پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403 - 02 May 2024
کد خبر: 108965
تاریخ انتشار: 1403/02/04 06:36
مقدمه ای بر ساعت های رولکس

تاریخچه مختصری از ساعت های لوکس رولکس

رولکس یک شرکت ساعت سازی سوئیسی است که تعدادی از لوکس ترین و باکیفیت ترین ساعت های جهان را تولید می کند. رولکس که در سال 1905 توسط هانس ویلسدورف تأسیس شد، بیش از یک قرن است که در خط مقدم نوآوری ساعت سازی بوده است. از ساخت اولین ساعت مچی ضد آب تا ساخت دستبند Oyster، رولکس کمک های زیادی به صنعت ساعت کرده است. امروزه رولکس یکی از شناخته‌شده‌ترین نام‌ها در ساعت‌های لوکس است که به دلیل کیفیت و استایل شهرت دارد.
تاریخچه مختصری از ساعت های لوکس رولکس

چرا ساعت های رولکس اینقدر گران هستند؟

رولکس یک شرکت ساعت سازی سوئیسی است که تعدادی از لوکس ترین و باکیفیت ترین ساعت های جهان را تولید می کند. رولکس که در سال 1905 توسط هانس ویلسدورف تأسیس شد، بیش از یک قرن است که در خط مقدم نوآوری ساعت سازی بوده است. از ساخت اولین ساعت مچی ضد آب تا ساخت دستبند Oyster، رولکس کمک های زیادی به صنعت ساعت کرده است. امروزه رولکس یکی از شناخته‌شده‌ترین نام‌ها در ساعت‌های لوکس است که به دلیل کیفیت و استایل شهرت دارد.

اگر علاقه مند به خرید ساعت رولکس هستید، مهم است که خود را در مورد مدل ها و ویژگی های مختلف موجود آموزش دهید. در این بخش به معرفی ساعت های رولکس می پردازیم که شامل تاریخچه مختصری از این برند و مروری بر محبوب ترین مدل های آن می شود. ما همچنین به برخی از ملاحظات مهمی که هنگام خرید رولکس باید در نظر داشته باشید اشاره خواهیم کرد. در پایان این مقاله، باید درک بهتری از آنچه که رولکس را به چنین برند خاصی تبدیل می‌کند و اینکه چرا ساعت‌های آن‌ها جزو پرطرفدارترین ساعت‌های دنیا هستند، داشته باشید.

images_1713562117_6622e205a3a59.jpg
-شروع رولکس

رولکس یک شرکت ساعت سازی سوئیسی است که در سال 1905 توسط هانس ویلسدورف و آلفرد دیویس تاسیس شد. دفتر مرکزی این شرکت در ژنو، سوئیس است. رولکس بزرگترین برند ساعت مچی لوکس در جهان است که تخمین زده می شود سالانه 2000 ساعت تولید کند.

موفقیت رولکس با اختراع اولین ساعت مچی ضدآب جهان به نام Oyster در سال 1926 آغاز شد. Oyster به گونه ای طراحی شده بود که در برابر عناصر مقاومت کند و مچ دست کاربر را خشک نگه دارد. به سرعت در میان کاشفان و ورزشکاران مورد علاقه شد. امروزه رولکس طیف وسیعی از ساعت‌های لوکس مردانه و زنانه را تولید می‌کند، از جمله Datejust، Daytona، Explorer، GMT-Master، Submariner، Yacht-Master و Sea-Dweller.

رولکس همیشه با تجمل و اعتبار همراه بوده است. در سال 1945، رولکس اولین برند ساعتی بود که توسط پادشاه بریتانیا، جرج ششم، نشان سلطنتی دریافت کرد. ضمانت نامه سلطنتی یک علامت کیفیت است که فقط به شرکت هایی اعطا می شود که کالا یا خدمات را به خانواده سلطنتی عرضه می کنند. از آن زمان، رولکس از اعضای مختلف خانواده سلطنتی بریتانیا، از جمله ملکه الیزابت دوم و شاهزاده چارلز، حکم قانونی را در دست داشت.

در سال 2008 مجله فوربس رولکس را قدرتمندترین برند جهان معرفی کرد. این بر اساس عواملی مانند قدرت مالی، دسترسی جهانی، وفاداری مشتری، و تاثیر بر روند مد بود. واضح است که رولکس یک برند با سابقه طولانی در موفقیت و اعتبار است.


-آغاز رولکس

images_1713562090_6622e1ead5efa.jpg

تعیین دقیق زمان ساخت اولین ساعت رولکس دشوار است. این شرکت از سال 1905 شروع به کار کرد، اما تا سال 1908 بود که آنها علامت تجاری "رولکس" را به ثبت رساندند. اعتقاد بر این است که اولین ساعت های رولکس در سال 1901 یا 1902 توسط هانس ویلسدورف و آلفرد دیویس ساخته شد. این ساعت های اولیه بسیار با کیفیت بودند، اما بسیار گران قیمت بودند.

ویلسدورف و دیویس برای مقرون به صرفه تر کردن ساعت های خود شروع به استفاده از مواد و حرکات با کیفیت پایین تر کردند. این به آنها امکان می داد ساعت های خود را با قیمت کمتری بفروشند، اما همچنین به این معنی بود که آنها به اندازه مدل های قبلی خود دقیق یا بادوام نیستند. در سال 1914، ویلسدورف تصمیم گرفت برای فرار از اثرات جنگ جهانی اول، تولید خود را به سوئیس منتقل کند. این تصمیم عاقلانه ای بود، زیرا صنعت ساعت سوئیس بسیار پایدارتر از صنعت بریتانیا بود.

در سال 1919، ویلسدورف نام «رولکس» را به عنوان یک برند برای ساعت های خود ثبت کرد. او این نام را به این دلیل انتخاب کرد که می خواست نامی کوتاه و راحت تلفظ کند که به راحتی به خاطر بسپارد. اولین لوگوی رولکس به سادگی کلمه "رولکس" بود که با فونت اسکرول نوشته شده بود.

اوایل دهه 1920 شاهد معرفی چندین مدل جدید رولکس از جمله خطوط Oyster و Prince بود. خط Oyster به خصوص به دلیل ضد آب بودن آن که آن را برای فعالیت هایی مانند شنا و قایقرانی مناسب می کرد، موفق بود. در سال 1926،

-فرآیند رولکس

رولکس بزرگترین برند ساعت مردانه لوکس و بزرگترین تولید کننده کرنومترهای تایید شده است. ساعت‌های آن در بیش از 100 کشور فروخته می‌شوند و بیشترین محبوبیت را در میان مصرف‌کنندگان مرفه دارند.

فرآیند ساعت سازی این شرکت به صورت عمودی بسیار یکپارچه است و شامل همه چیز از طراحی و توسعه گرفته تا مونتاژ و توزیع است. رولکس کارخانه ریخته گری خود را دارد که در آن آلیاژهای طلای مورد استفاده در ساعت های خود را تولید می کند. همچنین حرکات خود را طراحی و توسعه می دهد که سپس با دست در کارگاه های خود مونتاژ می شود.

ساعت های رولکس به دلیل دقت، دوام و سبک خود شناخته شده اند. نمادین ترین مدل های این برند عبارتند از Datejust، Daytona، Explorer، GMT-Master، Sea-Dweller، Submariner، Yacht-Master و Day-Date.

-انواع مدل ساعت

images_1713562096_6622e1f0ef374.png

رولکس انواع مختلفی از مدل های ساعت را ارائه می دهد که هر کدام سبک و ویژگی های خاص خود را دارند. از محبوب ترین مدل های رولکس می توان به Oyster Perpetual، Datejust، Daytona، GMT-Master، Explorer و Submariner اشاره کرد. هر مدل برای هدف خاصی طراحی شده است و تاریخچه منحصر به فرد خود را دارد.

Oyster Perpetual مدل پرچمدار رولکس و شناخته شده ترین ساعت در جهان است. Oyster Perpetual اولین بار در سال 1926 معرفی شد و اولین ساعت مچی ضد آب بود. Oyster Perpetual در اندازه ها و رنگ های مختلف صفحه موجود است.

Datejust ساعت لباس کلاسیک رولکس است. Datejust اولین بار در سال 1945 معرفی شد و یکی از محبوب ترین مدل های رولکس است. Datejust در اندازه ها و رنگ های مختلف صفحه موجود است.

دیتونا ساعت الهام گرفته از مسابقات رولکس است. دیتونا اولین بار در سال 1963 معرفی شد و توسط برخی از بزرگترین رانندگان اتومبیل های مسابقه ای جهان پوشیده شده است. دیتونا در سایزها و رنگ های مختلف صفحه موجود است.

GMT-Master ساعت دوگانه منطقه زمانی رولکس است. GMT-Master برای اولین بار در سال 1954 معرفی شد و برای مسافرانی که نیاز به پیگیری دو منطقه زمانی در یک زمان دارند بسیار عالی است. GMT-Master در اندازه ها و رنگ های مختلف صفحه موجود است.

اکسپلورر ساعت ورزشی مقاوم رولکس است. اکسپلورر اولین بار در سال 1953 معرفی شد.

شما همراهان دوست داشتنی برای خرید میتوانید از گالری آماتیس واچ اقدام به خرید کنید.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/3qw879