پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403 - 02 May 2024
کد خبر: 93814
نویسنده: رپورتاژ
تاریخ انتشار: 1402/06/27 09:19

چرا باید از تجهیزات مکانیزه برای نظافت مکان‌های عمومی استفاده کرد؟

در چند سال اخیر مجتمع‌های تجاری، مراکز خرید، پارکینگ‌ها، ترمینال‌ها و مکان‌های عمومی بزرگی ساخته شده‌اند که روزانه چندین هزار نفر در آن رفت و آمد می‌کنند. واضح است که به دلیل تردد بالای افراد در این مکان‌ها میزان آلودگی سطوح افزایش پیدا کند و نظافت روزانه آن هم در چند نوبت به یک نیاز اساسی تبدیل شود.
چرا باید از تجهیزات مکانیزه برای نظافت مکان‌های عمومی استفاده کرد؟

در چند سال اخیر مجتمع‌های تجاری، مراکز خرید، پارکینگ‌ها، ترمینال‌ها و مکان‌های عمومی بزرگی ساخته شده‌اند که روزانه چندین هزار نفر در آن رفت و آمد می‌کنند. واضح است که به دلیل تردد بالای افراد در این مکان‌ها میزان آلودگی سطوح افزایش پیدا کند و نظافت روزانه آن هم در چند نوبت به یک نیاز اساسی تبدیل شود.

روش‌های سنتی و قدیمی‌ همانند استفاده از یک سطل آب و تی نه تنها به هیچ عنوان پاسخگوی این مکان‌ها نیست بلکه از نظر بهداشت (عدم حذف آلودگی و جابجایی آن در سطح) و امنیت افراد (به دلیل سر خوردن روی سطوح حیس) می‌بایست از روش‌های مدرن، نوین و سریع‌تری برای نظافت استفاده کرد.

دستگاه‌های مکانیزه مختلفی برای نظافت انواع سطوح و آلودگی‌های مختلف وجود دارد که می‌توان از آن برای بخش‌های مختلف با مساحت‌های متوسط تا بسیار بزرگ مورد استفاده قرار بگیرد.

اسکرابر پر استفاده‌ترین دستگاه نظافت صنعتی

یکی از کاربردی‌ترین و پر استفاده‌ترین دستگاه‌های نظافت صنعتی، اسکرابر یا همان زمین‌شوی برقی است. این دستگاه در ابعاد با مدل‌های مختلف ارائه می‌شود و برای هر محیطی قابل استفاده است. اسکرابرها انواع مختلفی از نوع برقی شارژی دارند تا مدل‌های دستی و خودرویی که هرکدام مناسب یک فضای خاص است.

دستگاه اسکرابر یا همان کفشوی برقی از کوچکترین مدل تا بزرگترین آن‌ها توانایی نظافت از 2000 متر مربع تا 15000 متر مربع در هر ساعت را دارد.

 

انواع اسکرابر

به طور کلی دستگاه‌های اسکرابر بر اساس نحوه هدایت و حرکت آن به دو دسته اسکرابر دستی و اسکرابر خودرویی تقسیم می‌شوند.

اسکرابرهای دستی همانطور که از نامشان پیداست، اپراتور پشت دستگاه قرار می‌گیرد و همزمان با حرکت خود، دستگاه را به جلو هدایت می‌کنند. این مدل دستگاه‌ها عموما ابعدا کوچک تا متوسطی دارند که می‌توانند برقی (اتصال از طریق سیم برق) و یا شارژی (دارای باتری قابل شارژ) باشند.

اسکرابرهای خودرویی ابعاد بزرگتری نسبت به مدل‌های دستی دارند و همانند یک خودرو، اپراتور سوار دستگاه می‌شود و با پدال گاز، ترمز و فرمان آن را هدایت می‌کند. زمین‌شوی‌های خودرویی اکثرا دارای باتری هستند و با یکبار شارژ می‌توانند تمام محیط شما را نظافت کنند. اما مدل‌های دیزلی و گازسوز آن هم وجود دارد که برای محیط‌های باز و بسیار وسیع مورد استفاده قرار می‌گیرند.

انواع اسکرابر برقی اسکرابر خودرویی و اسکرابر دستی 

اسکرابر دستی برای چه مکان‌هایی مورد استفاده قرار می‌گیرد؟

اسکرابر دستی در مکان‌های عمومی با وسعت نسبتا کوچک تا متوسط که به واسطه رفت و آمد زیاد در معرض انواع آلاینده‌ها، گرد و غبار و آلودگی‌ها قرار استفاده می‌شوند مانند: بیمارستان‌ها، مراکز درمانی، رستوران‌ها، تالارهای عروسی، مراکز تجاری و پاساژهای کوچک، سالن‌های انتظار فرودگاه و قطار، راهروهای ورودی یا معابر باریک، سالن‌های ورزشی، مجتمع‌های مسکونی، اداری و غیره.

اسکرابرهای دستی به دلیل ابعاد مناسب‌شان، قدرت مانور بالایی در محیط‌هایی با وسعت کم یا موانع محیطی بالا دارند و به دلیل ابعاد و وزن کمی که دارند، راحت‌تر جابجا می‌شوند. همچنین سرویس و نگهداری آسان‌تری دارند.

 

اسکرابر خودرویی برای چه مکان‌هایی مورد استفاده قرار می‌گیرد؟

اسکرابر خودرویی به دلیل ابعاد بزرگ‌تری که دارند می‌توانند سطوح بیشتری را نظافت کنند و از این جهت می‌توانند در انواع محیط‌های تجاری، صنعتی و غیر صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. مجتمع‌های تجاری بزرگ، فروشگاه‌های بزرگ، اماکن مذهبی، سالن‌های فرودگاه و ترمینال‌ها، کارخانجات تولیدی و سایت‌های صنعتی و بسیاری دیگر از محیط‌های مختلف قابلیت به کار‌گیری از اسکرابر سرنشین دارا می‌باشند.

 

چرا دستگاه اسکرابر باید جایگزین نظافت سنتی شود؟

برای جایگزین شدن اسکرابر با روش‌های قدیمی و سنتی نظافت در محیط‌های صنعتی، اداری و تجاری بزرگ 4 دلیل مهم وجود دارد که هرکدام را برای شما بازگو می‌کنیم:

خرید اسکرابر برای هایپر مارکت و فروشگاه‌ها 

 

  • صرفهجویی اقتصادی

در نگاه اول شاید خرید یک دستگاه زمین‌شوی صنعتی هزینه بالاتری نسبت به روش‌های سنتی داشته باشد اما طی بررسی‌های صورت گرفته توسط فعالان اقتصادی، دستگاه‌های اسکرابر در میان مدت و بلند مدت باعث کاهش هزینه‌های نظافتی خواهد شد. نظافت با دستگاه زمین‌شوی برقی در مقایسه با روش‌های سنتی زمان نظافت را ۵۰ تا ۱۵۰ درصد کاهش می‌دهد. با کاهش این مقدار از مدت زمان نظافت، در هزینه‌های نیروهای انسانی صرفه جویی خواهد شد.

 

  • نتیجه عالی و با کیفیت در نظافت

دستگاه کف‌شوی برقی، آب و مواد شوینده را بر روی سطح زمین اسپری می‌کند و با چرخش برس به نحو عالی شستشو را انجام می‌دهد، آب آلوده را جمع‌آوری و زمین را کاملا خشک می‌کند. چنین عملکردی باعث پاکیزه‌تر و درخشان‌تر شدن سطح می‌شود و رطوبت بسیار بسیار کمتر نسبت به تی رشته‌ای بر جای می‌گذارد. این در حالی است که نظافت به روش سنتی و با استفاده از سطل آب و تی ضریب لغزندگی سطح بالا می‌برد و آلودگی را کامل از محیط برنمی‌دارد بلکه آن را روی سطح پخش می‌کند.

 

  • افزایش ایمنی و کاهش لیز خوردن

روش‌های سنتی همواره مقداری آب و رطوبت بر روی سطح زمین باقی می‌گذارند که این امر در محیط‌های پر رفت و آمد خطرناک است و احتمال لغزش را بالا می‌برد. اما نظافت با دستگاه اسکرابر اینطور نیست، سطح کاملا خشک و آلودگی‌ها و پساب همگی از روی سطح برداشته می‌شوند.

 

  • افزایش قابلتوجه سرعت نظافت

اگر بخواید نظافت یک مجتمع تجاری، پارکینگ طبقاتی، تالار بزرگ عروسی و یا یک سالن ورزشی را به روش سنتی تمیز کنید چقدر زمان می‌برد؟ قطعا با وجود ده‌ها نیروی کار به چندین ساعت زمان نیاز است... اما با دستگاه زمین‌شوی برقی می‌توانید بسته به مدل آن از 2000 متر مربع تا 13500 متر مربع را در هر ساعت نظافت کنید.

 

استفاده از تجهیزات نظافت صنعتی مثل اسکرابرها و زمین‌شوی‌های برقی یکی از ملزومات نظافتی است. این دستگاه‌ها علاوه بر تسهیل امر نظافت، هزینه‌های خدمات مجموعه‌ها را کاهش می‌دهد. نکته مهم دیگر استفاده از دستگاه‌های کفشور، سازگاری آن با محیط زیست است. علاوه بر اینکه باعث صرفه‌جویی در مصرف آب می‌شود، این امکان را دارد که با کمترین میزان مواد شوینده و یا حتی بدون هیچگونه مواد شوینده‌ای، نظافت محیط را انجام دهد.

 

ارائه کننده دستگاههای نظافت صنعتی در ایران

شرکت فرنام صنعت پاکسا با هدف رفع نیازهای بخش‌های صنعتی و تجاری کشور به تجهیزات نظافت صنعتی در سال 1386 تأسیس شد. این شرکت از نخستین روزهای تأسیس، تلاش خود را بر سه هدف تشخیص دقیق نیاز مشتریان، عرضه محصولات با کیفیت و برخورداری از قیمت رقابتی و ارائه خدمات پس از فروش مناسب، متمرکز نمود. امروز با بیش از 15سال فعالیت، شرکت فرنام صنعت پاکسا بعنوان یکی از معتبرترین تأمین‌کنندگان تجهیزات نظافت صنعتی ایران شناخته می‌شود و تثبیت جایگاه این شرکت در بازار رقابتی کشور نشان دهنده موفقیت آن در دستیابی به اهداف تعیین شده می‌باشد.

برای اطلاعات بیشتر و ارتباط با کارشناسان و ردیافت مشاوره و خرید با شماره تلفن 02158453000 تماس حاصل فرمایید و یا به آدرس www.farnamsanat.com مراجعه کنید.

 


نویسنده:
کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/3nxojv