سه‌شنبه 25 اردیبهشت 1403 - 14 May 2024
کد خبر: 8693
تاریخ انتشار: 1400/09/30 13:17
وزیر راه و شهرسازی در سفر به یزد خبر داد

آغاز اجرای ابرطرح ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی

وزیر راه و شهرسازی در سفر یک‌روزه به همراه رئیس‌جمهوری و هیات‌دولت در یزد خبر داد: ابرطرح ساخت مسکن طی ۴ سال به تعداد ۴ میلیون مسکن در کشور را کلید زدیم.

به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع‌رسانی راه و شهرسازی استان یزد، رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی در شورای اداری شهرستان میبد بیان کرد: در دوازدهمین سفر استانی رئیس‌جمهوری به‌عنوان نماینده دولت در شهرستان میبد مطالبات مردم را دریافت کردیم و بخشی از آنکه برعهده وزارت راه و شهرسازی است پیگیری و بخشی در‌خواست‌ها که به سایر بخش‌های دولت مربوط می‌شود را به رئیس‌جمهوری منتقل خواهیم کرد.

قاسمی با اشاره به روز و هفته جهانی حمل‌ونقل، حمل‌ونقل کشور را از وظایف و ماموریت‌های وزارت راه و شهرسازی عنوان کرد و گفت: آنچه لازم است در بحث راهسازی برای شهرستان میبد و استان یزد قطعا با همکاری نماینده مردم میبد در مجلس شورای اسلامی رسیدگی خواهد شد و این سفر برای شهرستان میبد دستاوردی در حوزه حمل‌ونقل خواهد داشت.

قاسمی با بیان اینکه وضعیت مسکن در کشور مناسب نیست، افزود: براساس آمار متوسط کشور بیش از ۵۰ درصد از هزینه‌های سبد خانوار مردم مربوط به مسکن است و تعداد زیادی از مردم فاقد مسکن هستند. همچنین با توجه به اینکه به دنبال روال منطقی برای سن ازدواج هم هستیم و زوج‌های جوان متقاضی مسکن هستند، برنامه‌های خوبی در حوزه مسکن رقم خواهد خورد.

وی بیان کرد: بحث مسکن مورد توجه رئیس‌جمهوری است و یکی از بهترین قوانین که از سوی مجلس تصویب شده قانون جهش مسکن است که به افراد مجرد هم اجازه ثبت‌نام در طرح مسکن داده شده به شرط اینکه در زمان تحویل مسکن متاهل باشند. 

وزیر راه و شهرسازی در شورای اداری شهرستان میبد اعلام کرد: بر این اساس، ابرطرح ساخت مسکن طی ۴ سال به تعداد ۴ میلیون مسکن را کلید زدیم.

 قاسمی گفت: براساس برنامه‌ریزی انجام‌شده در بودجه سال ۱۴۰۱ تسهیلات بانکی به مبلغ ۳۶۰ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده که بخشی را دولت کمک می‌کند و فرصت خوبی است که مردم به‌ویژه جوانان صاحبخانه شوند.

وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه تمام مصالح مورد نیاز ساخت ۴ میلیون مسکن در کشور فراهم است، بیان کرد: برای اینکه به این برنامه برسیم باید در ۲ فاز ۲ میلیونی ساخت‌وساز انجام شود که تاکنون ۷۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور در دست اجراست. 

وی در ادامه عنوان کرد: در گام نخست ۲ میلیون مسکن ساخته می‌شود و جوانان مجرد هم در این طرح سهم دارند.

ساخت ۵۷ هزار واحد مسکونی در یزد 

قاسمی درباره سهم تعداد مسکن استان یزد در قالب قانون جهش مسکن، افزود: در استان یزد سهم ۵۷ هزار واحد در ۴ سال براساس سرانه جمعیتی و با تفکیک شهرستان‌های استان تعیین شده و امکان تغییر این سقف هم وجود دارد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: یکی دیگر از برنامه‌هایی که در جهت طرح ملی مسکن و قانون جهش مسکن داریم مشخص شدن زمین ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی است که بخش‌های ویژه‌ای را در وزارتخانه به این امر مامور کرده‌ایم و سعی داریم تا پایان امسال برای ۴ سال و هر ۴ میلیون واحد مسکونی زمین تعیین شود.

قاسمی با بیان اینکه در استان یزد ۲۰ هزار واحد مسکونی تاکنون وارد عملیات اجرایی شدند، گفت: این تعداد کمتر از حد انتظار است و باید به ۳۰ هزار واحد مسکونی در فاز نخست برسد. 

وی با اشاره به اینکه در ساخت واحد‌های مسکونی، روش‌های نوین مسکن‌سازی را هم به کار خواهیم بست، تاکید کرد: اجرای این ابرطرح در کشور امکان‌پذیر است چراکه هم پیمانکاران و هم مصالح مورد نیاز در کشور موجود است.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/2x8ol4