چهارشنبه 08 فروردین 1403 - 27 Mar 2024
کد خبر: 37753
نویسنده: رپورتاژ
تاریخ انتشار: 1401/12/27 07:42

بهترین برندهای بالابر و آسانسور هیدرولیک

بالابر و آسانسورها که برای جابه‌جایی افراد و بار مورد استفاده قرار می‌گیرند، روزبه‌روز در حال گسترش هستند.
بهترین برندهای بالابر و آسانسور هیدرولیک

بالابر و آسانسورها که برای جابه‌جایی افراد و بار مورد استفاده قرار می‌گیرند، روزبه‌روز در حال گسترش هستند. سیستم‌های هیدرولیکی نیز، با توجه به مزیت و کاربری که دارند؛ در صنعت آسانسور محبوبیت ویژه‌ای پیداکرده‌اند و با استقبال زیادی روبه‌رو شده‌اند. شرکت‌های مختلف ایرانی و خارجی زیادی در حال حاضر اقدام به تولید اجزا و قطعات بالابر و آسانسور هیدرولیک کرده‌اند که در این مقاله به معرفی بهترین برندهای بالابر و آسانسور هیدرولیک می‌پردازیم و ویژگی بهترین برندها را نیز خدمتتان بیان می‌کنیم.

انواع آسانسور هیدرولیک ازنظر محل جک

آسانسورهای هیدرولیک، ازنظر ساختار و نحوه عملکرد با آسانسورهای کششی متفاوت هستند. در این نوع آسانسورها، برخلاف نمونه‌های کششی که از طریق سیم بکسل، فلکه و وزنه جابه‌جا می‌شوند؛ جابه‌جایی در اثر حرکت جک و موتور هیدرولیک هست. انواع آسانسورهای هیدرولیک ازنظر محل قرارگیری جک شامل نمونه‌های زیر هستند:

  • آسانسور هیدرولیک با جک کششی
  • آسانسور هیدرولیک جک در زیر مستقیم
  • آسانسور هیدرولیک جک در کنار مستقیم
  • آسانسور هیدرولیک جک در کنار غیرمستقیم

انواع آسانسور هیدرولیک ازنظر کاربری

طراحی و مدل آسانسورهای هیدرولیک به‌گونه‌ای است که آن‌ها را مختص کاربری و استفاده از مکان‌های خاصی کرده است. انواع آسانسورهای هیدرولیک ازنظر کاربری، عبارت‌اند از:

  • آسانسور هیدرولیکی دونفره
  • آسانسور هیدرولیکی رستورانی
  • آسانسور هیدرولیکی مغازه
  • آسانسور هیدرولیکی فروشگاهی
  • آسانسور هیدرولیکی ساده
  • آسانسور هیدرولیکی متحرک
  • آسانسور هیدرولیکی خانگی
  • آسانسور هیدرولیکی ویلچر بر

مزیت آسانسورهای هیدرولیکی چیست؟

با توجه به اینکه آسانسورهای هیدرولیکی عملکردشان بر اساس جک هست، ضریب ایمنی بالایی دارند و احتمال سقوطشان کم هست. این مورد را می‌توان بزرگ‌ترین مزیت آسانسورهای هیدرولیکی دانست که موجب محبوبیت آن‌ها نیز شده است.

مزیت دیگر آسانسورهای هیدرولیکی، کاهش میزان برق مصرفی 40 درصدی در مقایسه با آسانسورهای کششی هست که سبب صرفه‌جویی در مصرف انرژی و کاهش هزینه‌های برق می‌شود.

آسانسورهای هیدرولیکی مجهز به شیر سلونوئیدی هستند و این قطعه کمک می‌کند در هنگام قطع برق، باتری فعال شود و آسانسور به‌آرامی به پایین حرکت کند و در مسیر نماند.

در این آسانسورها، احتیاجی به تعبیه موتورخانه نیست و با توجه به کم‌تر شدن اجزا و قطعات متحرک؛ هم هزینه‌های کمتری نسبت به آسانسورهای کششی دارند و هم با کم‌تر شدن استهلاک قطعات، طول عمرشان بیش‌تر خواهد بود.

آسانسورهای هیدرولیکی، حرکتی یکنواخت و بدون صدا دارند که موجب می‌شوند افراد در حین حرکت آسانسور، آرامش بیش‌تری داشته باشند و در مقایسه با نمونه‌های کششی ملایم‌تر حرکت می‌کنند.

هنگام خرید بالابر و آسانسور چه مواردی باید مدنظر داشت؟

جهت خرید بالابر و آسانسور هیدرولیک، لازم است شرایط آب و هوایی منطقه‌ای که قرار است بالابر یا آسانسور در آن نصب شود را مدنظر قرار داد. علاوه بر این، باید قطعات و اجزای آن‌ها متناسب با شرایط آب و هوایی ساخته شود تا بهترین کارایی را داشته باشند.

ضمن اینکه، آسانسور و بالابر در مدل‌های مختلفی طراحی و ساخته می‌شوند که هنگام خرید باید توجه کافی به مدل آن‌ها داشت. مورد دیگری که باید در نظر داشت، مکان نصب و کارایی آن‌ها هست. آسانسور و بالابر باید متناسب با فضای نصب انتخاب شوند تا بتوانند بهترین عملکرد را داشته باشند.

بهترین برندهای ایرانی آسانسور

اگر قصد خرید آسانسور هیدرولیک را دارید، باید با بهترین برندهای تولیدکننده آسانسور آشنایی داشته باشید. شرکت‌های ایرانی مختلفی در این حوزه فعالیت دارند و تولیدکننده قطعات و اجزای آسانسورها هستند. بهترین برندهای ایرانی آسانسور عبارت‌اند از:

  1. شرکت بهران
  2. شرکت هیرو آسانسور
  3. شرکت رایا آسانسور
  4. شرکت آسانسور سعید
  5. شرکت ایمن پارس الکترونیک

برندهای معتبر خارجی آسانسور

برخی از شرکت‌های خارجی تولیدکننده انواع آسانسور که در ایران دارای اعتبار هستند و محصولات باکیفیتی نیز عرضه می‌کنند شامل برندهای زیر هستند:

  1. شرکت اوتیس (Otis)
  2. شرکت سیگما (sigma)
  3. شرکت داور (Dover)
  4. شرکت ویتور (Wittur)
  5. شرکت موول (Movel)
  6. شرکت شیندلر (Schindler)
  7. شرکت هیتاچی (Hitachi)
  8. شرکت فوجی تک (Fujitec)
  9. شرکت اکسپرس لیفت (Express Lift)
  10. شرکت تیسن کروپ (thyssenkrupp )
  11. شرکت میتسوبیشی الکترونیک (Mitsubishi Electric)

بالابرهای هیدرولیکی و نحوه کارکرد آن‌ها

با توجه به اینکه بالابرها معمولاً برای حمل بار مورد استفاده قرار می‌گیرند، ساختاری متفاوت از آسانسورها دارند. بالابرهای هیدرولیکی در صنعت خودرو، صنعت نساجی، صنعت ساختمانی، صنعت ماشین‌آلات، صنایع کاغذسازی، صنعت استخراج فلز و معادن و استخراج مورداستفاده قرار می‌گیرند.

بالابرهای هیدرولیکی از اجزایی مانند پمپ هیدرولیک، موتور، شیر هیدرولیکی، مخزن و پیستون تشکیل‌شده‌اند. عملکرد بالابرهای هیدرولیکی به این صورت هست که پمپ هیدرولیکی، سیال که معمولاً روغن است را به درون سیلندر هدایت می‌کند.

با وارد شدن سیال به درون سیلندر، پیستون به سمت بالا حرکت می‌کند و موجب حرکت بالابر به سمت بالا می‌شود. در هنگام برگشت پیستون، دریچه باز می‌شود و روغن به درون مخزن بازمی‌گردد. با بازگشت روغن به درون مخزن، واگن بالابر تحت اثر نیروی جاذبه به سمت پایین حرکت می‌کند.

انواع بالابرهای هیدرولیکی

بالابرهای هیدرولیکی ازنظر مکانیسم عمل به دو نمونه ثابت و متحرک تقسیم می‌شوند. تفاوت بالابر متحرک با ثابت، در داشتن چرخ در زیر کفه هست که موجب جابه‌جایی راحت‌تر بالابر می‌شود. این بالابرها تحمل وزن کمتری دارند و بیش‌تر در پروژه‌های عمرانی، انبارهای کوچک و کارگاه‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرند. بالابرهای هیدرولیکی ازنظر کاربرد شامل انواع زیر هستند:

  • بالابر هیدرولیکی پالت
  • بالابر هیدرولیکی پرسنل
  • بالابر هیدرولیکی خودرو
  • بالابر هیدرولیکی سکویی
  • بالابر هیدرولیکی با پمپ دستی
  • بالابر هیدرولیکی چنگالی یا لیفتراک

بهترین برند بالابر هیدرولیکی

انتخاب و خرید بالابر هیدرولیک، نیازمند آشنایی با بهترین برندهای تولیدکننده آن هست. معتبرترین برندها جهت خرید بالابر، شرکت‌هایی هستند که پیش‌تر درزمینهٔ خرید آسانسور خدمتتان معرفی شدند. برندهای معرفی‌شده تولید قطعات و اجزای آسانسورهای هیدرولیکی، جهت تهیه بالابر هیدرولیکی نیز گزینه‌ای مناسب هستند و سابقه‌ای درخشان در این زمینه دارند.

بهترین برندهای بالابر و آسانسور هیدرولیک چه ویژگی دارند؟

حتماً برایتان سؤال پیش‌آمده است که بهترین برندهای بالابر و آسانسور، بر اساس چه معیاری انتخاب و معرفی می‌شوند؟ باید بدانید که معیار گزینش این برندها به شرح زیر است:

  1. برخورداری از قیمت مناسب خدمات
  2. بهره‌مندی از پرسنل متخصص و توانمند
  3. ارائه گارانتی معتبر و خدمات پس از فروش
  4. ارائه مشاوره‌های تخصصی خرید بالابر و آسانسور هیدرولیک
  5. استفاده از قطعات باکیفیت و استاندارد در ساخت بالابر و آسانسور هیدرولیک

جهت دریافت راهنمایی‌های لازم در انتخاب انواع بالابر و آسانسور هیدرولیکی و همچنین استعلام قیمت کارسلینگ آسانسور ، با کارشناسان ما در مجموعه تخصصی قوام صنعت در ارتباط باشید. این مجموعه ضمن برخورداری از تیم تخصصی، عرضه‌کننده انواع محصولات بسیار باکیفیت و مقرون‌به‌صرفه هست.

 


نویسنده:
کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/2axkgy