رشد ۸ درصدی بازارهای هدف صادراتی استان قم

فهیمه ملک‌محمدی - گروه تجارت: یکی از موضوعاتی که اتاق بازرگانی و بخش خصوصی استان قم در حال پیگیری آن است بحث پذیرش و اعزام هیات‌های تجاری است که این هیات‌های تجاری با تناسب تولیدات استان وارد کشور می‌شوند.

توسعه بازارهای هدف گیلان با همکاری کشورهای اروپایی

فهیمه ملک محمدی - گروه تجارت: عراق، کشورهای سی‌آی‌اس، افغانستان و کشورهای حاشیه خلیج‌فارس و روسیه مهم‌ترین بازارهای هدف برای گیلان هستند، مسئولان این استان تلاش می‌کنند در سال جاری کشورهای اروپایی و چین را نیز به بازارهای هدف استان اضافه کنند.

عراق، مهم‌ترین بازار صادراتی اردبیل می‌شود

فهیمه ملک محمدی - گروه‌تجارت: سیب‌زمینی، مصنوعات پلاستیکی، پروپیلن، لاستیک و انواع بیسکویت و نان‌شیرینی ۵ محصول نخست صادراتی استان اردبیل به شمار می‌آیند. یکی از ابزارهای مهم تحقق اهداف صادراتی در حال حاضر اهمیت دادن به موضوع صادرات و پرهیز از خام‌فروشی محصولات تولیدی استان است.

۱۴۳ فرصت سرمایه‌گذاری خارجی در اصفهان

گروه تجارت: رییس کمیسیون حمایت از سرمایه‌گذاری اتاق بازرگانی اصفهان از تهیه و تنظیم ۱۴۳ فرصت سرمایه‌گذاری استان برای معرفی به سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی از سوی این کمیسیون خبر داد و گفت: این کمیسیون تلاش می‌کند زمینه توسعه روابط خارجی اعضای اتاق با همتایان خارجی را فراهم آورد.

مرکبات مازندران جایگاه صادراتی پیدا می‌کند

فهیمه ملک‌محمدی - گروه تجارت: با وجود اینکه برنامه‌هایی برای افزایش صادرات در ۶ماه نخست امسال در استان مازندران اجرا شد اما این استان با یک کاهش جزئی در این زمینه روبه‌رو شده است. به همین منظور مسئولان استان برنامه‌هایی برای ۶ماهه دوم با هدف رشد صادراتی در نظر گرفته‌اند.

رشد صادرات نیازمند عزم ملی استان‌ها

گروه تجارت - فهیمه ملک محمدی: کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی هرمزگان با حضور مجتبی خسروتاج قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت، جاسم جادری استاندار هرمزگان، خلیل قاسمی رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان هرمزگان و جمعی از مسئولان و زمان فعالان اقتصادی روز ۴ مهر ماه سال جاری برگزار شد.