چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403 - 01 May 2024
کد خبر: 108665
تاریخ انتشار: 1403/01/30 08:45

افتتاح بلوک دوم گازی نیروگاه سیکل ترکیبی سمنان

همزمان با افتتاح بلوک دوم گازی نیروگاه سیکل ترکیبی سمنان، نشست خبری اردشیر، سعد محمدی مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات برگزار شد.
افتتاح بلوک دوم گازی نیروگاه سیکل ترکیبی سمنان

امروز ۳۰ فرودین ماه همزمان با افتتاح بلوک دوم گازی نیروگاه سیکل ترکیبی سمنان، نشست خبری اردشیر، سعد محمدی مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات با حضور جمعی از خبرنگاران برگزار شد. 

سعد محمدی گفت:  این اولین طرح پیشران اقتصادی در  دولت سیزدهم است. برق این نیروگاه فقط برای صنایع استفاده می شود و بین یک سال تا ۲۴ ماه به بهره برداری خواهد رسید. 

وی افزود: از زمانی که قرارداد منعقد شد یک خط ۱۸۳ مگا واتی ظرف ۷ماه و خط دوم هم در ۵ ماه بعد افتتاح شد. به صورت کلی دوخط در دوازده ماه به تولید رسید. این کار یک رکورد در نیروگاه های کشور محسوب می شود. 

مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات خاطر نشان کرد: سرمایه گذاری این طرح حدود ۹۰میلیون یورو معادل حدود ۳هزار میلیارد تومان است که توسط شرکت توسعه معادن و فلزات  تامین شده است و شرکت پویا انرژی مجری طرح است. 

سعد محمدی در ادامه گفت: ۳۶۵ مگاوات برق را به شبکه سراسری متصل کردیم. برای افزایش کیفیت و ظرفیت؛ تکمیل پست ۴۰۰ کیلو ولت در دستور کار قرار گرفت. برای بهره وری بیشتر دو پروژه در نیروگاه سمنان انجام شد. یکی از این پروژه ها سرمایه گذاری برای هوای ورودی بود که  با استفاده از سیستم های جدید خنک کننده سلولوزی راندمان تولید برق افزایش ۱۵ درصدی داشت. این اتفاق خیلی بزرگی بود که شکل کار را برای افزایش تولید و کاهش هزینه ها، به صورت جدی انجام داد.

وی افزود: ظرفیت تولیدی این نیروگاه با اجرای طرح سوم هزار و یکصد مگاوات برق است. این طرح در کنار افزایش برق، راندمان نیروگاه گازی را ارتقا خواهد داد. همچنین نیروگاه های گازی در مسیر انرژی سبز فراهم می کند.


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/3qwmzj