چهارشنبه 29 فروردین 1403 - 17 Apr 2024
کد خبر: 86375
تاریخ انتشار: 1402/02/01 11:55
هواشناسی | هواشناسی تهران

هشدار جدی هواشناسی به تهرانی‌ها | امروز بعد از ظهر تهرانی ها مراقب باشند

به نقل از اداره کل هواشناسی استان تهران، اعلام شده است که به دلیل افزایش ابر و افزایش سرعت باد در بیشتر مناطق استان (مخصوصاً در مرکز و نیمه جنوبی آن)، احتمال خیزش موقتی گرد و خاک تا روز یکشنبه پیش‌بینی شده است.

هشدار هواشناسی برای تهرانی ها صادر شد. طبق آخرین پیش بینی های هواشناسی و با توجه به آخرین نقشه‌های پیش‌بینی هواشناسی، وضعیت جوی استان تهران در دوره زمانی از امروز بعد از ظهر تا روز یکشنبه، با عبور ریز موج‌هایی از تراز میانی و وقوع ناپایداری‌های محلی و فصلی، با افزایش ابر و سرعت باد در بیشتر نقاط استان (مخصوصاً در مرکز و نیمه جنوبی آن) رو به رو خواهد بود. به همین دلیل، وزش باد شدید گاهی با احتمال خیزش موقتی گرد و خاک در برخی مناطق مورد انتظار قرار دارد. همچنین، برای روز شنبه (۲ اردیبهشت‌ماه) در برخی نقاط انتظار می‌رود بارش‌های پراکنده‌ای رخ دهد که ممکن است همراه با وزش باد شدید باشند. لذا، پیرو هشدار سطح زرد شماره ۴ (۳۱ فروردین‌ماه) توصیه می‌شود که از مراقبت‌های لازم در برابر شرایط جوی نامساعد استفاده شود.

طی این مدت در ارتفاعات با توجه به رشد ابر‌های جوششی در ساعات بعد از ظهر گاهی رگبار و رعد و برق دور از انتظار نیست. از روز دوشنبه (۴ اردیبهشت‌ماه) با نزدیک شدن و تقویت امواج تراز میانی برای روز سه‌شنبه، بارش باران گاهی رگبار و رعد و برق و در بعضی ساعات وزش باد شدید در سطح استان پیش بینی می‌شود.

براساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، آسمان تهران فردا (۲ اردیبهشت‌ماه) نیمه‌ابری تا ابری گاهی وزش باد شدید با احتمال گرد و خاک در بعدازظهر کاهش ابر با حداقل دمای ۱۶ و حداکثر دمای ۲۷ درجه سانتی‌گراد و در روز یکشنبه (۳ اردیبهشت‌ماه) صاف تا قسمتی ابری به تدریج افزایش ابر در شب افزایش باد با حداقل دمای ۱۷ و حداکثر دمای ۲۹ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

طبق اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ایستگاه ورامین با بیشینه دمای ۳۰ درجه سانتی‌گراد، گرم‌ترین نقطه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

 

کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/485jgw