جمعه 31 فروردین 1403 - 19 Apr 2024
کد خبر: 41641
نویسنده: رپورتاژ
تاریخ انتشار: 1402/03/08 07:32

خرید ملک در ترکیه یا قبرس؟ کدام بهتر است؟

از نظر جغرفیایی دو کشور قبرس شمالی و ترکیه کشور هایی نزدیک و همسایه ایران به حساب می آیند. این دو کشور از محبوب ترین گزینه ها برای مهاجران ایرانی است.
خرید ملک در ترکیه یا قبرس؟ کدام بهتر است؟

از نظر جغرفیایی دو کشور قبرس شمالی و ترکیه کشور هایی نزدیک و همسایه ایران به حساب می آیند. این دو کشور از محبوب ترین گزینه ها برای مهاجران ایرانی است.

هزینه های مناسب زندگی و تحصیل در کنار امنیت آب و هوا اخذ آسان ویزا از دلایل محبوبیت قبرس شمالی و ترکیه است. در این بین اشخاصی هستند که قصد مهاجرت از طریق خرید ملک را دارند و در انتخاب بین این دو کشور تردید دارند. در ادامه این مقاله از سایت قبرس ایران همراه ما باشید تا تمام موارد خرید ملک در این دو کشور را به طور کامل بررسی کنیم.

از روش های مهاجرت به قبرس از طریق سرمایه گذاری که بسیار روش محبوبی هم هست خرید ملک است که بازار بسیار پر رونقی در این روز های قبرس دارد.

مقایسه مالکیت املاک در ترکیه و قبرس

بیایید از همین ابتدا درباره امور حقوقی سرمایه گذاری در املاک قبرس و ترکیه صحبت کنیم. نکته ای که باید به آن بسیار توجه کنید بحث مالکیت تمام و کمال یک ملک است. فکر کنید که شما قصد خرید ملک در قبرس و یا ترکیه را دارید. ابتدا باید توجه کنید که علاوه بر مالکیت خانه یا ساختمان شما مالکیت زمین را هم داشته باشید.

اولین نقطه تمایز ترکیه این است که اتباع خارجی نمی توانند در تریکه حق مالکیت زمین را داشته باشند. به زبان ساده اگر شما یک ساختمان را در ترکیه خریداری کنید درست تا وقتی که این ساختمان پابرجاست شما مالک آن هستید و درست بعد از تخریب این ساختمان مالک زمین این ساختمان دولت ترکیه می شود و این مهم ترین نکته ای است که سرمایه گذاران در تریکه به آن توجه می کنند. اما چنین قانونی در قبرس شمالی وجود ندارد و اتباع می توانند حق مالکیت زمین را داشته باشند.

اولین سوالی که بعد از خواندن قانون بالا برای شما پیش می آید این است که چرا چنین تفاوتی در بین این دو کشور است؟

قبرس شمالی سعی دارد تا به جمع کشور های اروپایی ملحق شود اما طبق قانونی در اتحادیه اروپا است جمعیت این کشور باید به حدنصاب برسد تا به عضویت قاره سبز در آید. از این رو دولت قبرس شمالی با این امتیاز از اتباع خارجی استقبال می کند تا با دریافت شهروندی این کشور به جمع کشور های اروپایی بپییوندد. پس شما با خرید یک خانه در قبرس حق مالکیت تمام و کمال ملک این خانه را نیز دریافت خواهید کرد. پس قبل از اقدام به خرید ملک و سرمایه گذاری در ترکیه یا قبرس حتما موضوع مالکیت ملک را در نظر بگیرید و با یک تصمیم عاقلانه یک سرمایه گذاری عالی انجام دهید.

آینده سرمایه گذاری خرید ملک در قبرس و ترکیه

دومین موضوع ای که باید قبل از خرید ملک و سرمایه گذاری در قبرس یا ترکیه باید به آن توجه کنید آینده سرمایه شماست. به این فکر کنید که شما پس از گذشت یک سال قصد فروش ملک خود را دارید. نکته مهم این است باید سرمایه شما بعد از گذشت یک سال یک سود چمشگیری به شما بدهد.

قبرس شمالی که به نام بهشت نیز شناخته می شود از نظر آب و هوایی بسیار ایده آل تر از ترکه است و سالانه تعدا زیادی از گردشگران وارد این کشور می شوند. همچنین امتیازاتی که دولت این کشور برای سرمایه گذاران خارجی در نظر گرفته است. مسلما بازار خرید و فروش ملک در کشور قبرس بسیار پر رونق تر از ترکیه است. برای مثال اگر شما با سرمایه یکسان دو ملک را در این کشور خریداری کنید و پس از یکسال بفروشید ملکی که در قبرس خریداری کرده اید یقینا سود بیشتری به شما می دهد.

همچنین ترکیه در چند سال اخیر با مواجه شدن از حجم زیادی از سرمایه گذاران و مسافران ایرانی شرایط خرید ملک را نیز سخت تر و محدود تر کرده است و طبیعتا شما نباید انتظار سودی برابر با خرید ملک در قبرس داشته باشید.

قوانین خرید ملک در قبرس و ترکیه

تفاوت سوم میان کشور قبرس و ترکیه در خصوص خرید ملک در مورد قوانین این دو کشور برای خرید ملک است.

همانطور که تا اینجا متوجه شدیم تریکه دارای قوانین سختگیرانه تر از قبرس است. تصور کنید شما قصد فروش ملک خریداری شده خود را دارید. ترکیه قانونی در همین زمینه دارد که اجازه فروش ملک به هر کسی را به اتباع خارجی نمی دهد و شما موظف هستید که ملک خود را به شخصی بفروشید که توسط دولت ترکیه تایید شده باشد که باید گفت دولت خودش مشتریانی را به شما پیشنهاد می دهد. اما قضیه در قبرس شمالی کاملا متفاوت است و شما می توانید ملک خود را به هر کسی که خودتان بخواهید بفروشید و فقط کافی است خریدار دارای گواهی عدم سوپیشینه باشد همین کافی است تا توسط دولت قبرس تایید شود.

مزایا خرید ملک در قبرس

خرید ملک در قبرس شمالی دارای مزیت های است که در ادامه برای شما قرار داده ایم. اما توجه داشته باشید این مزایا طبق استاندارد های معمول است و مزیت برای هر فردی متناسب با سلیقه و سبک زندگی آن است.

  • عدم نیاز به صدور ویزا برای سفر
  • ارتباط خوب با ترکیه و رفت و آمد راحت به این کشور
  • نزدیک بودن به ایران
  • هزینه های مناسب و پایین زندگی
  • آب و هوای متعادل مدیترانه ای
  • دریافت اقامت دائم
  • پلی برای پرتاب به اروپا

 

مزایا خرید ملک در ترکیه

با توجه به آمار ارائه شده، بیشترین خرید ملک در کشور ترکیه به ایرانیان تعلق دارد. قبل از اقدام به خرید ملک و ورود به این بازار، بهتر است مزایا و معایب خرید ملک در ترکیه را با دقت بررسی کنید و با آگاهی کامل در این راه سرمایه گذاری کنید. بسیاری از افراد بدون داشتن آگاهی لازم، به خرید ملک در ترکیه پرداخته و نادیده گرفتن زحمات و سختی های پشت سر همین تصمیم، باعث بروز مشکلات جدی در آینده شده است. خرید ملک در کشور ترکیه، نیازمند وسواس و دقت بسیار است. با این حال، خرید ملک در این کشور، به علاوه سرمایه گذاری، فرصتی بسیار مناسب برای ایرانیان جهت دریافت پاسپورت ترکیه با هزینه کم است. علاوه بر این، خرید ملک در ترکیه، فرصت مناسبی برای اخذ اقامت خانوادگی و سفر به کشورهای مختلف بدون نیاز به ویزا فراهم می‌آورد. همچنین، شهروندی ترکیه نیز با خرید ملک در این کشور قابل دست‌آورد است. لازم به ذکر است که شروط و قوانین اقامت تحت عنوان "خرید ملک" در ترکیه همچنان در حال تغییرات است.

  • اخذ اقامت ترکیه
  • هزینه های مناسب زندگی
  • قیمت مناسب نسبت به ملک های ایران

قیمت خرید ملک در قبرس

به طور کلی، هزینه خرید آپارتمان در قبرس شمالی نسبت به کشورهای اروپایی بسیار پایین‌تر است. برای خرید ملک در این منطقه، بهتر است با شرکت‌های معتبری مانند آرتان که مشاوره دقیق در اختیار شما قرار می‌دهند، مشورت کنید. با توجه به تغییرات قیمت در مناطق مختلف، اعلام قیمت دقیق برای خرید آپارتمان و ملک در این منطقه مشکل است. با این حال، حداقل هزینه برای خرید 87,000 پوند است و البته این مبلغ با توجه به ارزش و مساحت ملک تغییر خواهد کرد.

قیمت خرید ملک در ترکیه

قیمت خرید ملک در ترکیه با پول ایران از سه میلیارد تومان آغاز می‌شود. در ابتدا ممکن است شما به خودتان بپرسید که آیا با این قیمت پایین، خرید ملک در شهرهای کوچک ترکیه ممکن است؟ اما وضعیت واقعی این است که با این مبلغ، شما در مناطق متوسط شهر استانبول، قادر به خرید ملک هستید. لذا، بدون نگرانی، به دنبال خرید مناسب بگردید.


نویسنده:
کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/3qe6wa