دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 - 06 May 2024
کد خبر: 38985
نویسنده: رپورتاژ
تاریخ انتشار: 1402/01/26 09:13

بهترین برنامه‌های پیداکننده آهنگ کدام‌اند؟

موسیقی یکی از بهترین اختراعات بشر بوده که از زمان‌های گذشته تا به امروز جایگاه بسیار مهمی در زندگی انسان‌ها داشته است.
بهترین برنامه‌های پیداکننده آهنگ کدام‌اند؟

موسیقی یکی از بهترین اختراعات بشر بوده که از زمان‌های گذشته تا به امروز جایگاه بسیار مهمی در زندگی انسان‌ها داشته است. امروزه با پیشرفت‌های بسیار چشمگیری که در زمینه هنر و موسیقی شاهد هستیم، تعداد آهنگ‌های منتشر شده در ایران و خارج از کشور به‌سرعت در حال افزایش است. در نتیجه می‌توان گفت ما نمی‌توانیم نام تمام آهنگ‌هایی که در جهان وجود دارند را بدانیم یا تا به حال آن‌ها را شنیده باشیم. اما گاهی اوقات ممکن است به طور ناگهانی از کنار مغازه‌ای رد شده باشید یا در تاکسی نشسته باشید که آهنگی پخش می‌شود؛ اما نام آن را نمی‌دانید. در این مواقع سؤالی که پیش می‌آید این است که برای پیداکردن نام آهنگ چه کاری باید انجام داد؟ برای پیداکردن نام آهنگ و نام خواننده برنامه‌های متعددی وجود دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توانید نام آهنگ را پیدا کنید. اگر به دنبال برنامه پیداکننده آهنگ هستید تا پایان این مطلب با صمت همراه باشید تا با این برنامه‌ها بیشتر آشنا شوید.

برنامه Music ID

برنامه Music ID اگر چه خیلی ویژگی‌های منحصربه‌فردی را ارائه نمی‌دهد؛ اما بااین‌حال برای افرادی که فقط به یک برنامه پیداکننده آهنگ ساده و مینیمال نیاز دارند بسیار عالی و کاربردی است. برنامه Music ID یکی از بهترین اپلیکیشن‌ها برای پیداکردن آهنگ موردعلاقه شما است. این برنامه دارای صفحه جستجویی است که با استفاده از آن می‌توانید اطلاعاتی درباره هنرمندان و آهنگ‌های برتر را مشاهده کنید. بااین‌حال متأسفانه این برنامه امکان نمایش‌دادن متن آهنگ را ندارد. یکی از ویژگی‌های بسیار جالب این برنامه این است که مشخصات دقیق خواننده، اطلاعات دقیق برنامه‌های تلویزیونی، اطلاعات فیلم‌ها، بیوگرافی و... را به مخاطبان نمایش می‌دهد.

برنامه Shazam

برنامه Shazam

بدون شک برنامه شزم را می‌توان محبوب‌ترین برنامه پیداکننده آهنگ دانست. به این خاطر که از نظر کاربران این اپلیکیشن بهترین برنامه برای پیداکردن آهنگ است و اگر به دنبال برنامه‌ای هستید که بتواند به طور دقیق و به‌سرعت آهنگ موردنظر شما را پیدا کند قطعاً شزم به شما پیشنهاد می‌شود. این برنامه به طرز عجیبی در تشخیص‌دادن آهنگ‌ها سریع عمل می‌کند و پس از شناسایی‌کردن آهنگ گزینه‌های مختلفی را پیش روی شما قرار می‌دهد.به طور مثال می‌توانید فقط گزیده‌ای از آهنگ را پخش کنید، آهنگ را همراه با متن بخوانید، موزیک ویدئو آن را از طریق یوتیوب تماشا کنید و... از طرفی دیگر برنامه شزم دارای یک ابزار پاپ است که می‌تواند موسیقی را در هنگام استفاده شما از دیگر برنامه‌ها نیز شناسایی کند. به‌عنوان مثال اگر مشغول گشت زدن در اینستاگرام هستید و ناگهان آهنگی توجه شما را جلب می‌کند می‌توانید با استفاده از قابلیت پاپ‌آپ شزم آهنگ موردنظر خود را در اینستاگرام پیدا کنید.

برنامه SoundHound

این برنامه یکی دیگر از برنامه‌های بسیار پر طرفدار پیداکننده آهنگ است که به غیر از شناسایی آهنگ، دسته‌بندی مختلفی از آهنگ‌ها را برای انتخاب شما ارائه می‌دهد. این برنامه بر خلاف شزم موزیک ویدئوها را به جای آهنگ بر روی صفحه نتایج پخش می‌کند. علاوه بر این می‌توانید موزیک ویدئو آهنگ موردنظر خود را ببینید، در گوگل‌پلی آهنگ را خریداری کنید و یا به اسپاتیفای متصل شوید. یکی دیگر از ویژگی‌های این برنامه که آن را از دیگر برنامه‌های پیداکننده آهنگ متمایز می‌کند این است که از میکروفون رایانه شخصی شما برای پیداکردن آهنگ استفاده می‌کند.

برنامه Musixmatch

برنامه Musixmatch

برنامه پیداکننده آهنگ دیگری که می‌خواهیم به شما معرفی کنیم برنامه Musixmatch است. این برنامه می‌تواند تقریباً متن هر آهنگی که در جهان وجود دارد را به نمایش بگذارد و می‌تواند کلمات آهنگ را در زمان واقعی هنگام پخش موزیک در قسمت پس‌زمینه پررنگ کند. این برنامه پیداکننده آهنگ دارای نسخه ترجمه شده‌ای از متن آهنگ‌ها است. بااین‌حال ترجمه آن‌ها محدود بوده و به زبان‌های مختلفی ترجمه نشده‌اند. اما باز هم می‌توان روی آن به‌عنوان یکی از بهترین برنامه‌ها برای پیداکردن آهنگ موردنظر حساب کرد.

برنامه Genius

برنامه جنیس یکی دیگر از برنامه‌‌های پرطرفدار پیداکننده آهنگ است. این برنامه دارای متن‌های آهنگ است که می‌توانید به راحتی هر آهنگی را که جستجو می‌کنید متن آن را نیز ببینید. همچنین می‌توانید موزیک ویدئو آهنگ را هم تماشا کنید. برنامه جنیس به شما این امکان را می‌دهد تا متن آهنگ یافت شده را دانلود کنید تا بتوانید حتی هنگامی که به اینترنت دسترسی ندارید هم متن آن را بخوانید.

برنامه BeatFind

برنامه بیت فایند نیز در دسته بهترین برنامه‌ها برای پیداکردن آهنگ قرار می‌گیرد. در این برنامه انیمیشن‌های بسیار جذاب و مسحورکننده‌ای را خواهید دید که در تلاش هستند تا با ضرب آهنگ موزیک ترکیب شوند. برای پیداکردن یک آهنگ از طریق این برنامه باید بر روی نماد جستجو در پایین صفحه برنامه بیت فایند کلیک کنید. بااین‌حال اکثر اوقات این گزینه یا پاپ‌آپ پشت تبلیغات پنهان می‌شود. به این خاطر که تبلیغات این برنامه کمی زیاد است. جدای از تمام این نکات گفته شده، این برنامه عناصر دیگری مانند گوش‌دادن به آهنگ‌ها در اسپاتیفای و یوتیوب، نگه‌داشتن تاریخچه آهنگ‌های جستجو شده و... را در برمی‌گیرد.

برنامه Soly

برنامه سولی یک برنامه پیداکننده آهنگ است که می‌توانید با استفاده از آن آهنگ‌ها را شناسایی کرده و همچنین متن آهنگ‌ها را نیز بخوانید. در این برنامه یک پخش‌کننده موسیقی قرار داده شده است. به این معنی که شما می‌توانید آهنگ‌های ذخیره شده در تلفن همراه خود را به وسیله آن نیز پخش کنید. با تمام مزیت‌هایی که برنامه سولی می‌تواند به شما ارائه دهد؛ اما بااین‌حال گاهی اوقات هنگامی که آهنگ را شناسایی می‌کند متن آن بر روی صفحه ظاهر نمی‌شود. این برنامه دارای یک ستون جستجوی متن است که در آن می‌توانید به صورت کاملاً دستی جستجوی متن آهنگ موردنظر خود را انجام دهید.

سخن پایانی

ما قسمت زیادی از زندگی خود را در حال گوش‌دادن به آهنگ هستیم؛ بنابراین دوست داریم آهنگ‌های موردعلاقه خود را در تلفن همراهمان داشته باشیم تا هر زمانی که اراده کردیم آن‌ها را بشنویم. اگر تا به حال با آهنگ‌های زیادی برخورد کرده‌اید که نام آن‌ها را نمی‌دانستید، دیگر جای سردرگمی وجود ندارد. زیرا در این مقاله به معرفی برنامه پیداکننده آهنگ پرداختیم. این برنامه‌ها به راحتی بر روی انواع تلفن‌های همراه مانند شیائومی، سامسونگ، هواوی و... نصب می‌شوند. اگر قصد خرید انواع موبایل را دارید می‌توانید از سفردافرنا کمک بگیرید. از طرفی دیگر قیمت گوشی سامسونگ، هواوی و هر گوشی دیگری در این سایت وجود دارد. برای مثال جهت اطلاع از قیمت گوشی a13 ۶۴ گیگ کافی است نام تلفن همراه را در سایت سرچ کرده و قیمت آن را مشاهده کنید.

 


نویسنده:
کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/4mqdlj