مواد غذایی

تجارتی پرسود با طعم خوراکی

فرانک میرزایی - گروه تجارت: آمار منتشر شده از رشد ۲ برابری میزان تجارت جهانی مواد غذایی در طول ۳۰ سال اخیر خبر می‌دهد و این در حالی است که به گواه آمار، حجم تولید مواد غذایی در این سال‌ها بین ۳۰ تا ۴۰ درصد رشد یافته است.

وقتی سرعت چاشنی تجارت می‌شود

فرانک میرزایی- گروه تجارت: تجارت الکترونیک واژه‌ای است که برای تجارت از طریق سیستم‌های اطلاعاتی، ارتباطی به‌کار می‌رود.

تبلیغات

دروازه‌های ثروت با تبلیغات باز می‌شود

فرانک میرزایی - گروه تجارت بین‌الملل: سالیان دور، زمانی که جوامع بشری متشکل از شهرهایی با جمعیت کم بودند، بنگاه‌های تجاری برای فروش محصولات خود تنها به فاکتور جمعیت توجه داشتند.

توسعه اقتصادی

آزادراهی برای ورود به اقتصاد آزاد

فرانک میرزایی - گروه تجارت: رشد و گسترش مناطق آزاد اقتصادی، مزیت‌های بسیاری را برای کشورهای میزبان ایجاد کرده و توانسته است کشورهای درحال‌توسعه را در پیمودن فرآیندهای صنعتی شدن هدایت کند.

صادرات و واردات

چین؛ بازیگر اصلی اقتصاد جهانی

فرانک میرزایی - گروه تجارت: کشور چین با توجه به جمعیت میلیاردی و منابع طبیعی اندک توانسته است به‌عنوان یک قدرت اقتصادی در جهان ظهور کند، به‌طوری‌که اقتصاد این کشور از سال ۱۹۷۸ تا سال ۲۰۱۰ (طی ۳۲ سال) به‌طور تقریبی از میانگین رشد ۱۰درصد برخوردار بوده که باعث شده است درآمد سرانه آن طی حدود سه دهه از ۱۶۵ دلار به بیش از ۱۰۰۰ دلار برسد.

دوئل ناموفق قوانین جهانی با «دامپینگ»

فرانک میرزایی: «صادرات یک کالا با قیمت کمتر از هزینه‌های تمام‌شده یا به عبارتی دیگر، فروش کالا در خارج به قیمتی کمتر از قیمت داخلی. » این تعریفی است که در قوانین جهانی برای دامپینگ وجود دارد.