با باجه خبری صمت همراه شوید :

بیماران کرونایی روی تخت بیمارستان بیمه می‌شوند

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: بیماران کرونایی بدون بیمه روی تخت بیمارستان بیمه می‌شوند.

به‌گزارش وبدا، محمدمهدی ناصحی، با اشاره به حمایت‌های سازمان بیمه سلامت از بیماران کرونایی با هدف ارائه خدمات مناسب و با کیفیت گفت: افراد بسیاری در کشور فاقد هرگونه بیمه درمانی هستند. ممکن است این افراد در دوران شیوع کرونا به این بیماری مبتلا شوند، بنابراین با هدف کاهش مشکلات بیماران و تسهیل در ارائه خدمات به افراد مبتلا به کرونا، بیماران کرونایی روی تخت بیمارستان بیمه‌شده و از خدمات مورد نیاز خود در بیمه سلامت استفاده می‌کنند. مدیرعامل سازمان بیمه سلامت، با بیان اینکه در دوران شیوع کرونا دفترچه‌های بیمه همگانی به‌طور رایگان و بدون انجام ارزیابی وسع در اختیار مردم قرار می‌گیرد، افزود: بی‌تردید این سیاست بیمه‌ای تا پایان دوره کرونا ادامه دارد و پس از آن طبق برنامه و آیین‌نامه جدید طرح ارزیابی وسع اصلاح می‌شود.

وی با تاکید بر لزوم کاهش تردد بیمه‌شدگان برای تمدید دفترچه‌های درمانی در دفاتر پیشخوان، گفت: برای تمدید دفترچه‌های بیمه سلامت در شرایط کرونا به هیچ عنوان به مراجعه حضوری نیاز نیست و این مسئله در ستاد مقابله با کرونا تصویب شده است. مدیرعامل سازمان بیمه سلامت، با اشاره به نگاه حمایتی دولت به طبقه محروم جامعه در زمینه ارائه پوشش‌های رایگان بیمه‌ای، تصریح کرد: سازمان بیمه سلامت با ارائه این راهکار کوشیده برای افرادی که از تمکن مالی مناسب برخوردار نیستند، چتر حمایتی مناسبی را تدارک ببیند؛ مشمولان این طرح برای درمان‌های پایه نظیر مراجعه به پزشکان خانواده و مراکز درمانی بخش دولتی می‌توانند از خدمات بیمه سلامت با تعرفه دولتی استفاده کنند.


خرید بدون کارت شاید از سال آینده


رئیس اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی خبر داد: پرداخت از طریق کدهای QR از سال آینده در کشور فراگیر می‌شود. به‌گزارش صدا و سیما، داوود محمدبیگی گفت: سند کیف پول الکترونیکی تدوین شده و امیدواریم تا اسفند ۹۹ بتوانیم این طرح را اجرایی کنیم. 
رئیس اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی این طرح را یکی از مهم‌ترین اقدام‌های سال‌های اخیر برای نظام‌مند کردن صنعت پرداخت خرد عنوان کرد و افزود: در این نظام هم دغدغه‌های رگولاتور پولی مورد توجه قرار گرفته و هم فضای کسب و کار برای بازیگران این حوزه شفاف شده است. محمدبیگی افزود: در این سند به فعالان این حوزه مهلت ۶ ماهه‌ای داده شده تا خود را با ضوابط و الزامات این سند سازگار کنند و برای پذیرش کیف پول سایر بازیگران آماده شوند. 

این مقام بانک مرکزی ادامه داد: در گام نخست فقط فراهم کردن زیرساخت‌های لازم برای پذیرش کدهای QR تمامی شرکت‌ها از طریق کیف پول تمام بازیگران این حوزه مد نظر است و در گام‌های بعدی تعامل‌پذیری، می‌توان نصب QRهای یکپارچه و واحد را به انجام رساند.
محمدبیگی با اشاره به اینکه یکی از مزیت‌های اصلی کیف پول الکترونیکی سادگی و سهولت است، گفت: تجربه کاربری ساده یکی از عواملی است که می‌تواند افراد را به استفاده از کیف پول الکترونیکی برای پرداخت خرد تشویق کند، زیرا با این روش می‌توانند بدون وارد کردن اطلاعات کارت و نیاز به رمز پویا، مبلغ و رمز کیف پول را وارد کنند و به سرعت پرداخت کنند؛ ضمن اینکه با اجرای طرح ملی پذیرندگی جامع و یکپارچه پرداخت کیف پول الکترونیکی ازسوی بانک مرکزی احتمالا از سال آینده شاهد فراگیر شدن شیوه جدید پرداخت از طریق کد QR در فروشگاه‌ها و پایانه‌های فروش خواهیم بود. با این شیوه خریداران از طریق اسکن کد QR و بدون نیاز به کارت یا لمس دستگاه قادر به پرداخت هزینه خریدهای زیر ۲۰۰ هزار تومان خواهند بود.


تدارک ویژه بانک صادرات ایران برای مقابله با کرونا


مدیرعامل بانک صادرات ایران با تشریح شیوه‌نامه مقابله با کرونا از آمادگی این بانک برای همراهی با برنامه ویژه دولت در دو هفته نخست آذر برای مقابله با بیماری کرونا خبر داد. به‌گزارش بانک صادرات ایران، حجت‌اله صیدی، در نشست هفتگی شورای مدیران این بانک، شیوه‌نامه چگونگی حضور کارکنان صف و ستاد، نحوه ارائه خدمات بانکی به مشتریان و مصون‌سازی و رعایت نکات بهداشتی را در دو هفته نخست آذر، تبیین کرد. مدیرعامل بانک صادرات ایران با تاکید بر اجرا شدن ضوابط و مقررات اعلامی از سوی دولت برای حضور حداکثر یک‌سوم کارکنان در استان‌ها و مناطق قرمز، حضور حداکثر نیمی از کارکنان در مناطق نارنجی و حضور حداکثر دو سوم کارکنان در مناطق زرد از نظر آلودگی به ویروس کرونا در سطح شعب و ستاد بانک، گفت: شیوه‌نامه مورد نظر در دو هفته نخست آذر با توجه به شرایط ویژه کشور از سوی بانک صادرات ایران با جدیت به‌کار گرفته خواهد شد و تمامی امکانات بانک برای ارائه خدمات غیرحضوری به مشتریان مورد استفاده قرار خواهد گرفت. 

وی ابراز کرد: نحوه حضور همکاران در شعب، نحوه ارائه خدمات بانکی و نحوه پشتیبانی و در عین حال، تمرکز بیشتر بر ظرفیت‌های بانکداری الکترونیک در شرایط پیش‌آمده مورد تاکید است. 
صیدی با اشاره به اینکه خدمات پرداخت و نقل و انتقال وجوه حتی در ساعات نیمه‌شب نیز انجام می‌شود، گفت: موظفیم در شرایط ویژه نیز چراغ شعب بانک را روشن نگاه داریم و اینجاست که وجود نظام بانکی حتی در سخت‌ترین شرایط اهمیت خود را نشان می‌دهد. 
در تعطیلی احتمالی دو هفته پیش‌رو بانک‌ها شرایط تعطیلی ندارند و بار زحمات آن به‌طور عمده بر دوش همکاران در شعب است. مدیرعامل بانک صادرات ایران با تاکید بر تدوین چگونگی پذیرش مشتریان در شعب اظهارکرد: ارائه خدمات بانکداری الکترونیک و استفاده از قابلیت‌های «صاپ»، «همراه بانک» و «سامانه شمس» برای کاهش هر چه بیشتر نیاز به مراجعه حضوری مشتریان به شعب، مورد تاکید است و باید تلاش کرد خدمات از طریق نرم‌افزارها و اپلیکیشن‌های پرداخت بانک به‌طور کامل در اختیار مشتریان قرار گیرد. 

صیدی همچنین بر تداوم ضدعفونی کردن شعب، رعایت فاصله اجتماعی و در عین حال تسهیل شرایط مناسب فضای کار کارکنان و نظارت لازم در شعب تاکید کرد. 
در این نشست، موارد مختلف تسهیل خدمات‌رسانی به مشتریان از سوی مدیران ارشد بانک برای انتخاب بهترین راهکارها در اجرای دقیق پروتکل‌های بهداشتی و ارائه خدمات به مشتریان به بحث و بررسی گذاشته شد.


چاپ