیوم صحبت کنیم که این روزها به خاطر ویژگیهای منحصر به فردش در طراحی و ساخت دکوراسیون محبوبیت زیادی پیدا کرده است. استفاده از مصالح خوب برای ساخت و دکور ساختمان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و می‌توان با استفاده از عناصر دکوراتیو مثل چوب، ورق استیل، انواع کف‌پوش‌ها، دیوارکوب‌ها و موارد دیگر از زیبایی را به وجود آورد.

جذاب ترین دکوراسیون 2022 با ورق استیل

 

در این مطلب قرار است در مورد خرید ورق استیل و خرید ورق آلومینیوم صحبت کنیم که این روزها به خاطر ویژگیهای منحصر به فردش در طراحی و ساخت دکوراسیون محبوبیت زیادی پیدا کرده است. استفاده از مصالح خوب برای ساخت و دکور ساختمان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و می‌توان با استفاده از عناصر دکوراتیو مثل چوب، ورق استیل، انواع کف‌پوش‌ها، دیوارکوب‌ها و موارد دیگر از زیبایی را به وجود آورد.

ورق‌ استیل به‌خاطر ظاهر زیبا و براقی که دارند و همچنین به‌خاطر مزایا و ویژگی‌های ویژه دیگری مثل مقاومت بالایشان در برابر خوردگی در موارد تزیینی استفاده گسترده‌ای دارند و از آنها برای تولید ظروف دکوری و فضای داخلی آسانسورهای داخلی و خارجی فروشگاه‌ها استفاده می‌شود. برای همین هنگامی که سخن از طراحی و اجرای فضای داخلی و خارجی ساختمان‌ها، لوازم‌ خانگی و محصولات دکوری به میان می‌آید خرید ورق استیل و استفاده از آن توصیه می‌شود.

برای تولید این ورقه‌ها از ترکیبات شیمیایی آلیاژهای زیادی مثل کروم، نیکل و مولیبدن استفاده می‌گردد که البته این ورق می‌تواند برحسب گرید فولاد، ضخامت و عملیات سطحی که روی آن صورت می‌گیرد به دسته بندی‌های مختلفی تقسیم شود. همچنین ورق‌های استیل به‌صورت ضدزنگ برای کاربردهای مختلفی تولید می‌شوند.

انواع ورق استیل

یکی از نکاتی که باید پیش از خرید ورق استیل به آن توجه کرد آن است که این ورق‌ها در بازار با انواع رنگ‌ها، طرح‌ها و گریدها عرضه می‌گردند و حتی می‌توان نوع مات این ورق­ها را در رنگ‌های طلایی، نقره‌ای و آبی پیدا کرد. ورق‌های استیل به دو دسته طرح‌دار و بدون طرح تقسیم می‌شوند که به آنها ورق استیل آینه‌ای هم نیز می‌گویند. در ادامه به بررسی انواع برق‌های اصلی به‌صورت جداگانه می‌پردازیم.

ورق استیل طرح‌دار

این دسته از ورق‌های استیل با توجه به نامشان دارای طرح‌های مختلفی هستند که به‌خاطر زیبایی ظاهری در لابی ساختمان‌ها، آسانسورها، سقف‌های تزیینی، مجسمه‌های تزیینی و غیر دیده می‌شوند. بر روی ورق‌های استیل طرح‌دار از طراحی‌های مختلف زیادی مثل ورقه استیل گندمی، طرح چوب، حبابی، چرمی و ابر و بادی استفاده می‌شود.

ورق استیل رنگی

این مدل به‌خاطر رنگشان می‌توانند در دسته جداگانه‌ای قرار بگیرند. البته این موضوع را در نظر بگیرید که ورق‌های استیل رنگی هم می‌توانند طرح‌دار مشبک و یا آینه‌ای باشند و در ادامه به بررسی رنگ‌های پرکاربرد ورق‌های استیل در بازار می‌پردازیم.

ورق استیل طلایی

رنگ طلایی در ورق‌های استیل جزو پرکاربردترین و محبوب‌ترین نوع آن در بازار است که به‌خاطر زیبای خاصی که به دکوراسیون داخلی می‌دهد بسیار مورداستفاده قرار می‌گیرد. خرید ورق استیل طلایی امروزه اغلب در ساخت آسانسورها بسیار مرسوم شده است. آسانسورهایی که به رنگ طلایی دیده می‌شوند و اتاق تکشان تماماً به شکل طلا است از ورق استیل طلایی برای تولید آن استفاده کرده‌اند. این ورق‌ها می‌توانند در دو مدل طرح‌دار یا آینه‌ای تولید شوند و در گریدهای مختلفی مانند ۳۰۴ و ۴۳۰ در بازار وجود دارند. همچنین دقت کنید که ضخامت این ورق بسیار نازک بوده و بین ۰.۴ تا ۰.۸ میلیمتر است.

ورق استیل نقره‌ای و رنگ‌های دیگر

پس از رنگ طلایی، رنگ‌های نقره‌ ورق استیل که به شکل آینه‌ای طرح‌دار تولید می‌شود، حالت‌های رنگی دیگری هم در بازار وجود دارد و بسیار مورداستفاده قرار می‌گیرد. با وجود اینکه این دور رنگ از همه رنگ‌ها پرکاربردتر و محبوب‌تر هستند اما باید بدانید که رنگ‌های مشکی، مسی، آبی، قرمز، رز گلد، دودی و رنگ‌های دیگری هم تولید می‌شود و در بسیاری از دکوراسیون‌های داخلی و خارجی مورداستفاده قرار می‌گیرند.

ورق استیل مات و براق

ورق استیل به دو شکل مات و براق هم دیده می‌شوند که مدل براق آن سطح صیقلی و براقی دارد و مدل مات آن وابسته به سلیقه مشتری و طراحی دکوراسیون انتخاب می‌شود.

ورق استیل آینه‌ای

مدل آینه‌ای یا میرور ورق استیل به شکل کاملاً براق و بدون طرح تولید شدند و به همین علت با نام ورق استیل آینه‌های معروف هستند.

ورق استیل مشبک

ورق‌های استیل مشبک با توجه به نیاز مشتری تعدادی سوراخ روی سطح خود دارد که اندازه این سوراخ و فاصله آنها از یکدیگر را هم توسط مشتری تعیین می‌شود. این مدل ورقه‌ها در صنایعی مثل صنعت تغذیه که نیازمند ورق‌هایی هستند که بتواند در برابر آلودگی و خوردگی مقاوم باشند کاربرد دارد. این دسته از ورق‌های استیل با گرید ۳۰۴ و ابعاد دو ضربدر یک متر تولید شده‌اند.

کاربرد ورق استیل

یکی از ویژگی‌هایی که پیش از خرید ورق استیل باید به آن توجه کرد کاربرد این ورق در موارد مختلف است. به طور کلی ورق استیل و لوله استیل تزئینی در نمای بیرونی سازه‌ها، مرکز خرید، هتل‌ها، فرودگاه‌ها و مکان‌های عمومی دیگری مثل راهروها، درهای ورودی و مبلمان لوکس به کار برده می‌شود. در نتیجه شما می‌توانید از این ورق برای طراحی و دیزاین دکوراسیون فضاهای داخلی ساختمان‌ها و ساخت اجزای کابین آسانسور استفاده کنید.

تولیدکنندگان لوازم‌خانگی نیز به‌نوعی مشتری و مصرف‌کننده ورق‌های استیل هستند که در ساخت محصولاتشان به شکل گسترده از این محصول استفاده می‌کنند. همچنین این تولیدکنندگان در بعضی از موارد اقدام به خرید ورق آلومینیوم هم برای تولید محصولاتشان می‌کنند.

قیمت و خرید ورق استیل

ورق‌های استیل در ترکیبات خود فلزات گران‌بهای دیگری مثل کروم، نیکل و مولیبدن را دارد در نتیجه قیمت این محصولات هم بنا بر ترکیباتشان بالا خواهد بود. البته دقت کنید که برای خرید ورقه استیل باید نوسانات بازار قیمت با انواع آن را هم به‌صورت روزانه در نظر بگیرید. همان‌طور که گفته شد در سطح این ورق از رنگ‌های زیبایی استفاده شده و می‌توان آن را در مدل‌های مختلفی مثل مات، براق و خش‌دار خریداری کرد. اما به طور کلی قیمت ورق استیل بر حسب عواملی مثل ترکیب شیمیایی، ضخامت و سطح پرداخت پایانی تعیین می‌شود.

توجه کنید که برای خرید ورق استیل و همچنین خرید ورق آلومینیوم باید گرید و ابعاد این محصول را هم در نظر بگیرید زیرا هرچقدر میزان پرداخت پایانی روی سطح ورق بیشتر باشد قیمت آن هم طبعاً بالاتر می‌رود، برای همین قیمت ورق‌های استیل در مقایسه با ورق استیل معمولی بالاتر است و البته مزایای بیشتری هم نسبت به استفاده از ورق استیل معمولی دارد.

سخن پایانی

در این مقاله به طور خلاصه در مورد ورق‌های استیل که در دکورهای داخلی و خارجی بسیاری از ساختمان‌ها استفاده می‌شوند صحبت کردیم تا بتوانید پیش از خرید ورق استیل اطلاعات مفیدی کسب کنید. دکورهای داخلی و خارجی بسیاری از فروشگاه‌ها و مراکز تجاری و اداری با ورق استیل کار می‌شود، تصویر نمونه کار شرکت پارس پریزن به عنوان دکور و نمای ساختمان نیز موجود است ولی فضایی بیشتر از 3 عکس برای آپلود وجود نداشت.

شما می‌توانید در سایت پارس پریزن انواع سفارش خود از قبیل خرید ورق استیل، خرید ورق آلومینیوم و لوله استیل و همچنین سفارش انواع سازه و جعبه فلزی را به راحتی سفارش دهید.


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/4y8pob