شنبه 22 اردیبهشت 1403 - 11 May 2024
کد خبر: 5419
تاریخ انتشار: 1400/08/19 13:21

بومی‌سازی سانتریفیوژ نیروگاه بندرعباس

مهین حیدری: مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق هرمزگان از خودکفایی ۱۰۰درصدی در بومی‌سازی سیستم سانتریفیوژ توربین بخار نیروگاه بندرعباس خبر داد.

به گزارش صمت از بندرعباس، حسین سلیمی در بازدید از توربین بخار نیروگاه بندرعباس، بیان کرد: سیستم سانتریفیوژ یکی از حیاتی‌ترین قسمت‌های توربین بخار نیروگاه بندرعباس است که در جهت حفاظت و نگهداری توربین و سیستم کنترل آن مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

سلیمی اضافه کرد: از آنجا که توربین، پارت نهایی و قلب تپنده تولید در نیروگاه است، نگهداری و بهره‌برداری ایمن از آن از اصول اصلی و مهم دستورالعمل‌های بهره‌برداری است.

روغن مورد استفاده در توربین برای خنک‌کاری و کنترل این دستگاه به کار می‌رود که مانند گردش خون در سیستم بدن است. از این رو، وجود هرگونه ناخالصی مانند قطرات آب آسیب‌های جبران‌ناپذیری به سیستم وارد می‌کند و این دستگاه وظیفه تصفیه روغن مورد اشاره را برعهده دارد.

مدیرعامل نیروگاه بندرعباس عنوان کرد: یکی از افتخارات نیروگاه در سال‌های اخیر، خودکفایی در زمینه ساخت قطعات نیروگاهی است و این مهم در سایه حمایت از تولید داخلی در نیروگاه بندرعباس محقق شده است. سلیمی یادآور شد: با وجود تحریم‌های ناجوانمردانه و کمبود قطعات مورد نیاز، نیروگاه بندرعباس عزم خود را جزم کرد تا با استفاده از دانش فنی، اقدامات خود برای نیل به خودکفایی در بومی‌سازی این سیستم و سیستم‌های دیگر را آغاز کند و به بهترین شکل مطلوب به پایان برساند و تاکنون این مهم با تلاش جهادگونه متخصصان شرکت مدیریت تولید برق هرمزگان حاصل شده است.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/4vvvp4