پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
کد خبر: 86714
نویسنده: رپورتاژ
تاریخ انتشار: 1402/03/16 06:14

چرا و چگونه میلگرد شاهین بخرید؟

سال‌ها است که ساخت‌وساز با میلگرد گره خورده و بعید است این پیوند ناگسستنی در آینده نزدیک تمام شود. به همین دلیل، یکی از چالش‌های همیشگی کارفرما و پیمانکار، خرید میلگرد باکیفیت و ارزان است و کمتر کارخانه‌ای هر 2 گزینه را یکجا در اختیار شما قرار می‌دهد.
چرا و چگونه میلگرد شاهین بخرید؟

سال‌ها است که ساخت‌وساز با میلگرد گره خورده و بعید است این پیوند ناگسستنی در آینده نزدیک تمام شود. به همین دلیل، یکی از چالش‌های همیشگی کارفرما و پیمانکار، خرید میلگرد باکیفیت و ارزان است و کمتر کارخانه‌ای هر ۲ گزینه را یکجا در اختیار شما قرار می‌دهد. میلگرد شاهین یکی از میل‌گردهایی است که هم باکیفیت است و هم قیمت مناسبی دارد و در این مقاله، با آن بیشتر آشنا می‌شوید.

 

 

چرا باید میلگرد شاهین بخرید؟

برای خرید میلگرد شاهین چند دلیل محکم وجود دارد که با بررسی آن‌ها می‌توانید به این نتیجه برسید که خرید این میلگرد هم برای پروژه شما به‌صرفه است و هم منجر به استحکام و بالارفتن کیفیت سازه شما می‌شود.

 

ممکن است خرید آن از درب کارخانه به نفع شما باشد

آوردن عبارت ممکن است در ابتدای تیتر بالا به این دلیل است که برای به‌صرفه بودن قیمت میلگرد درب کارخانه، پروژه شما باید به کارخانه موردنظر نزدیک باشد تا با وجود کرایه‌های حمل‌ونقل فعلی، متضرر نشوید.

مجتمع فولاد صنعت بناب یا همان شاهین بناب، در نزدیکی شهر بناب و فاصله ۱۰ کیلومتری با این شهر قرار دارد و فاصله آن با تبریز (مرکز استان آذربایجان شرقی) نیز ۶۰ کیلومتر است؛ بنابراین اگر قصد دارید تا با خرید میلگرد شاهین از درب کارخانه در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید، پروژه شما باید در یکی استان‌های شمال غرب کشور قرار داشته باشد. البته می‌توانید این میلگرد را از بنگاه‌های آهن معتبر منطقه خود نیز با قیمت مناسب بخرید.

علت مشهور شدن میلگرد این مجتمع صنعتی با نام شاهین، یکی از زیرمجموعه‌های آن با همین نام است که نخستین خط تولید میلگرد مجتمع فولاد صنعت بناب در آن راه‌اندازی شده و نخستین میلگردهای این مجموعه را تولید کرده است.

 

 

تمامی انواع میلگرد موردنیاز شما را تولید می‌کند

کارخانه شاهین بناب در حال حاضر فقط میلگرد آجدار تولید می‌کند و ظرفیت تولید آن ۵۲۰ هزار تن در سال است. از نظر استاندارد روسی GOST که قدیمی‌ترین استاندارد تولید میلگرد مورد استفاده در کشور است، میلگرد شاهین در گریدهای A2 و A3 با آج مارپیچ و جناغی تولید می‌شود و سایزهای آن نیز از ۸ تا ۳۲ میلی‌متر تنوع دارد.

بر اساس استاندارد GOST و استاندارد ملی ایران، هر چه گرید یک میلگرد بالاتر می‌رود، درصد کربن و خشکی میلگرد افزایش پیدا می‌کند و احتمال شکستن آن هنگام خمکاری بیشتری می‌شود؛ اما میلگرد شاهین با استفاده از فرایند ترمکس تولید می‌شود و میلگرد A3 آن کاملاً مناسب خمکاری و آرماتوربندی است.

در فرایند ترمکس، میل‌گردهایی که تازه تولید شده‌اند را با استفاده از پاشش آب به یکباره خنک می‌کنند و سپس آن‌ها را در بسترهای خنک‌کننده قرار می‌دهند. در این بسترها، گرمای مرکز میلگرد به سطح آن می‌رسد و پس از رسیدن میلگرد به تعادل دمایی، خواص مکانیکی آن تغییر می‌کند.

 

میلگرد شاهین کیفیت بالایی دارد

میلگرد شاهین به بعضی از کشورهای همسایه صادر می‌شود و این موضوع، کیفیت بالای این میلگرد و مطابقت آن با استانداردهای بین‌المللی را ثابت می‌کند. همچنین این کارخانه برای اثبات این ادعا، گواهی آنالیز شیمیایی برای میلگردهای خود ارائه می‌دهد که در این گواهی، مطابقت میلگرد شاهین با استانداردهای INSO ۳۱۳۲، BS ۴۴۴۹ (برای میلگردهای ترمکس)، ISO ۶۹۳۵-2 و DIN۴۸۸ ثابت شده است. همچنین گواهی مطابقت این میلگرد با استاندارد اروپایی  BS ۴۴۴۹ به‌صورت جداگانه صادر می‌شود.

 

وزن میلگرد شاهین مناسب است

برای محاسبه قیمت میلگرد شاهین بناب به ازای هر شاخه، بهتر است که وزن سایزهای مختلف آن را بدانید. همچنین دانستن وزن میلگرد شاهین به شما کمک می‌کند که تعداد شاخه‌های آن در هر بندیل و ظرفیت بار را محاسبه کنید. هر بندیل میلگرد این کارخانه بین ۲ تا ۲.۴ تن و هر ظرفیت بار آن حدود ۲۰ تن است. با تقسیم این اعداد بر مقادیر جدول زیر می‌توانید تعداد شاخه‌های میلگرد شاهین در هر بندیل و ظرفیت بار را به دست بیاورید:

 

مقایسه وزن میلگرد شاهین بناب با جدول اشتال

سایز میلگرد (mm)

گرید

وزن یک شاخه میلگرد (Kg)

میلگرد شاهین

جدول اشتال

8

A2

4.4

5

10

7.07

7.5

12

A3

10.19

10.7

14

13.88

14.6

16

18.29

18.9

18

23.16

24

20

28.6

29.7

22

34.5

35.6

25

44.75

46.2

28

56.1

58

32

73.05

75

 

خرید میلگرد شاهین به‌صرفه است

اعداد جدول بالا نشان می‌دهد که میلگرد شاهین یک میلگرد سبک‌بار محسوب می‌شود و با خرید آن، تعداد شاخه‌های بیشتری نسبت به میلگردهای سنگین به دستتان می‌رسد. این موضوع، به‌صرفه‌بودن خرید میلگرد شاهین را اثبات می‌کند.

همچنین قیمت این میلگرد از میلگرد کارخانه همشهری یعنی میلگرد بناب ارزان‌تر است و این یعنی با پرداخت هزینه کمتر، میلگردهای سنگین‌تری می‌خرید؛ چون ظفر بناب به تولید میلگردهای سبک‌بار شهرت دارد و وزن میلگردهای آن از میلگرد شاهین کمتر است.

 

 

چگونه میلگرد شاهین بخرید؟

اگر دلایل بالا شما را قانع کرده که میلگرد شاهین بخرید، این بخش را بخوانید.

پیش از تشریح روش‌های موجود برای خرید میلگرد شاهین، یادتان نرود که هنگام خرید این میلگرد به علائم درج شده روی بدنه آن دقت کنید. توجه به این علائم به شما کمک می‌کند تا اصالت میلگرد شاهین را تشخیص بدهید و کلاه سرتان نرود. حروف B و S پشت‌سرهم، علامت مشخصه میلگرد شاهین است که روی بدنه تمامی شاخه‌های آن حک می‌شود.

به جز خرید از درب کارخانه، می‌توانید میلگرد شاهین را از بورس کالا هم بخرید. ثبت‌نام در بورس کالا دردسرها و دنگ و فنگ‌های خاص خود را دارد که توضیح تمامی آن‌ها از حوصله این مقاله خارج است. پس از گذراندن این دردسرها، باید برای خرید میلگرد شاهین با سایر شرکت‌های بورسی به‌صورت مزایده‌ای رقابت کنید و در آخر هم شاید موفق نشوید. همچنین در صورت موفقیت، تنها می‌توانید میلگردهای سایز ۱۴ به بالای این کارخانه را بخرید و برای دریافت آن‌ها، گاهی اوقات باید تا چند هفته صبر کنید. علاوه بر این، حداقل خرید میلگرد از بورس ۲۰ تن است.

شاید برایتان این سؤال پیش بیاید که با وجود افزایش روزانه قیمت آهن، بهترین گزینه برای خرید به‌صرفه میلگرد چیست؟ ما به شما خرید از سایت معتبری مثل آسرون را پیشنهاد می‌کنیم که قیمت‌ها آن به درب کارخانه نزدیک است و علاوه بر این، اصالت و کیفیت میلگردهای خود را تضمین می‌کند. در خرید از این سایت میلگرد شاهین تنها گزینه شما نیست. می‌توانید از طریق مشورت با کارشناسان فروش این سایت، میلگرد مناسب پروژه خود را انتخاب کنید.

 

 


نویسنده:
کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/3nxxnr