یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403 - 19 May 2024
کد خبر: 93276
تاریخ انتشار: 1402/06/13 16:28

دیابتی‌ها در مهمانی‌ها چه تنقلاتی مصرف کنند؟

بهترین تنقلات و خوراکی‌ها برای افراد دیابتی خوراکی‌هایی هستند که به کنترل سطح قند خون کمک می‌کنند و در سلامتی این افراد نقش مهمی دارند.
دیابتی‌ها در مهمانی‌ها چه تنقلاتی مصرف کنند؟

بهترین تنقلات و خوراکی‌ها برای افراد دیابتی خوراکی‌هایی هستند که به کنترل سطح قند خون کمک می‌کنند و در سلامتی این افراد نقش مهمی دارند. معمولا بسیاری از افراد مبتلا به دیابت در انتخاب تنقلات سالم در مهمانی‌ها دچار چالش می‌شوند. شاید خیلی از گزینه‌هایی که در یک مهمانی و دورهمی‌های دوستانه سرو می‌شود، برای سلامتی شما مضر باشد، اما گزینه‌های زیادی هستند که می‌توانید به عنوان تنقلات در مهمانی مصرف کنید. به جای این که به سراغ مصرف شیرینی‌ها و شکلات‌های مضر بروید، این بار در مهمانی هوشمندانه‌تر خوراکی‌ها را انتخاب کنید. در این مقاله می‌توانید با لیستی از خوراکی‌ها و تنقلات مفید برای افراد دیابتی در مهمانی‌ها آشنا شوید.

تنقلات مفید برای دیابتی‌ها در مهمانی

انتخاب تنقلات مفید در مهمانی برای افراد مبتلا به دیابت کمی سخت است. این افراد باید از پرخوری در مهمانی اجتناب کنند و مراقب مصرف خوراکی‌های مضر و شیرین باشند. اگر از رژیم غذایی خاصی پیروی می‌کنید و به دیابت مبتلا هستید، بهتر است در بیشتر ساعات مهمانی آدامس بجوید. جویدن یک عدد آدامس بدون شکر در مهمانی می‌تواند به افزایش احساس سیری و جلوگیری از میل به خوردن تنقلات ناسالم کمک زیادی کند. در ادامه می‌توانید با لیستی از خوشمزه‌ترین و سالم‌ترین تنقلات برای افراد دیابتی در مهمانی آشنا شوید.

  1. میوه‌ها سبزیجات تازه

 

یکی از بهترین گروه‌های غذایی برای افراد دیابتی، میوه‌ها و سبزیجات تازه هستند. سبزیجات به عنوان منابع غنی از فیبر، مواد مغذی و آنتی‌اکسیدان‌ها از اهمیت زیادی در رژیم غذایی سالم برخوردارند. انتخاب سبزیجاتی مانند خیار، گوجه‌فرنگی، کاهو و فلفل به عنوان تنقلات میان وعده یا غذای اصلی، به افزایش احساس سیری، کنترل وزن و بهبود عملکرد گوارش کمک می‌کند. مصرف میوه‌های مناسب نیز برای افراد دیابتی اهمیت زیادی دارد. میوه‌هایی مانند زردآلو، سیب، پرتقال و توت‌فرنگی حاوی فیبر و آنتی‌اکسیدان‌های مفیدی هستند و مصرف آن‌ها به کنترل قند خون کمک می‌کند.

2- آجیل‌ها و مغزها

مصرف مغزها و دانه‌ها برای افراد دیابتی فواید و مزایای زیادی دارد. مغزها و دانه‌ها سرشار از فیبر، پروتئین و چربی‌های سالم هستند و می‌توانند به کنترل قند خون و بهبود سلامتی کلی بدن کمک کنند. مصرف مغزها مانند بادام، گردو و فندق، و دانه‌ها به عنوان منبع غنی از مواد مغذی هم بسیار لذت‌بخش هستند و هم مشکلی برای بیماران مبتلا به دیابت ایجاد نمی‌کنند. اگر به دیابت مبتلا هستید، سعی کنید بیشتر از آجیل‌ها و مغزهای بدون نمک استفاده کنید.

3- پاپ کورن

در لیست تنقلات سالم، پاپ کورن همیشه جز سه گزینه اول است. پاپ کورن سرشار از ویتامین، مواد مغذی و آنتی‌اکسیدان‌های متنوع است. از طرف دیگر این خوراکی خوشمزه و جذاب مقداری فیبر زیادی دارد. مصرف پاپ کورن یا همان ذرت بو داده می‌تواند به کاهش وزن، کاهش قند خون و کنترل بهتر دیابت نوع 2 کمک کند. زمانی که ذرت بوداده میل می‌کنید، برای مدتی احساس سیری را تجربه خواهید کرد و از همین رو کمتر به سراغ مصرف تنقلات ناسالم و پرکالری می‌روید. اگر به دیابت مبتلا هستید، بهتر است از پاپ کورن خانگی که با روغن و نمک کمتری تهیه می‌شود استفاده کنید.

4- ماست میوه‌ای

ماست یک میان وعده شیرین و مفید برای همه افراد است. اما اگر در طول مهمانی به دنبال یک میان وعده سالم و مقوی هستید، بهتر است مقداری ماست یونانی را با میوه‌های خرد شده فصل ترکیب کنید و یک خوراکی خوشمزه و مفید برای خودتان درست کنید. پروتئین‌ها و پروبیوتیک‌های موجود در ماست برای تنظیم قند خون و سلامت بدن مفید هستند.

5- کراکرهای کم نمک

 

 

شاید خوردن شیرینی و بیسکویت در مهمانی برای افراد دیابتی مضر باشد، اما شما می‌توانید به جای بیسکویت‌های شیرین از کراکرهای کم نمک استفاده کنید. کراکر ماهی پنیری یک گزینه فوق‌العاده سالم و خوشمزه است که در کنار طعم لذیذی که دارد، برای افراد دیابتی نیز چندان مضر نیست. در صورتی که از این کراکرها به اندازه استفاده کنید، قطعا لذت بیشتری از مهمانی خواهید برد.

6- میوه خشک

میوه‌های خشک به خصوص میوه‌هایی که به روش سنتی یا توسط خودتان در خانه خشک می‌شوند، از سالم‌ترین تنقلاتی هستند که می‌توانید در مهمانی میل کنید. اگر به دنبال یک خوراکی سالم و متنوع هستید، می‌توانید از انواع میوه خشک استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که میوه‌های خشک کالری بالایی دارند و در صورتی که بیش از حد مصرف شوند، در تنظیم قند خون اختلال ایجاد می‌کنند. بنابراین بهتر است از میوه  خشک به اندازه استفاده کنید.

سخن نهایی

اگر به دیابت مبتلا هستید، مشورت با پزشک برای انتخاب درست غذاها و تنقلات اهمیت زیادی دارد. بهتر است با یک متخصص تغذیه در مورد خوراکی‌های مجاز و مضر مشورت کنید. به خاطر داشته باشید که استفاده از غذاهای شیرین، شور و چرب برای افراد دیابتی مناسب نیست. سعی کنید بیشتر از تنقلات سالم و مقوی استفاده کنید و حتی در مهمانی‌ها و دورهمی ها به این اصول پایبند باشید تا کمتر دچار مشکل شوید. در صورتی که در مهمانی کمی بی‌احتیاطی کرده‌اید، بهتر است قند خونتان را چک کنید و در صورت امکان برای چند دقیقه پیاده‌روی کنید. با این روش می‌توانید از زیاد شدن قند خون جلوگیری کنید و بدون نگرانی، تجربه‌ای به یاد ماندنی از یک دورهمی جذاب را برای خودتان و اطرافیان رقم بزنید.


 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/396ajx