شنبه 29 اردیبهشت 1403 - 18 May 2024
کد خبر: 109606
تاریخ انتشار: 1403/02/17 05:12

خرید خودرو در سامانه یکپارچه فقط تا ۵ روز

فروش ۵ خودرو در سامانه یکپارچه خودرو، تحت نظارت سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان، آغاز شده است. در این روند، افرادی که در مرحله اول ثبت‌نام کرده و اولویت خود را تأیید کرده‌اند، می‌توانند از امروز، ۱۴۰۳/۲/۱۶ تا سه‌شنبه، ۱۴۰۳/۲/۱۸، یکی از محصولات مورد نظر خود را از جدول زیر انتخاب کنند. لازم به ذکر است که در این مرحله، ثبت‌نام جدید پذیرفته نمی‌شود و تنها افرادی که قبلاً ثبت‌نام کرده و حساب‌هایشان در اسفند ۱۴۰۱ بسته نشده است، مجاز به انتخاب محصول هستند.
خرید خودرو در سامانه یکپارچه فقط تا ۵ روز

لازم به ذکر است که نرخ نهایی محصولات متناسب با مدارک و مستندات ارائه شده توسط متقاضیان و به‌استناد آخرین مقررات و دستورالعمل‌ها تعیین خواهد شد و در سامانه اطلاع‌رسانی خواهد شد. همچنین، عدم واریز وجه در هر مرحله و حداکثر ظرف مدت ۵ روز پس از فراخوان، به معنای لغو ثبت‌نام و حذف از لیست انتظار محسوب می‌شود.

شرکت‌های واردکننده نیز باید به موجب آیین‌نامه‌های حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان، مطابق قوانین عمل کرده و در صورت تاخیر در تحویل خودروها یا عدم ارائه خدمات مشخص شده، مسئول قانونی شناخته خواهند شد.

تخصیص محصولات در این مرحله بر اساس اولویت و رتبه‌بندی ثبت‌نام‌های قبلی افراد صورت می‌گیرد. همچنین، افرادی که در مراحل قبلی انتخابی نداشته و مایل به خرید محصولاتی از جدول فوق هستند، در این مرحله نیز فرصت دارند تا انتخاب خود را ثبت کنند.

اطلاعات کامل و جزییات مربوط به این طرح مطابق ماده ۱۹ آیین‌نامه اجرایی ماده ۱۴ الحاقی قانون مبارزه با پولشویی و طرح مالیات برعایدی سرمایه به نهادهای ذیربط ارائه می‌شود، و افراد می‌توانند از طریق این نهادها به اطلاعات مورد نیاز دسترسی پیدا کنند.


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/4bnd5d