یک‌شنبه 16 اردیبهشت 1403 - 05 May 2024
کد خبر: 11838
تاریخ انتشار: 1400/12/01 14:40

راهنمای خرید فیلتر تصفیه آب خانگی

دستگاه تصفیه آب خانگی دارای فیلتر های متعددی است. به دلیل اینکه هر یک از فیلترها وظیفه مربوط به خود را دارند و نمیتوان از یک فیلتر برای تصفیه آب به تنهایی استفاده کرد.

در حال حاضر به دلیل کیفیت نه چندان مناسب آب شهری، بسیاری از خانواده ها روی به استفاده از فیلتر های تصفیه آب آورده اند. بنابراین نیاز است تا هر یک از این فیلترها را شناخته و به بهترین نحو اقدام به خرید آن نماییم.

بنابراین در این مقاله ابتدا اقدام به معرفی فیلتر تصفیه آب خانگی، عوامل تاثیر گذار بر قیمت آن و در نهایت نکات مربوط به خرید آنها خواهیم پرداخت.

 

انواع مراحل تصفیه آب خانگی

همانطور که ذکر شد، تصفیه آب خانگی دارای مراحل مختلفی از فرآیند تصفیه آب است. در حال حاضر بسیاری از تصفیه آب های تولید شده در جهان از سیستم اسمز معکوس استفاده میکنند. سیستم اسمز معکوس دارای فیلتری به نام ممبران است. این فیلتر اصلی ترین مرحله از تصفیه آب را تشکیل میدهد.

اما نکته اینجاست که فیلتر ممبران دارای ضعف هایی است که نمیتوان از آن به تنهایی در دستگاه تصفیه آب استفاده کرد. به همین دلیل است که نیاز به برخی از فیلترهای مکمل دارد. در این قسمت به معرفی انواع فیلتر تصفیه آب خانگی و وظیفه هر یک از آنها خواهیم پرداخت.

فیلتر مرحله اول، فیلتر الیافی pp

در فیلتر مرحله اول تمام آلاینده های درشت از آب حذف میشوند. فیلتر pp با اندازه 5 میکرون میتواند آلاینده های درشتی مثل شن و ماسه، گل و لای و دیگر مواد فیزیکی درشت را از آب حذف کند. لازم به ذکر است که جنس این فیلتر از الیاف ذوب شده پلی پروپیلن است.

فیلتر مرحله دوم، کربن پودری یا کربن گرانول

این فیلتر از کربن اکتیو بر پایه پوسته نارگیل تهیه شده است که دارای منشا گیاهی است و در مرحله دوم سی سی کا 8 مرحله ای نصب میشود. کربن اکتیو موجود در این فیلتر به حذف کلر در از درون آب میپردازد. به دلیل اینکه کلر اگر به فیلتر مرحله 4 برسد، میتواند به غشای فیلتر ممبران RO ضربه بزند و به آن آسیب برساند.

فیلتر مرحله سوم، کربن بلاک CTO

این فیلتر که مکمل فیلتر مرحله دوم است، میزان کلر درون آب را به صفر میرساند. بنابراین آب خروجی از کربن بلاک به کیفیت مناسبی رسیده و از نظر ظاهری شفاف و بدون آلودگی است.

فیلتر مرحله چهارم، فیلتر ممبران

این فیلتر که اصلی ترین و مهم ترین مرحله از فیلتراسیون اسمز معکوس است، ذرات آب را تا اندازه 0.0001 میکرون تصفیه میکند. فیلتر ممبران دارای منافذ بسیار کوچکی است که اجازه عبور مواد فیزیکی و همچنین مواد شیمیایی را به آلاینده های درون آب نمیدهد.

فیلتر مرحله پنجم، پست کربن خطی

فیلتر پست کربن که در مرحله پنجم دستگاه قرار دارد، وظیفه دارد تا بو و طعم نامناسب آب را حذف کند و به حداقل برساند. این فیلتر دو بار اقدام به تصفیه آب میکند. یکبار قبل از رسیدن آب به مخزن و بار دگیر پس از خروج آب از مخزن آب را تصفیه میکند.

فیلتر مرحله ششم، مینرال

وظیفه اصلی فیلتر مینرال افزودن مواد معدنی مورد نیاز برای بدن است. این فیلتر میتواند املاح مفید و مناسب را به آب تصفیه شده بیفزاید تا آب علاوه بر طعم مناسب، سالم و مفید نیز باشد.

 

عوامل تعیین کننده قیمت فیلترها

در صورتی که دستگاه تصفیه آب خانگی داشته باشید و به دنبال خرید فیلترهای آن گشته باشید، حتما سوالاتی برای شما به وجود آمده است. یکی از این سوالات آن است که چرا قیمت فیلتر های تصفیه آب انقدر با هم متفاوت است؟ چرا برخی از فیلترها بسیار ارزان و برخی از آنها بسیار گران است.

یکی از مهم ترین دلایل، جنس کربن و مواد به کار رفته در ساخت فیلتر است. هر چه کربن به کار رفته در فیلتر دستگاه آب تصفیه کن با کیفیت تر و بر پایه مواد گیاهی باشد، قیمت فیلتر بالاتر خواهد رفت و به همان نسبت کیفیت آب خروجی سالم تر خواهد بود.

از طرف دیگر مواد پلاستیکی به کار رفته در دستگاه تصفیه آب باید دارای کیفیت مناسبی باشند تا با آب واکنش نداده و آب را آلوده نکنند. بنابراین کیفیت مواد اولیه به کار رفته در فیلتر میتواند یکی از عوامل مهم و تعیین کننده در قیمت فیلتر تصفیه آب باشد.

خرید فیلترهای تصفیه آب

هر یک از فیلتر های تصفیه آب پس از مدتی نیاز به تعویض فیلتر دارند. برای مثال سه فیلتر مرحله اول بعد از حدود 6 ماه باید تعویض شوند تا کیفیت آب دستگاه دچار مشکل نشود. برای خرید این گونه از فیلتر ها بهتر است دست به خرید یکجای آنها بزنید.

برای مثال خرید پک کامل فیلتر تصفیه آب که دارای 3 یا 6 عدد فیلتر است، انتخاب منطقی تری به نظر میرسد. زیرا میتوان اینگونه از پک ها را با قیمت بهتری خریداری کرد. علاوه بر آن به دلیل اینکه 3 فیلتر مرحله اول دارای زمان تعویض فیلتر یکسانی هستند، بنابراین خرید فیلترهای سه مرحله اول به طور همزمان بهتر است.

 

به دلیل اینکه در دام فروشندگان متفرقه نیفتید، بهترین کار، خرید فیلترها و انواع تصفیه آب های خانگی از یک مرکز معتبر است. شرکت پاکاب گستر یکی از قدیمی ترین شرکتها در حوزه فروش انواع قطعات تصفیه آب است. برای مشاهده انواع محصولات تصفیه آب میتوانید به سایت دیجی پاکاب مراجعه کرده و اقدام به خرید تصفیه آب کنید.


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/3njnx2