چهارشنبه 29 فروردین 1403 - 17 Apr 2024
کد خبر: 33865
تاریخ انتشار: 1401/11/04 06:15
در بازدید شهردار تهران از مرکز تحقیقات سایپا تاکید شد

پایتخت، نیازمند تحول در حوزه حمل‌ونقل عمومی

شهردار تهران به همراه جمعی از معاونان و مدیران حوزه حمل‌ونقل شهری با حضور در مرکز تحقیقات و نوآوری صنایع خودرو سایپا از محصولات جدید گروه خودروسازی سایپا بازدید کرد.

علیرضا زاکانی به همراه جمعی از معاونان و مدیران ارشد شهرداری تهران از مرکز تحقیقات و نوآوری صنایع خودرو سایپا بازدید و از نزدیک در جریان توانمندیهای این گروه خودروساز در حوزه محصولات جدید، خودروهای مناسب حملونقل عمومی و باری و توانمندیهای آزمایشگاهی این گروه خودروساز قرار گرفت. شهردار تهران دربازدید از مرکز تحقیقات و نوآوری صنایع خودرو سایپا گفت: در شهر تهران نیاز به تحول در حوزه حملونقل عمومی وجود دارد و در حوزه بار و مسافر نگاه شهرداری تهران بر ظرفیتهای داخلی کشور است و امیدواریم بتوانیم با همکاری خودروسازان داخلی خدمات مناسبی را به مردم ارائه دهیم.زاکانی تصریح کرد: امروز و در حضور مدیرعامل گروه سایپا مقرر شد کارگروه مشترکی از دو مجموعه ایجاد شود تا بتوانیم همکاری بسیار گستردهای در حوزه تولید خودروهای عمومی مسافری و باری داخل شهری داشته باشیم.در این بازدید محمدعلی تیموری، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت: برای اولینبار، شهردار تهران در این گروه خودروساز حضور یافته که بیانگر حمایت از صنعت خودروسازی داخلی و توسعه خودروهای کار و شهری در ناوگان حملونقل عمومی است.

او با بیان اینکه باید هزینههای حملونقل عمومی را در سطح شهر کاهش داد، افزود: استفاده از خودروهای حملونقل درونشهری وارداتی زیانده و تا ۳ برابر هزینه بیشتر دارد؛ بنابراین امروز محصولات متنوع سواری برای استفاده در تاکسیرانی و تجاری برای حملونقل درونشهری و ون مسافری عرضه و معرفی شد.

تیموری تصریح کرد: ساینا گازسوز بهعنوان اولین خودرو سواری گازسوز برای استفاده در حوزه تاکسی شهری عرضه شد.  همچنین خودرو ون 14 نفره معرفی شد که قیمت حمل مسافر را در سطح شهر بسیار کاهش میدهد، چراکه قیمت این محصول نسبت به مشابه خارجی یکسوم است، همچنین دارای موتور گازسوز پرقدرت با پیمایش 380 کیلومتر در هر بار شارژ گاز است. او افزود: خودرو پادرا پلاس لانگ، محصول جدیدی است که برای حمل بار حجیم شهری مورداستفاده قرار میگیرد و با  خودروهای 6 تن وارداتی برابری میکند. 90 درصد قطعات خودروهای وارداتی از خارج از کشور تامین میشود و در حوزه خدمات پس از فروش و تعمیرات وابستگی صددر صد به خارج از کشور دارد، در صورتی که پادرا پلاس لانگ محصول کاملا داخلی است و تا ۳ تن توان حمل بار حجیم را دارد و با سوخت پاک CNG آلایندگی کمتری نسبت به خودروهای مشابه خود با سوخت دیزل دارد. مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا تاکید کرد: برای خودروهای ویژه حملونقل عمومی به لحاظ کیفی آنالیز گستردهای در حوزه قطعات انجام میشود، چراکه قرار است این محصولات در حملونقل عمومی عرضه شود و خودرویی که در حملونقل عمومی ورود پیدا میکند چندین برابر خودرو شخصی پیمایش دارد لذا کیفیت قطعات عملکردی مبنای اصلی، قرار خواهد گرفت.


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/3qdoka