چهارشنبه 08 فروردین 1403 - 27 Mar 2024
کد خبر: 17996
تاریخ انتشار: 1401/04/12 00:33

خط و نشان وزارت صمت برای رسانه های تخصصی

ناصر بزرگمهر - مدیرمسئول

روز صنعت و معدن براساس تقویم، روز ۱۰ تیر است که حتما به‌دلیل گرفتاری مقامات و همزمانی با روز جمعه، برگزاری مراسم آن به روز شنبه، ۱۱ تیر در سالن اجلاس افتاده است.

 

براساس رویه دیرینه، دعوت از مدعوین و رسانه‌ها و خبرنگاران برعهده روابط عمومی وزارت صمت و خانه صنعت، معدن و تجارت ایران بوده و حتما هست یا خواهد بود. امسال در حالی که وزیر صمت گرفتار داوری و کارت زرد و استیضاح و رفت‌وآمد نمایندگان و حضور در کمیسیون‌ها است، به‌نظر می‌رسد بیش از گذشته نیاز به ارتباط و تعامل و حضور رسانه‌های تخصصی داشته باشد. متاسفانه در بازی روابط‌عمومی وزارت صمت و خانه صنعت، معدن و تجارت و بگیروببند حضور رئیس‌جمهوری در این مراسم، با غرض یا بی‌غرض، مهم‌ترین روزنامه‌های تخصصی کشور و مرتبط با مراسم روز صنعت و معدن، یعنی روزنامه صمت و تنها روزنامه معدنی کشور یعنی روزنامه روزگار معدن و پایگاه خبری گسترش‌نیوز و سایر روزنامه‌های مرتبط با موسسه مطبوعاتی صمت مثل روزگار خودرو یا روزگار اقتصاد از لیست مدعوین رسانه‌ها خط می‌خورند و یکی از مدیران ارتباطات وزارت صمت در تماس خبرنگاران می‌فرماید ۳۰۰ خبر منفی از ما کار کرده‌اید، به همین دلیل شما را حذف کرده‌ایم، در حالی که طول عمر حضور حضرت‌شان در این وزارتخانه به ۳۰۰ روز نمی‌رسد. نقد و بررسی همه خبرها و وضعیت وزارت صمت و دولت محترم برعهده رسانه‌هاست و هیچ روابط عمومی اجازه خط و نشان کشیدن نداشته و ندارد. یادداشت‌های همین دیروز مدیرمسئول صمت با عنوان «از وزارت تجارت تا وزارت صمت» و انتشار ویژه‌نامه وزین روز صنعت و معدن و انتشار چندهزار شماره‌ای آن، مهم‌ترین حمایتی است که در این اوضاع می‌توانست از این وزارتخانه و وزیرمحترم انجام شود.

 متاسفانه مسئولان خانه صنعت، معدن و تجارت هم خلاف قول‌هایی که با حضور خود در همین چند روز اخیر در روزنامه داده بودند، عمل کردند که اظهار تاسف عمیق خود را به جناب سهل‌آبادی اعلام می‌کنیم.

آقای رئیس‌جمهوری و وزیر محترم صمت، امیدواریم توجه جدی به رسانه‌ها در دستورکار قرار گیرد و دیگر شاهد اغراض شخصی بدون دلیل و دانش ارتباطی نباشیم.

منبع:گسترش نیوز

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/45a7zm