یک‌شنبه 09 اردیبهشت 1403 - 28 Apr 2024
کد خبر: 6245
تاریخ انتشار: 1400/08/30 13:59

«اطلس» جایگزین تیبا و ساینا می‌شود

گروه خودروسازی سایپا در ۳ سال آینده ۹ محصول جدید تولید خواهد کرد و به زودی خودروهای جدید آریا و شاهین اتوماتیک به تولید انبوه خواهد رسید.

 همچنین اطلس به‌عنوان جایگزین تیبا و ساینا، وارد بازار می‌شود. مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در همایش تجلیل از نمایندگی‌های برتر سایپا با بیان اینکه به‌واسطه تحریم‌های ظالمانه و سختی که به کشورمان تحمیل شد، شرکای خارجی ایران را ترک کردند و تعهدات باقیمانده موجب نارضایتی مردم شد، گفت: در سال ۹۷ صنعت خودرو با چالش‌هایی جدی مواجه شد و به‌دلیل کاهش روند تولید خودرو شاهد تجمعات اعتراضی زیادی نسبت به تاخیر در تحویل خودروها بودیم.

سیدجواد سلیمانی، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با تاکید بر اینکه مشکلات صنعت خودرو با همکاری مهندسان ایرانی، شرکت‌های قطعه‌سازی داخلی و کارگران خطوط تولید به حداقل رسیده، افزود: با وجود فرازوفرودهای فراوان، اکنون باید به سمتی حرکت کنیم که علاوه‌بر افزایش تولید و ارتقای کیفیت خودرو، بیش از پیش رضایت مشتریان را به‌دست آوریم.

افزایش تولید و ارتقای کیفیت

 به‌گزارش سایپانیوز، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا درباره برنامه آینده این مجموعه و جبران مشکلات گذشته، خاطرنشان کرد: وظیفه ما این است که محصولات جدید، با کیفیت و با فناوری بالاتر تولید و عرضه کنیم، در این میان از نمایندگی‌های رسمی مجموعه سایپا می‌خواهیم که در این مسیر همکاری و همراهی داشته باشند تا بتوانیم بهترین خدمات را به مشتریان ارائه کنیم.

سلیمانی با بیان اینکه سایپا در دهه ۷۰ با محصولاتی که در سبد تولید خود داشت، خودروساز برتری بود، ادامه داد: برای رسیدن به دوران اوج، نیازمند آن هستیم که محصولات جدید و به روز تولید کنیم. طی حدود ۲۵ سالی که پراید تولید داشت، به‌دلیل عدم‌سرمایه‌گذاری در محصولات جدیدتر و اقتصادی، برند گروه خودروسازی سایپا آسیب دید و در برهه‌ای پراید، مظهر ناتوانی صنعت خودرو شده بود که ما با یک تصمیم درست به تولید آن پایان دادیم.

وی اظهارکرد: گروه خودروسازی سایپا با تولید محصولات به‌روز، ارائه خدمات نوین و ارتقای کیفیت، باید به نحوی عمل کند که تفکر گذشته جامعه نسبت به این مجموعه زدوده شود و مردم به این نتیجه برسند که سایپا بسیار پیشرفت کرده و در توسعه صنعت خودرو پیشگام است.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا تصریح کرد: برای آنکه مردم به این باور برسند که سایپا، نسبت به گذشته پیشرفت محسوسی داشته، ضرورت دارد نمایندگی‌ها نیز در ارائه خدمات بهتر، باکیفیت بالاتر و مناسب‌تر برنامه‌ریزی کنند.

سلیمانی افزود: بیش از ۱۵ ماه است که خودرو پراید از گردونه تولید خارج شده اما همچنان برخی‌ها می‌گویند سایپا، پراید تولید می‌کند، بنابراین نیاز است که تمام بخش‌ها به صورت ویژه کار کنند تا این پیام به جامعه برسد که گروه خودروسازی سایپا از پراید عبور کرده و دوران سایپای نوین آغاز شده است.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا درباره خودرو شاهین که از زمستان سال ۹۹ وارد بازار خودرو شده، اظهارکرد: یکی از موضوعاتی که همواره در طراحی و تولید این خودرو مورد تاکید قرار گرفت، استحکام و ایمنی آن بود، ما باید به‌گونه‌ای عمل کنیم که مردم و مشتریان وفادار ما بدانند که محصولات کیفی در این مجموعه تولید می‌شود.

وی افزود: گروه خودروسازی سایپا در ۳ سال آینده، ۹ محصول جدید خواهد داشت، این محصولات با فناوری‌های روز خواهد بود و با افتخار باید بگویم که مانند خودرو شاهین تمام مراحل طراحی، تولید و ساخت قطعات آن در داخل کشور انجام می‌شوند.

کراس‌اوور آریا و هاچ‌بک اطلس در سبد سایپا

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با تاکید بر اینکه به زودی کراس‌اوور آریا و هاچ‌بک اطلس این مجموعه وارد بازار خواهند شد، افزود: عرضه و توسعه محصول جدید در شرایط تحریم به‌ویژه اوایل تحریم بسیار دشوار بود اما خوشبختانه تولید خودرو شاهین نشان داد این مجموعه و صنعت قطعه به حدی از بلوغ رسیده که می‌تواند در مسیر خوداتکایی گام بردارد.

سلیمانی با بیان اینکه دولت سیزدهم حامی تولید و صنعت است، اظهارکرد: بسیار خوشحال هستیم از اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت، صدای تولیدکنندگان را می‌شنود و برای حل مشکلات حوزه‌های مختلف در حال برنامه‌ریزی است.

۳ ستاره برای کامیونت پادراپلاس

کامیونت پادراپلاس زامیاد ۳ ستاره کیفی کسب کرد. براساس اعلام شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران (ISQI)، کامیونت پادراپلاس شرکت زامیاد موفق به دریافت ۳ ستاره کیفی شد.

مسعود شعاعی، معاون کیفیت شرکت زامیاد با اعلام این خبر افزود: اقدامات مختلفی به‌منظور دستیابی به شاخص سه ستاره کیفی انجام شد که از آنها می‌توان به انجام مستمر آدیت داخلی محصول به صورت روزانه و انعکاس عیوب به واحدهای مربوط، طراحی و اجرای سیستم کیفی تایید محصول مبتنی بر خودکنترلی، تعریف شاخص‌های کیفی ارزیابی فرآیندهای تولیدی به تفکیک فرآیندهای بدنه، مونتاژ، روتوش محصول نهایی و پیگیری مستمر آنها و تشکیل تیم‌های تخصصی ویژه محصول پادراپلاس در شرکت زامیاد اشاره کرد.

وی، دستیابی به سطح سه ستاره کیفی توسط کامیونت پادراپلاس در مهر امسال را از جمله اهداف تحقق‌یافته زمان تولید انبوه این خودرو دانست و یادآور شد: در این زمینه، برنامه‌ریزی ویژه‌ای برای حفظ کیفیت و بهبود مستمر پادراپلاس انجام‌شده است.

معاون کیفیت شرکت زامیاد همچنین در ادامه با اشاره به برنامه جایگزینی وانت زامیاد Z۲۴ با کامیونت پادراپلاس در امسال خاطرنشان کرد: وانت زامیاد Z۲۴ (که با نام وانت‌نیسان در بین عامه مردم شناخته شده است.)، در طول این سال‌ها به لحاظ شاسی و موتور قدرتمند و توان حمل بار بالا، توانسته سهم مهمی در ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای به خود اختصاص دهد. 

در این راستا، کامیونت پادراپلاس نیز به‌عنوان محصول جدید این شرکت که از مجهزترین وانت‌های کشور به لحاظ طراحی زیبا، قدرت و استحکام بالا، توان حمل بار بالا و دارای نرخ مناسب است، با تمرکز بر رعایت استانداردهای تولید و بروزرسانی در تجهیزات رفاهی و فنی به‌منظور جلب نظر و سلایق مشتریان با هدف جایگزینی با وانت زامیاد Z۲۴ تولید و به بازار عرضه شده است.

وی در ادامه تاکید کرد: با توجه به بضاعت و دانش فنی موجود در زامیاد، قادر به گذر از مسیر پرچالش ارتقای کیفی محصولات خواهیم بود و آینده روشنی در این مسیر متصور هستیم.

گفتنی است، رویکرد شرکت زامیاد در سال‌های اخیر، استمرار مسیر ارتقای کیفیت محصولات بوده، به‌طوری‌که تجربه بیش از نیم قرن تولید انواع خودروهای تجاری، زیرساخت‌های مناسب تولید، دانش فنی‌مهندسی کارکنان و استفاده بهینه از توانمندی‌های داخلی و در نهایت تبدیل تهدیدات به فرصت‌ها، منجر به ارتقای کیفی انواع محصولات این شرکت شده است.

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/2xm5l3