ناشران بازیهای ویدئویی برای دستیابی به موفقیت در بازار به شدت رقابتی این حوزه، همواره باید سازکارهای نوین را به سیستم تجارت خود اضافه کنند. اکنون یکی از مهمترین راهکارها برای جذب بیشتر گیمرها و افزایش فروش در این فضای رقابتی، تدارک روشهای نوین پرداخت در روند فروش بازیهای کامپیوتری است.
تجارت پردرآمد بازیهای رایانهای آنلاین
اکنون یکی از پردرآمدترین تجارتها در جهان، تولید و فروش بازیهای رایانهای آنلاین است. اما این کالا از نظر تجاری امتیاز ویژهای دارد؛ یعنی بعد از فروش بازی و دریافت وجه اولیه، همچنان امکان درآمدزایی برای شرکتهای سازندهی بازی، از طریق پرداختهای درونبرنامهای، که گیمرها برای ارتقاء سطح بازی و مواردی اینچنینی با آن سر و کار دارند فراهم خواهد بود.برای مثال بازی آنلاین Fortnite از ابتدای ارائهی جهانی، در حدود ۳ میلیارد دلار سود برای شرکت سازندهاش در بر داشته است. چیزی در حدود ۲۰۰ میلیون گیمر در سطح جهانی جذب این بازی شدهاند. اما این پایان ماجرا نیست! در واقع بعد از مدت معینی که از فروش اولیهی این بازی میگذرد، درآمد حاصل از بازی برای شرکت سازنده، هیچگونه روند کاهشی را نشان نمیدهد! پس چه اتفاقی افتاده است؟
در واقع پرداختهای درونبرنامهای که توسط گیمرها برای ارتقاء سطح بازی انجام میشود، سبب این روند افزایشی درآمد بازی مذکور میباشد. این روند درآمدزایی تا آنجا رایج شده است که سر و کلهی بازیهای آنلاین رایگان نیز در بازار پیدا شده است. بازیهای رایگان بیشتر درآمد خود را از طریق تراکنشهای کوچک درونبرنامهای کسب میکنند. در واقع از طریق هزینهای که گیمرها بابت کالاهای دیجیتالی پرداخت میکنند.
منظور از درگاه پرداخت درون برنامه ای؛ امکان پرداخت آنلاین در اپلیکیشنهای موبایل، نرم افزارها و به طور کل مواردی که در بستر وب راه اندازی نشده و نیاز به پرداخت آنلاین دارند، گفته میشود. مزیتی که درگاه درون برنامه ای دارد، کابران از محیط اپلیکیشنهای موبایل خارج نمیشوند در درون برنامه پرداخت آنلاین خود را انجام میدهند. برای مشاهده شرایط گرفتن درگاه پرداخت اینترنتی در ایران میتوان به مقاله " نحوه دریافت درگاه پرداخت اینترنتی" در سایت رایان پی مراجعه نمایید.