مدیرعامل آبفا استان اصفهان تاکید کرد

تدوین استراتژی ارتباط رسانه‌ای و مدیریت بحران

در آیین اختتامیه این جشنواره، وزیر نیرو در سخنانی به جایگاه روابط‌عمومی‌ها در ساختار نهادهای خدماتی پرداخت و بر ضرورت حمایت مدیران‌عامل از روابط‌عمومی‌ها تاکید کرد.

رضا اردکانیان به نقش محوری دانش روابط‌عمومی و حمایت مدیریت ارشد سازمان از روابط‌عمومی به‌عنوان ابزار موفقیت روابط‌عمومی اشاره کرد و گفت: کار مهم روابط‌عمومی‌ها ارتباط با مردم، پاسخگو بودن و اهتمام بر توسعه است. وی افزود: روابط‌عمومی‌ها مهم‌ترین ابزار ارتباطی با مردم در سازمان را در اختیار دارند و لازم است روش‌های خود را بهینه کرده و در شکل‌گیری جامعه پرامید و تاب‌آور، سهم و نقش عمده‌ای داشته باشند.
مدیرعامل شرکت آبفا استان اصفهان نیز به نمایندگی از شرکت‌های برگزیده صنعت آب و برق، به نقش مدیران در موفقیت روابط‌عمومی‌ها اشاره و عنوان کرد: ارتباط اثر بخش برای مدیریت بحران، تدوین استراتژی ارتباطی، سنجش افکار عمومی و نظام مشارکتی در فعالیت‌های روابط‌عمومی از جمله سیاست‌گذاری‌هایی است که مدیران شرکت‌ها باید به‌منظور پیشبرد اهداف خود به آن توجه کنند.

هاشم امینی افزود: مدیر کارآمد، در انتخاب افراد متخصص در روابط‌عمومی‌ها اهتمام می‌ورزد و از این طریق است که می‌توان هدایت افکار عمومی را به‌دست گرفت و تغییر نگرش و به‌دنبال آن، تغییر رفتار در مردم ایجاد کرد.وی با اشاره به اهمیت نظارت و پایش اثربخشی فعالیت‌ها در روابط‌عمومی عنوان‌کرد: بررسی تحقق اهداف از پیش تعیین‌شده و پایش مداوم برنامه‌های اجرایی و عملیاتی از نکات مهمی است که روابط‌عمومی‌ها باید به آن توجه کنند.

مدیر روابط‌عمومی و آموزش همگانی شرکت آبفا استان اصفهان در این جشنواره به مجموعه اقدامات کمی و کیفی خدمات این شرکت به مشترکان و شهروندان اشاره کرد و گفت: در چند سال گذشته خلاقیت و نوآوری یکی از فاکتورهای مهم و قابل‌توجه بوده که ازسوی روابط‌عمومی این شرکت در دستور کار قرار گرفته است. سیداکبر بنی‌طبا تصریح کرد، این نوآوری‌ها با بهره‌گیری از سازکارهای خلاقانه، موجب ایجاد تغییر در نگرش و رفتار شهروندان شده است.

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر مسئولان امر زمینه‌های پویایی و خلاقیت را در روابط‌عمومی مهیا کرده‌اند، گفت: روابط‌عمومی‌ها به‌منظور ارتباط موثر و دوسویه با مخاطبان درون‌سازمانی و برون‌سازمانی، ناچار به استفاده از ایده‌های نو هستند تا تحرک و نشاط را به تمامی مخاطبان منتقل کنند.
وی با بیان اینکه در گذشته بخش روابط‌عمومی مبدل به بخش تبلیغات سازمان شده بود و کمتر به مفاهیم و ارتباطات دوسویه میان مخاطبان می‌پرداخت، تصریح‌کرد: اجرای رویدادهای تخصصی در این شرکت مانند پویش‌های بانوی آب، ایران به لبخند تو زیباست، جان آب در خطر است و همچنین جشنواره نخستین واژه و مسابقه نقاشی «آب-زندگی» و بسیاری فعالیت‌های دیگر در بخش رسانه و افکارسنجی، موجب شد روابط‌عمومی آبفا استان اصفهان به‌عنوان روابط‌عمومی برتر در صنعت شناسایی شود.

بنی‌طبا تصریح کرد: در سال‌های اخیر روابط‌عمومی با انجام نظرسجی‌ها در بزنگاه‌های گوناگون توانست با بهره‌مندی از نظرات کارکنان، فضایی در راستای تقویت فرهنگ عمومی و فرهنگ سازمانی ایجاد کند و کارکنان بتوانند در فضایی مملو از تعامل و انسجام در راستای اهداف سازمان فعالیت کنند.
مدیر روابط‌عمومی و آموزش همگانی شرکت آبفا استان اصفهان در ادامه گفت: با برنامه‌ریزی دقیق و منسجم، برنامه‌های متنوعی در قالب فیلم کوتاه، فیلم داستانی، انیمیشن، کاریکاتور، اینفوگرافی، پوستر، شعر، داستان و... در شرکت تولید شد که این امر تغییراتی در رویکرد و رفتار مصرفی مردم در سطح استان به‌وجود آورده است.


چاپ