پنج‌شنبه 30 فروردین 1403 - 18 Apr 2024
کد خبر: 41644
نویسنده: رپورتاژ
تاریخ انتشار: 1402/03/08 07:42

قصد مهاجرت به آلمان دارید؟ این 4 شهر برای ایرانیان بهترین هستند!

آلمان یکی از مقاصد مهم مهاجرتی، به‌خصوص برای ایرانیان است. آمار نشان می‌دهد که در حال حاضر بیشتر از 150 هزار ایرانی در این کشور زندگی می‌کنند. مهاجرت به آلمان با اهداف مختلفی مثل تحصیلی، کاری و اجتماعی انجام می‌شود؛ اما در این میان انتخاب شهر مناسب محل زندگی یک تصمیم مهم و بزرگ به‌شمار می‌آید. بنابراین نباید بی‌گدار به آب زد. در ادامه 4 شهر را به شما معرفی می‌کنیم که برای مهاجرت ایرانیان به آلمان بهترین گزینه‌ها محسوب می‌شوند.
قصد مهاجرت به آلمان دارید؟ این 4 شهر برای ایرانیان بهترین هستند!

آلمان یکی از مقاصد مهم مهاجرتی، به‌خصوص برای ایرانیان است. آمار نشان می‌دهد که در حال حاضر بیشتر از 150 هزار ایرانی در این کشور زندگی می‌کنند. مهاجرت به آلمان با اهداف مختلفی مثل تحصیلی، کاری و اجتماعی انجام می‌شود؛ اما در این میان انتخاب شهر مناسب محل زندگی یک تصمیم مهم و بزرگ به‌شمار می‌آید. بنابراین نباید بی‌گدار به آب زد. در ادامه ۴ شهر را به شما معرفی می‌کنیم که برای مهاجرت ایرانیان به آلمان بهترین گزینه‌ها محسوب می‌شوند.

برلین (Berlin)

پایتخت کشور آلمان یکی از معروف‌ترین پایتخت‌های دنیا و یکی از بهترین مقاصد برای مهاجرت به آلمان است. برلین در عین صنعتی بودن، بسیار زیبا و سرسبز نیز هست. تاریخ برلین سرشار از اتفاقات و وقایع تلخ و شیرین است. همین امر فضایی عجیب و جذاب برای این شهر رقم زده. جنگ جهانی دوم بخش‌های زیادی از این شهر را از بین برد، اما بازسازی‌ها باعث سروسامان گرفتن دوباره برلین شد. دانشمندان و هنرمندان زیادی در این شهر زندگی کرده‌اند و آثار زیادی از خود به‌جا گذاشته‌اند. ساختمان‌های زیادی با معماری‌های قرون مختلف در برلین وجود دارد که نظر گردشگران را به خود جلب می‌کند.

برلین آب‌وهوایی اقیانوسی دارد؛ زمستان‌هایش سرد و تابستان‌هایش معتدل هستند. ایرانیان بسیار زیادی در این شهر زندگی می‌کنند. در واقع برلین جزو یکی از ایرانی‌پذیرترین شهرهای دنیا به‌شمار می‌آید. به همین دلیل در این شهر هم احتمال روبه‌رو شدن با فرهنگ ایرانی زیاد است و هم دیدن رستوران‌ها و نانوایی‌های ایرانی.

برلین را می‌توان مقصدی دانشجویی نیز به حساب آورد؛ چون دانشگاه‌های معتبر و طراز اول جهانی در آن وجود دارند. از آن‌جا که برلین، پایتخت کشور است، گران بودن هزینه‌ها در آن جای تعجب ندارد. هرچند شهرهای گران‌تری هم در آلمان وجود دارند. هزینه اجاره یک آپارتمان 3 خوابه در مرکز شهر ماهیانه حدود 1500 یورو است.

هامبورگ (Hamburg)

دومین شهر بزرگ آلمان یعنی هامبورگ، جزو معروف‌ترین شهرهای این کشور هم به‌شمار می‌آید. لقبی که به هامبورگ داده شده، شهر دانشجویان است؛ زیرا دانشگاه‌های دولتی و خصوصی زیادی در هامبورگ وجود دارند. همین امر باعث شده که دانشجوهای زیادی از سرتاسر دنیا این شهر را به‌عنوان مقصد مهاجرتی خودشان انتخاب کنند. چند فرهنگی بودن جزو بزرگ‌ترین خصوصیات هامبورگ به حساب می‌آید؛ چون یکی از مهاجرپذیرترین شهرهای این کشور است. به همین دلیل این شهر را می‌توان یکی از مقاصد خوب مهاجرت به آلمان برای ایرانیان دانست.

یکی دیگر از ویژگی‌های مثبت شهر هامبورگ برای ایرانیان طبیعت‌دوست و اهل تفریح، داشتن فضاهای سرسبز و طبیعت زیبا از جمله رودخانه‌ها و پل‌های بسیار است.

هامبورگ شهر ارزانی نیست؛ به‌خصوص که هزینه مسکن در این شهر بسیار بالاست؛ مثلا باید برای اجاره یک آپارتمان ۳ خوابه در مرکز شهر بین ۱ الی ۲ هزار یورو در ماه پرداخت کنید. اما این نکته را هم در نظر بگیرید که به‌طور کلی آلمان جزو کشورهای گران اروپا محسوب می‌شود. در عوض، شهر به دو قسمت مدرن و سنتی تقسیم می‌شود که علاوه بر معماری و ظاهر ساختمان‌ها قیمت‌های متفاوتی هم دارند؛ اینگونه دستتان برای انتخاب باز می‌ماند. از طرفی مواد غذایی هم در این شهر نسبت به بسیاری از شهرهای بزرگ آلمان ارزان‌تر است.

دوسلدورف (Dusseldorf)

اگر به دنبال شهری در آلمان هستید که در عین کیفیت بالای زندگی، هزینه‌های آن نسبت به سایر شهرها به‌صرفه‌تر باشد، دوسلدورف را پیشنهاد می‌کنیم. هرچند هزینه اقامت و اجاره خانه در این شهر هم چندان پایین نیست. برای اجاره ماهیانه یک آپارتمان ۳ خوابه در مرکز شهر باید حدود ۱۷۰۰ یورو پرداخت کنید؛ اما هزینه‌های جانبی مثل حمل‌ونقل و مواد غذایی در دوسلدورف ارزان‌تر تمام می‌شوند.

رتبه کیفیت زندگی در دوسلدورف ۶ است. از طرفی این شهر به دلیل وجود فرصت‌های شغلی زیاد در صنایع مختلف مثل رسانه، صنعت، بانک، رستوران‌داری و آموزشی مقصد خوبی برای مهاجران به‌شمار می‌آید.

یکی دیگر از نکات مثبت شهر دوسلدورف، طبیعت زیبای آن است. رد شدن رودخانه معروف راین از کنار این شهر باعث به وجود آمدن مناظر زیبا شده و هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند.

البته نکاتی منفی هم در این شهر وجود دارد. مثلا برای بسیاری از مهاجران تطبیق دادن خود با محیط و فرهنگ این شهر دشوار است. علاوه بر آن بهتر است برای زندگی در این شهر، جدا از زبان آلمانی تا حدودی به زبان انگلیسی هم مسلط باشید.

مونیخ (Munich)

مونیخ را می‌توان یکی از بهترین شهرها برای زندگی در آلمان و حتی دنیا دانست. رتبه کیفیت زندگی در این شهر ۴ است. مونیخ گران‌ترین شهر آلمان و همینطور یکی از گران‌ترین شهرهای اروپا محسوب می‌شود. مثلا هزینه اجاره یک آپارتمان۳ خوابه در مرکز این شهر بیشتر از ۲ هزار یورو در ماه است. هرچند اگر خوب جست‌وجو کنید، می‌توانید خانه‌های مناسبی در این شهر بیابید. شاید فکر کنید که مردم آلمان افراد سرد و خشکی هستند که جشن و شادی در زندگی آن‌ها جایی ندارد، اما اینطور نیست. هر ساله در شهر مونیخ جشن‌ها و فستیوال‌های زیادی برگزار می‌شود؛ از جمله جشن بنیاد شهر، جشنواره فیلم مونیخ و جشن اپرای مونیخ. همین امر گردشگران زیادی را به این شهر جذب می‌کند.

به‌طور کلی اگر از نظر مالی مشکلی ندارید و از عهده مخارج این شهر گران برمی‌آیید، مونیخ یکی از بهترین گزینه‌ها برای مهاجرت به آلمان به‌شمار می‌آید.

سخن پایانی

برای اینکه بتوانید در مورد مقصد خودتان پس از مهاجرت به آلمان تصمیم مناسبی بگیرید، باید خوب تحقیق کنید. علاوه بر شرایط شهرها مثل هزینه زندگی، فرهنگ، قوانین اجتماعی و غیره، شرایط خودتان هم اهمیت بسیار زیادی دارد. شاید شهری که برای یک نفر بهترین گزینه مهاجرت محسوب می‌شود، برای دیگری به هیچ وجه گزینه مناسبی نباشد و برعکس.


نویسنده:
کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/3wk6jd