داغ قطار بر دل فولاد شهر

اکرم امینی - گروه صنعت: وقتی یک طرح حمل‌ونقلی ریلی با همه برتری‌هایی که نسبت به سایر شیوه‌های حمل‌ونقل دارد، بعد از گذشت یک دهه از تصویب، تنها ۳ درصد پیشرفت دارد به طور حتم مشکلی در کار است.

«اوراق» کشتی ممنوع!

اکرم امینی - گروه صنعت: اگر می‌خواهید بدانید چرا یکی از پولسازترین صنایع در ایران ممنوع است، کافی است پای درددل محیط‌زیستی‌ها بنشینید تا برای‌تان بگویند چرا با وجود پول زیادی که می‌توان از راه اوراق و اسقاط کشتی به‌دست آورد، این صنعت تنها در ۶ کشور جهان پاگرفته و ۱۸۰ کشور دیگر عطای این صنعت را به لقایش بخشیده‌اند.

سهم‌خواهی جاده‌های ایران از سرمایه‌گذاری خارجی

اکرم امینی - گروه صنعت: حمل‌ونقل هوایی و ریلی این روزها مرکز توجه خارجی‌ها هستند تا با توجه به فضای مناسب بعد از برجام، نه‌تنها بازاری برای محصولات و خدمات این کشورها باشند بلکه از ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در این بخش‌ها نیز استفاده شود اما سهم حمل‌ونقل جاده‌ای در این میان تنها یک پروژه است که شاید بتواند راهگشای این مسیر باشد.

سایه خطر بر سر بافت فرسوده

اکرم امینی - گروه صنعت: مرد با عصبانیت به دیوار خانه مشت می‌کوبد اما به جای اینکه آرام شود، از لابه‌لای آجرهای رنگ و رو رفته خانه، خاک و سنگ بر سرش می‌ریزد... این تصویر اگر سکانسی از یک سریال تلویزیونی طنز باشد، بی‌تردید ما را به خنده وامی‌دارد اما در این لحظه خاص، شاید بد نباشد به این فکر کنیم که همین حالا بخش زیادی از هموطنان‌مان در چنین خانه‌هایی سکونت دارند که در مقابل کوچکترین لرزش‌های زمین ممکن است بر سر ساکنان‌شان آوار شوند.

توسعه بزرگراهی؛ ۲ برابر توسعه مترو

اکرم امینی - گروه صنعت: می‌گویند زندگی، انتخاب مداوم است و انسان همیشه در حال انتخاب. حالا قطار پیچ آخر را رد کرده، نور چراغ‌هایش بر دیوار تونل افتاده و همین حالاست که سوت‌کشان به ایستگاه برسد.

حرکت قطار چابهار روی ریل روپیه

اکرم امینی - گروه صنعت: سفر نخست‌وزیر هندوستان به ایران، گذشته از همه ابعاد سیاسی و اقتصادی، از این نظر اهمیت دارد که تکلیف پروژه ریلی چابهار ـ زاهدان به‌عنوان یکی از مهم‌ترین پروژه‌های ریلی ایران را روشن کرد و براساس تفاهم دو کشور، قرار شد حل مشکلات مالی این پروژه بین‌المللی که بیش از ۶ سال از عمر مطالعه و اجرای آن می‌گذرد، به‌دست روپیه‌های هندی سپرده شود.