پنج‌شنبه 20 اردیبهشت 1403 - 09 May 2024
کد خبر: 19480
تاریخ انتشار: 1401/06/14 00:39
ایجاد شهرک‌های تخصصی جدید در استان یزد امکان‌سنجی می‌شود

صدور ۲۰۴۳ جواز تاسیس صنعتی در یزد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد از صدور ۲۰۴۳ فقره جواز تاسیس در یک‌سال گذشته در بخش صنعت استان خبر داد.

بهگزارش روابطعمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد، محمدرضا علمدار یزدی اظهار کرد: در یکسال گذشته تعداد ۲۰۴۳ فقره جواز تاسیس صنعتی در استان یزد صادر شده است.

وی همچنین میزان اشتغالزایی پیشبینیشده برای این واحدها را ۵۲ هزار و ۶۱۴ نفر اعلام کرد، همچنین رئیس سازمان صنعت، معدن و تجات استان یزد گفت: در یکسال گذشته با بهرهبرداری از واحدهای صنعتی برای ۵۵۵۰ نفر شغل ایجاد و تعداد ۳۵۰ فقره پروانه بهرهبرداری در استان یزد صادر شد.

صمتعلمداریزدی عنوان کرد: سرمایهگذاری صورتگرفته برای بهرهبرداری از این واحدها، قابل توجه بوده است. رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد یادآور شد: با بهرهبرداری از این واحدها، برای ۵۵۵۰ نفر در سطح استان یزد اشتغالزایی انجام شده است.

آمادهسازی اراضی قابلواگذاری

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان یزد بااشاره به آمادهسازی و توسعه زیرساختهای ۵۵۰ هکتار از اراضی شهرکها و نواحی صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی یزد اظهار کرد: خوشبختانه شرکت شهرکهای صنعتی استان یزد توانسته با استفاده از اعتبارات داخلی، رتبه برتر کشور را در آمادهسازی اراضی قابلواگذاری داشته باشد.

محمد دهقان افزود: شرکت شهرکهای صنعتی استان یزد، رتبه برتر کشور را در تملک اراضی بهمنظور ایجاد و توسعه شهرکها و نواحی صنعتی دارد که این امر میتواند گام رو به جلویی برای تحقق برنامههای توسعه صنعتی استان تلقی شود، چرا که تملک اراضی بهمنظور آمادهسازی آنها برای استقرار صنایع در آینده است که در نهایت رشد و توسعه صنعت، اشتغال و اقتصاد استان را رقم خواهد زد.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان یزد، بااشاره به اینکه بیشترین واگذاری حق انتفاع در شهرکها و نواحی صنعتی استان بهمنظور استقرار واحدهای صنعتی مربوط به سالهای ۹۹ و ۱۴۰۰ بوده است، ادامه داد: در سال گذشته، ۸۶ درصد از منابع داخلی شرکت برای ایجاد زیرساختهای شهرکها و نواحی صنعتی تخصیصداده و هزینه شده که در3 سال اخیر، استان یزد در این زمینه نیز رتبه برتر کشور را از آن خود کرده است.

وی تصریح کرد: از لحاظ تعداد قراردادهای واگذاری حق انتفاع بهرهبرداری منعقدشده از ابتدای سال ۱۳۸۵ تاکنون، بیش از ۴۵۰۰ قرارداد بین شرکت شهرکهای صنعتی و سرمایهگذاران منعقد شده که هزار و ۷۰۰ مورد از این قراردادها برای 2 سال اخیر یعنی سال ۹۹ و ۱۴۰۰ است که این رشد چشمگیر هم بهنوبه خود قابلتوجه است.

برنامههای سال ۱۴۰۱

صمتدهقان بااشاره به برنامههای متمایز و شاخص شرکت شهرکهای صنعتی استان یزد برای سال ۱۴۰۱ ابراز کرد: امکانسنجی ایجاد شهرکهای تخصصی جدید مانند شهرک تخصصی تجهیزات پزشکی، غذا و دارو، طلا و جواهر، ایجاد و تکمیل پست برق در ۷ شهرک صنعتی بزرگ استان با افزایش توان ۳۵۰ مگاواتی، تدوین شیوهنامه واگذاری و آغاز بهرهبرداری شهرک الکترونیک و فناوری استان و برگزاری رویدادهای فناورانه مانند رویداد صنعت هوشمند و رویدادهای شناسایی و رفع نیازهای فناورانه در صنایع مختلف از برنامههای شاخص شرکت شهرکهای صنعتی استان یزد در سال ۱۴۰۱ است.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان یزد درباره برنامههای شاخص این شرکت در حوزه دانشبنیان تصریح کرد: باتوجه به فرمان رهبر معظم انقلاب درباره حمایت از تولید دانشبنیان، ایجاد زون دانشبنیان در منطقه ویژه اقتصادی یزد و کمک به دانشبنیان شدن واحدهای صنعتی و همچنین استقرار واحدهای دانشبنیان جدید در شهرکها و نواحی صنعتی را در اولویت برنامههای خود قرار دادهایم. 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/3ekxz9