سه‌شنبه 21 فروردین 1403 - 09 Apr 2024
کد خبر: 41079
نویسنده: رپورتاژ
تاریخ انتشار: 1402/02/30 16:12

راهنمای خرید لوازم یدکی خودرو

خرید قطعات یدکی خودرو می تواند فرآیندی دشوار و پرهزینه باشد. تامین قطعات توسط خودتان، حتی اگر به مکانیک برای نصب آنها نیاز داشته باشید، می تواند مقدار قابل توجهی در هزینه شما صرفه جویی کند.
راهنمای خرید لوازم یدکی خودرو

خرید قطعات یدکی خودرو می تواند فرآیندی دشوار و پرهزینه باشد. تامین قطعات توسط خودتان، حتی اگر به مکانیک برای نصب آنها نیاز داشته باشید، می تواند مقدار قابل توجهی در هزینه شما صرفه جویی کند. بنابراین، واقعا ارزشش را دارد. اما این فقط در صورتی است که بدانید به دنبال چه چیزی هستید. با کمی آمادگی می توانید استرس ناشی از یافتن قطعات یدکی مناسب را از بین ببرید. در این راهنمای خرید لوازم یدکی خودرو با 5 نکته آشنا خواهید شد که در این مسیر کمک شایانی خواهد بود. 

راهنمای خرید لوازم یدکی خودرو

نکات مهم برای خرید لوازم یدکی خودرو

شناخت قطعات خودرو می تواند گیج کننده باشد. این راهنمای خرید قطعات خودرو به شما کمک می کند تا تصمیم بگیرید به چه نوع قطعه ای نیاز دارید و چه چیزی در خرید قطعه مناسب برای خودروی شما نقش دارد. قبل از آن بهتر است با انواع قطعات آشنا شوید.

1. قطعات OEM

اگر خودروی خود را به نمایندگی ببرید، آنها فقط از قطعات جدید OEM (سازنده تجهیزات اصلی) برای تعمیرات استفاده خواهند کرد. این بخشی از دلیل هزینه بیشتر تعمیرات در نمایندگی است. به طور کلی قطعات OEM بسیار گرانتر از قطعات افترمارکت یا کارکرده هستند. بیشتر اوقات نیازی به صرف هزینه اضافی برای این نوع قطعات ندارید، اما گاهی اوقات این کار لازم است.

2. قطعات افترمارکت

اگر ماشین خود را به یک تعمیرگاه مستقل ببرید، آنها تقریبا همیشه از قطعات افترمارکت استفاده می کنند، مگر اینکه به طور خاص از آنها بخواهید که فقط از قطعات OEM استفاده کنند. در برخی موارد بهتر است از قطعات OEM استفاده کنید زیرا کیفیت بهتری دارند اما معمولاً هیچ تفاوتی وجود نخواهد داشت. مهمترین چیز این است که تحت گارانتی تعمیرگاه هستند.

3. قطعات دست دوم

خرید قطعات کارکرده یک راه حل اقتصادی و مقرون به صرفه است. همچنین با خرید قطعات کارکرده خودرو می توان به قطعات قدیمی که قبلاً تولید شده اند جان تازه ای بخشید و در نتیجه انرژی برای ساخت قطعات هدر نمی رود. البته باید از سالم بودن قطعات کارکرده نیز اطمینان حاصل شود. 

بهترین گزینه شما چیست؟

بهترین گزینه برای همه شما بستگی به نوع قطعه ای دارد که به دنبال آن هستید و برای چه کاری است.

اگر یک قطعه معمولی مانند قطعات ترمز می‌ خرید، خرید قطعات افترمارکت را به شدت توصیه می‌ شود، اما اگر قطعه‌ ای تخصصی‌ تر می‌ خرید، ممکن است لازم باشد از قطعات OEM استفاده کنید. برای بدنه خودرو می توان از قطعات دست دوم استفاده کرد. 

چه قطعات افترمارکت بخرید چه OEM یا کارکرده، مهم است که قطعات با کیفیت را در شرایط خوب انتخاب کنید. این منجر به مشکلات کمتر، تعمیرات کمتر و عمر طولانی تر می شود.

قطعات مورد نیاز خود را شناسایی کنید:

برای تعویض قطعات خودرو، تهیه قطعه مناسب برای مدل شما ضروری است، زیرا ممکن است تغییراتی در یک خودرو حتی در همان محدوده تولید کننده وجود داشته باشد.

برای اطمینان از خرید قطعه مناسب برای ماشین خود، در اینجا چند مرحله مفید وجود دارد که باید دنبال کنید:

شماره شناسایی وسیله نقلیه خود را بدانید

هر خودرو دارای یک شماره شناسایی خودرو (شماره VIN) منحصر به فرد است. و شامل تمام اطلاعات در مورد ماشین شما - ساخت، مدل، حتی رنگ آن است. اگر VIN خود را بشناسید، پیدا کردن قطعات مناسب خودرو بسیار آسان تر می شود. مطمئن نیستی کجا را باید نگاه کنی؟ خب، در بسیاری از وسایل نقلیه، VIN خود را در گوشه سمت چپ پایین داشبورد خود، درست در جلوی فرمان پیدا خواهید کرد. مدل‌ های دیگر VIN را روی بلوک موتور، چاه چرخ عقب، جلوی قاب خودرو در نزدیکی پنجره، داخل درب سمت راننده، یا زیر لاستیک زاپاس قرار می‌ دهند. شما به دنبال یک دنباله 17 رقمی از حروف و اعداد هستید.

راه دوم این است که یک قطعه قدیمی را به فروشگاه لوازم یدکی هیوندای و ... ببرید و آن را با هم مقایسه کنید تا جایی که مطابقت کامل را پیدا کنید.

ماشین گیربکس دستی می رانید یا اتوماتیک؟

نوع گیربکس ماشین شما می تواند تفاوت قابل توجهی در نوع قطعات مورد نیاز آن ایجاد کند. از رادیاتور گرفته تا پایه موتور. بنابراین، بسیار مهم است که قبل از جستجوی قطعات خودرو به این موضوع توجه کنید.

4. آیا شما یک وسیله نقلیه با عملکرد بالا رانندگی می کنید؟

این احتمال وجود دارد که اگر در حال رانندگی با یک نسخه ویژه یا وسیله نقلیه با عملکرد بالا هستید، قرار نیست قطعات خودروی خود را تامین کنید. اما، اگر شما صاحب یک مدل قدیمی هستید، باید بدانید که خودروی شما ممکن است به قطعات متفاوتی نسبت به مدل‌های استاندارد همان برند نیاز داشته باشد. به عنوان مثال، بسیاری از آنها سیستم های ترمز متفاوتی دارند.

5. از تامین کنندگان معتبر استفاده کنید

یافتن قطعات ارزان قیمت خودرو در اینترنت آسان است. اگرچه قیمت مهم است، اما به دنبال تامین کننده ای باشید که به خوبی تثبیت شده و سابقه خوبی داشته باشد. اگر بتوانید یکی با شهرت آنلاین قوی - و رتبه خوب - پیدا کنید، می توانید مطمئن باشید که کالاها و خدماتی را که برای آن هزینه می کنید دریافت خواهید کرد.

هنگامی که قطعات یدکی خودرو را به صورت آنلاین خریداری می کنید، به احتمال زیاد با وب سایت هایی روبرو خواهید شد که شما را با تخفیف های سنگین و سایر قیمت های جذاب ترغیب می کنند. در حالی که این ممکن است عالی به نظر برسد، به یاد داشته باشید، باید از این پیشنهادات وسوسه انگیز به دور باشید.

برای شروع، باید عملکردی را که فروشنده آنلاین ارائه می‌ کند، درک کنید، آیا با نیازهای شما مطابقت دارد یا خیر. همیشه باید به جزئیات سازنده مراجعه کنید و بررسی کنید که آیا آنها معتبر هستند یا خیر.

خطرات استفاده از قطعه تقلبی

  • ممکن است خودروی شما آتش بگیرد یا موتورتان توقیف شود: بله، وقتی به لوازم یدکی تقلبی بسنده می‌ کنید، سلامت موتور خودروی خود را به خطر می‌ اندازید و شرایط شدید آن می‌ تواند منجر به آتش‌ سوزی شود.
  • ترمزهای شما ممکن است به طور موثر کار نکنند: وقتی به لنت ترمز ارزان‌ تر رضایت می‌دهید، در معرض خطر بیشتری برای از دست دادن کارایی ترمز در ماشین خود قرار می‌ گیرید که منجر به تصادف می‌ شود.
  • تصادفات ناشی از خطرات الکتریکی: بله، هنگامی که خطر تعویض قطعات یدکی خود را با یک یدکی تقلبی و بی اثر می کنید، ممکن است خودرو خود را در معرض خطر برق قرار دهید.
  • عمر مفید خودروی خود را کاهش می دهید: هر بار که به دنبال یک جایگزین ارزان‌ تر و تقلبی می‌ روید، سلامت خودرو خود را به خطر می‌ اندازید.

امیدواریم راهنمای خرید لوازم یدکی خودرو به شما در انتخاب قطعات باکیفیت کمک کند. به یاد داشته باشید، mkoparts.com تمام قطعات یدکی که نیاز دارید، به تفکیک مارک‌ ها و مدل‌ ها پوشش می‌ دهد.

 


نویسنده:
کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/4d9pwm