شنبه 08 اردیبهشت 1403 - 27 Apr 2024
کد خبر: 84757
تاریخ انتشار: 1401/12/01 03:31
رپرتاژ اگهی

روش های تضمینی زیباسازی شهری با نورپردازی


نورپردازی و روشنایی شهری، یکی از نکات مهمی است که در چند ساله گذشته توجه زیادی به آن می شود. چرا که همواره شهرها و محیط قالب در آن، به عنوان قطب اصلی جریان یک جامعه محسوب شده، که تاثیر بسزایی در پویایی آن دارد. به همین منظور یکی از روش های بسیار کارآمد و موثر که می تواند تاثیر بسزایی در این زمینه داشته باشد، استفاده از چراغ ها و المان های نوری می باشد. که با استفاده از آن ها در قسمت های مختلف شهر، اعم از پارک ها و معابر، میادین و ساختمان ها، می تواند تاثیر خود را به جای بگذارد.

رعایت استانداردها و نکات ایمنی

حتما شنیده اید که برای راه اندازی چراغ خیابانی به عنوان منابع نوری روشنایی جاده ها، رعایت نکات مختلف الزامی است. در واقع چه در بحث روشنایی و چه در بخش نورپردازی همواره استانداردهایی وجود دارد. که این نکات می تواند بسته به محل استفاده از چراغ و مدل منبع نوری متفاوت باشد. به عنوان مثال زاویه تابش چراغ های جاده ای، رنگ نور آن ها، عدم ایجاد خیرگی از جمله مواردی است که باید توسط شرکت سازنده محصول، و همچنین مجری نصب و اجرا آن رعایت شود. برخی از این نکات نیز باید در زمان استفاده از منابع نورپردازی و زیباسازی نیز رعایت شود. مخصوصا در بخش های شهری، که افراد، ماشین ها و طیف وسیعی از جامعه در آن حضور داشته و رفت و آمد می کنند.

در بخش نورپردازی، شرایط کمی از بحث روشنایی متفاوت است. در واقع اگر الزامات و اشتراکاتی که در هر دو وجود دارند را کنار بگذاریم، به تفاوت های آن ها می رسیم. که می توان به آشنایی با رنگ نورها و المان های زیبایی اشاره کنیم. که در بحث نورپردازی بسیار مهم است که بدانیم در چه جایی از چه نوع المان و رنگ نوری بهره ببریم. تا بتوانیم حداکثر استفاده از یک منبع نوری را در محل، به منظور افزایش زیبایی آن ببریم. از دیگر قسمت های مهم در این مورد، توجه به عایق بودن محصول، IP آن و سازگاری با شرایط بیرونی می باشد.

تاثیر فوق العاده نورپردازی فضاهای سبز

76b82d62-615a-4dad-ad9d-6141e02a6bcf

بی شک پارک ها، و یا هر بخشی از شهر که دارای یک فضا سبز است، محلی ایده آل برای اجرای پروژه های نورپردازی می باشد. در واقع در کنار چراغ های پارکی و ضروری که برای روشنایی این بخش ها لازم است، می توان با استفاده از المان ها و چراغ های مختلف، شرایط بسیار بهتری را در این قسمت ها ایجاد کرد. چرا که پارک ها همواره محلی برای استفاده افراد برای خوش گذرانی و رهایی از خستگی ها است. که با استفاده از یک نورپردازی مناسب، می توان فضای آرامش بخش و دلخواهی را در چنین محیط هایی ایجاد کرد. به عنوان مثال چراغ دفنی یکی از پرکاربردترین ابزارها و چراغ ها برای نورپردازی در این قسمت می باشد. که با رنگ نورهای مختلف، افکت های گوناگون و نصب مخصوص، هم برای نورپردازی درختان، و هم پیاده روها استفاده می شود.

این محصول دارای انواع مختلفی بوده که هم به صورت پایه دار و نصب به صورت روکار، و هم به شکل توکار قابل استفاده است. در واقع تنوع در این محصول بالا بوده و می توان از آن بسیار استفاده کرد. ضمن اینکه به دلیل عایق مناسبی که دارد، می توان در کنار آبنماها نیز از این چراغ بهره برد. همچنین چراغ های استخری نیز یکی از گزینه های ایده آل برای نورپردازی آب ها و حوض های پارک ها می باشد. که برای افزایش زیباسازی شهری و دریافت بازخورد مناسب، حتما باید در زمان نورپردازی مورد توجه قرار بگیرد.

هر نورافکن، دریچه ای برای روشنایی شهر

همان طور که اشاره کردیم، علاوه بر بحث نورپردازی و زیباسازی، در برخی موارد برای افزایش بهره وری نیاز به نور کافی نیز داریم. در واقع گاهی تلفیق نورها با یکدیگر هستند که نتیجه بهتری دارند. مخصوصا در محیط های باز که اولویت اصلی ابتدا روشنایی استاندارد، و سپس نورپردازی می باشد. به همین خاطر استفاده از المان هایی که بتواند محیط های مختلف را روشن کند، بسیار ضروری است. یکی از این المان های پرکاربرد نسلی جدید از نورافکن ها، یعنی پروژکتور ال ای دی می باشد. که همان طور که از اسم آن مشخص است با استفاده از تکنولوژی LED علاوه بر کیفیت بالا در نوردهی، مصرف مناسبی نیز دارد. که می تواند در محیط های مختلف در ابعاد و مدل های گوناگون روشنایی را انجام دهد.

اما یکی از ویژگی های بارز در این محصول، تنوع رنگی آن است. در واقع این محصول علاوه بر روشنایی، می تواند در پارک ها و محیط های مختلف، در رنگ نورهای گوناگون مانند آبی، سبز و قرمز مورد استفاده قرار بگیرد. که هم می تواند مکمل خوبی برای سایر المان های نورپردازی باشد، و هم تاثیر بسزایی در زیباسازی محیط ایفا می کند.

خرید المان های نورپردازی شهری با کیفیت بالا

امروزه با توجه به کاربردها و تاثیرات مهمی که سیستم های روشنایی و نورپردازی بر محیط دارند، استفاده از آن ها بسیار گسترده شده است. به همین منظور تنوع در ساخت و طراحی آن ها نیز افزایش داشته است. به همین دلیل شناخت محصول مورد نیاز، سازگاری آن با محیط، تضمین کیفیت و قیمت مناسب از جمله فاکتورهای مهم در زمان خرید می باشد. از همین رو مجموعه روشنایی سیزال که محصولات کاملی از انواع المان های نورپردازی شهری دارد، علاوه بر مشاوره خرید، انواع محصولات را با کیفیتی بالا، قیمت رقابتی و گارانتی عرضه می کند. که می توان به تلویزیون های شهری، نخل نوری، انواع المان نوری و ... اشاره کرد. که شما می توانید جهت بازدید از تمامی این محصولات و خدمات، و همین طور تماس با این مجموعه به وبسایت رسمی سیزال به نشانی www.sizallighting.com مراجعه نمایید.

 

* مطلب فوق رپرتاژ اگهی می باشد و سایت خبری ستاره پارسی مسئولیتی بابت آن ندارد .... 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/3gammx