چهارشنبه 26 اردیبهشت 1403 - 15 May 2024
کد خبر: 5214
تاریخ انتشار: 1400/08/17 13:37
شرکت شهرک‌های صنعتی سیستان و بلوچستان برگزار کرد

تور صنعتی بازدید از صنایع خرما

تور صنعتی بازدید از صنایع خرما توسط شرکت شهرک‌های صنعتی سیستان و بلوچستان برگزار شد.

به گزارش صمت از سیستان و بلوچستان، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی سیستان و بلوچستان ضمن بیان این مطلب، گفت: یکی از برنامه‌ها و تکالیف سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران به شرکت‌های استانی، برگزاری تورهای صنعتی است.

علیرضا راشکی اظهار کرد: با عنایت به برنامه‌های سالانه خوشه کسب‌و‌کار خرمای سراوان، تور بازدید ذی‌نفعان خوشه از واحدهای بسته‌بندی خرما و نخلستان‌های شهرستان بم و نرماشیر انجام شد. رئیس هیات‌مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی سیستان و بلوچستان اضافه کرد: طی این بازدید از یک نخلستان واقع در منطقه ارگ جدید بم و ۳ واحد بسته‌بندی خرما شامل شرکت ثمین، شرکت خرمای بم، شرکت مهر و واحد کارتن‌سازی خیرخواه بازدید شد.

راشکی بیان کرد: در ادامه این بازدید‌ها نشستی با واحدهای تولیدی، تاجران و کشاورزان شهرستان بم با حضور رئیس اتاق بازرگانی بم و معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی استان سیستان و بلوچستان و ذی‌نفعان خوشه کسب‌و‌کار خرمای سراوان برگزار شد. وی یادآور شد: هدف از برگزاری این تور که ۲۸ نفر در آن حضور داشتند، حمایت از واحدهای فرآوری و بسته‌بندی خرمای سراوان بود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی سیستان و بلوچستان بیان کرد: تورهای صنعتی به منظور تبادل تجربیات و فناوری در زمینه‌های مختلف و همچنین آشنایی با عوامل موفقیت واحد‌های موفق انجام می‌شود. راشکی افزود: واحد‌های موفق به واحدهایی اطلاق می‌شود که در یک یا چند زمینه بهره‌گیری از فناوری‌های جدید، ابداعات جدید در تولید محصول، ارتقای کیفیت، ارتقای بهره‌وری، استفاده از فناوری اطلاعات، توسعه بازار و صادرات، روش‌های جدید مدیریتی و منابع انسانی، کارآفرینی، الزامات زیست‌محیطی و توسعه کمی و کیفی دارای موفقیت باشند. واحد‌های عضو خوشه خرمای سراوان سیستان و بلوچستان در نمایشگاه فارس حضور داشتند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی سیستان و بلوچستان گفت: واحدهای عضو خوشه بسته‌بندی خرمای سراوان در نمایشگاه تخصصی بین‌المللی خرمای فارس حضور پیدا کردند.

علیرضا راشکی‌ اظهار کرد: در این نمایشگاه ۵ نفر از واحدهای عضو خوشه بسته‌بندی خرمای سراوان غرفه داشتند.

وی تا کید کرد: واحد‌های تولیدی شرکت‌کننده در نمایشگاه، علاوه‌بر حضور در نمایشگاه، از غرفه‌های دیگر واحد‌های شرکت‌کننده در نمایشگاه بازدید کردند و با انواع بسته‌بندی‌ها و ماشین‌آلات به‌روز دنیا در رسته بسته‌بندی مواد غذایی آشنا شدند.

رئیس هیات‌مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی سیستان و بلوچستان یادآور شد: مدت برگزاری این نمایشگاه ۳ روز و در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی استان فارس بود. حمایت از حضور واحد‌های صنعتی در قالب اجاره غرفه یا بازدید از نمایشگاه‌های اختصاصی، تخصصی، اکسپو، توانمندی و نمایشگاه فروش داخلی و خارجی یکی از انواع حمایت‌های سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، از واحد‌های تولیدی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان‌ها به شمار می‌رود.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/3nw9x3