با باجه خبری صمت همراه شوید (1399/07/23)

گروه خبر صمت :

تداوم فعالیت زیرمجموعه‌های بیمه پارسیان

آمار و ارقام بیانگر آن است که شرکت سرمایه‌گذاری آتیه پارسیس پارس، از شرکت‌های زیرمجموعه بیمه پارسیان، در سال مالی جاری خود خوش درخشیده است. صورت‌های مالی ۶ ماهه منتهی به پایان تیر ۱۳۹۹، منتشر شده در صفحه کدال مربوط به بیمه پارسیان، حاکی از رشد ۱۲۷ درصدی سود خالص نسبت به سال مالی ۱۳۹۸ است. براساس این گزارش، شرکت آتیه پارسیس پارس در ۶ ماه سال مالی ۱۳۹۹، موفق به تحقق حدود ۱۰۰ میلیارد تومان سود خالص شده، در حالی که این رقم برای کل سال مالی ۱۳۹۸ شرکت حدود ۴۴ میلیارد تومان بوده است. همچنین سود خالص شرکت در ۶ ماه نخست سال ۱۳۹۹ در مقایسه با مدت مشابه در سال ۱۳۹۸، نشان از رشد بیش از ۳۵۰ درصدی دارد. عملکرد مثبت شرکت آتیه پارسیس پارس سبب شده در پایان دوره ۶ ماهه نخست سال مالی ۱۳۹۹، به سود پایه ۱۰۶ تومان به ازای هر سهم دست پیدا کند که بیش از ۲.۲ برابر سود پایه هر سهم سال مالی ۱۳۹۸ است. این در حالی است که افزایش سرمایه شرکت از ۹۵۰ میلیارد ریال به ۳۰۰۰میلیارد ریال نیز به تصویب سهامداران شرکت رسیده و در دست انجام است.

فروش اینترنتی ۲ بیمه در «بیمه ایران من»‏

‏ طرح فروش اینترنتی بیمه‌نامه‌های مسئولیت، آتش‌سوزی و ‏حوادث (طرح مهر) از طریق «سامانه بیمه ایران من» آغاز شد. به‌گزارش روابط‌عمومی بیمه ایران، با توجه به تاکیدات مدیرعامل بیمه ایران مبنی بر لزوم ‏افزایش خدمات برخط و غیرحضوری به هم‌میهنان و مشتریان، به‌ویژه در ایام شیوع کرونا، بعد از اجرایی شدن طرح فروش بیمه‌‏نامه آتش‌سوزی طرح بیمه حامی خانه و خانواده، امکان اجرای طرح فروش اینترنتی بیمه مسئولیت، آتش‌سوزی و ‏حوادث (طرح مهر) نیز از طریق «سامانه بیمه ایران من» مهیا شده است.‏ به این ترتیب، تمامی واحدهای اجرایی و شبکه نمایندگی‌های شرکت سهامی بیمه ایران در سراسر کشور می‌توانند با استفاده از تکنیک‌های نوین بازاریابی و در ‏راستای سیاست توسعه فروش برخط و غیرحضوری از طریق لینک my.iraninsurance.ir‎‏ نسبت به معرفی و تبلیغ بیمه‌نامه‌های طرح یادشده اقدام کنند. ‏

ثبت عملکرد مطلوب بیمه پاسارگاد

محاسبه نسبت خسارت ۱۵ شرکت بیمه در نیمه نخست امسال نشان می‌دهد میانگین نسبت خسارت این شرکت‌ها ۴۶ درصد است و بیمه پاسارگاد با نسبت خسارت ۲۱ درصدی بهترین عملکرد را داشته است. به‌گزارش بانکداری ایرانی، نسبت خسارت، یکی از اصلی‌ترین معیار‌های ارزیابی شرکت‌های بیمه به‌شمار می‌رود که نشان می‌دهد این شرکت‌ها چه میزان از حق بیمه دریافتی خود طی یک دوره را به‌عنوان خسارت پرداخت کرده‌اند. بیمه پاسارگاد علاوه برکسب بهترین نسبت خسارت، در دو فصل نخست امسال توانست تراز عملیاتی مثبت یک هزار و ۶۳۳ میلیارد تومان را ثبت کند که نسبت به دوره مشابه سال گذشته شاهد رشد ۵۳ درصدی معادل ۵۶۳ میلیارد تومان بود. برهمین اساس، این شرکت بیمه توانست در طول ۶ ماه نخست امسال ۲ هزار و ۹۰ میلیارد تومان حق بیمه تولید کند که نسبت به دوره مشابه سال گذشته بیش از ۴۸ درصد رشد داشته است و همچنین در این دوره زمانی ۴۵۷ میلیارد تومان خسارت بیمه‌گذاران، این شرکت را جبران کرد که نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۳۵ درصد افزایش داشته است.


ظرفیت اتکایی بیمه ملت

سرپرست معاونت فنی بیمه‌‌های اموال و مسئولیت بیمه ملت در تشریح عملکرد ۶ ماه این شرکت از ظرفیت‌های اتکایی سخن گفت و آن را سبب دلگرمی و تقویت واحدهای فنی این شرکت دانست. 
مسعود قراگوزلو با اشاره به عملکرد مطلوب شرکت بیمه ملت و عبور ۱۴۸ درصدی از بودجه تعیین‌شده گفت: نوع تخصص و نوع رشته‌ در پرتفوی بیمه‌ای بسیار اثرگذار است و ورود به هر رشته تجربه بسیار بالایی را می‌طلبد. سرپرست معاونت فنی بیمه‌‌های اموال و مسئولیت بیمه ملت، در بخش دیگری از سخنان خود بیان‌کرد: در بیمه‌های بدنه خودرو و شخص ثالث، همچون سال‌های گذشته سعی شده نگاه اخذ ریسک به هر بهایی را نداشته و در جذب پرتفوی‌هایی که مطلوبیت بیشتر و ریسک پایین‌تری به همراه دارد، بکوشیم. قراگوزلو همچنین با اشاره به صدور حدود ۲۴۰ میلیارد ریال بیمه‌نامه در بیمه‌های مهندسی بیان کرد: بیمه‌های مهندسی رشد ۷۰ درصدی به نسبت مدت مشابه در سال گذشته را تجربه کرده که در تحقق بودجه ۶‌ماه نخست سال نیز رشد ۱۶۸ درصدی را به خود اختصاص داده و با پرداخت مبلغ ۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال، ۲.۸ درصد خسارت پرداخت کرده است. 
وی تمدید مجوز قبولی اتکایی از خارج را جزو دستاوردهای بسیار خوب این شرکت عنوان کرد و افزود: عملکرد بیمه‌های اتکایی بیمه ملت در صنعت بیمه، زبانزد و شاخص است و بیمه ملت از بهترین ظرفیت‌های اتکایی برخوردار است که دلگرمی و تقویت واحدهای فنی این شرکت را به همراه دارد. 

سرپرست معاونت فنی بیمه‌‌های اموال و مسئولیت بیمه ملت در پایان سخنان خود با اشاره به انتشار اوراق بهادار اتکایی برای نخستین‌بار در صنعت بیمه کشور گفت: با توجه به جدیدبودن این ایده، اجرایی شدن آن مستلزم انجام تشریفات مفصلی در بیمه مرکزی و سازمان بورس و دیگر نهادهای ناظر بود که با درایت مدیرعامل بیمه ملت بخش اعظم این مسیر طی شده است در عین حال بیمه ملت ضمن تحقق بودجه اتکایی خود به میزان ۹۷ میلیاردتومان در شش ماهه ابتدایی امسال، ضمن قبـولی از قـرارداد مـازاد خسـارت به راهبری بیمه مرکزی در رشته هواپیما؛ در رشته اتومبیل نیز قرارداد مازاد خسارت را منعقد کرده است.

روند صعودی بیمه «ما» در تمامی شاخص‌ها

محمد بیگدلی، مدیرعامل بانک ملت در مراسم رونمایی از دو خدمت جدید بیمه «ما» از عملکرد شرکت ابراز رضایت کرد. 
به‌گزارش روابط‌عمومی بیمه «ما»، در این مراسم که با حضور رئیس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، مدیرعامل و عضو هیات مدیره بانک ملت برگزار شد از دو خدمت جدید شرکت بیمه «ما» با عنوان بیمه‌نامه صندوق‌های اجاره‌ای و طرح مستمری ماندگار رونمایی شد. مدیرعامل بانک ملت در این مراسم با قدردانی از تلاش مدیران و کارکنان شرکت بیمه «ما» و ثبت عملکرد خوب در ۳ سال گذشته، اظهارکرد: خوشبختانه شرکت بیمه «ما» در تمامی شاخص‌ها روند صعودی داشته و سهم ازبازار خود را افزایش داده است. بیگدلی با ابراز خرسندی از افزایش سهم از بازار شرکت بیمه «ما» از ۱.۳۳ به ۱.۷ درصد، افزود: این شرکت عملکرد بسیار خوبی را در تمامی شاخص‌ها ثبت کرده است. مدیرعامل بانک ملت بر این نکته که بیمه «ما» باید نوآوری و ابتکار عمل برای تولید محصولات متناسب با نیاز صنایع، داشته باشد، تاکید کرد و افزود: این شرکت بیمه‌ای، پشتوانه و حامی خوبی همچون بانک ملت دارد و همان‌گونه که این بانک در جامعه به‌عنوان یک برند خوب و مرغوب شناخته شده است و مردم به آن اعتماد دارند، بیمه ما هم باید همین مسیر را طی کند و بی‌تردید بانک نیز از فعالیت‌های آن حمایت خواهد کرد. مدیرعامل بانک ملت همچنین از حمایت‌های خوب بیمه مرکزی از فعالیت‌های شرکت بیمه «ما» قدردانی کرد و گفت: امیدواریم که این حمایت‌ها ادامه داشته باشد تا شاهد رشد و شکوفایی هرچه بیشتر این شرکت بیمه‌ای باشیم.


چاپ