جمعه 31 فروردین 1403 - 19 Apr 2024
کد خبر: 37759
نویسنده: رپورتاژ
تاریخ انتشار: 1401/12/27 07:42

رازهای پنهان بازاریابی شبکه‌ای در ایران

بازاریابی شبکه ای در ایران به عنوان یکی از روش های کسب درآمد شناخته می شود. آشنایی با شرکت های رسمی و دارای مجوز می تواند به شما در این مسیر کمک شایانی نماید.
رازهای پنهان بازاریابی شبکه‌ای در ایران

برای موفقیت در هر تجارتی، لازم است از یکسری روش‌ها و تکنیک‌ها استفاده نمود. یکی از این روش‌ها، بازاریابی و تبلیغات است که نقش مهمی در موفقیت هر کسب و کاری ایفا می‌کند. در منابع متعددی، تعاریف مختلفی برای بازاریابی بیان شده است. اگر بخواهیم به بیان ساده آن را تعریف کنیم باید بگوییم که بازاریابی فعالیت‌هایی در حوزه کسب و کار است که جزئیات محصول و خدمات را از تولیدکننده به سمت مصرف‌کننده هدایت می‌کند. امروزه بازاریابی به شیوه‌های گوناگونی توسط مارکترها در حال پیاده‌سازی است. بازاریابی شبکه‌ای یکی از این روش‌ها به شمار می‌آید. همراه ما باشید تا اطلاعات جامع و دقیقی حول محور این مسئله کسب نماییم.

 

نتورك نیوز

 

وضعیت بازاریابی شبکه‌ای در ایران

بازاریابی شبکه‌ای در ایران به طور کل بعد از سال ۱۳۹۰ به صورت رسمی و قانونمند رایج شد. شرکت‌های بسیاری با دریافت مجوز‌های مربوطه، در این حوزه شروع به فعالیت کردند و این روند در سالیان اخیر سرعت بیشتری گرفته است.

در سال ۱۳۹۰ و سپس ۱۳۹۴، آیین‌نامه رسمی مبتنی بر تأسیس و نظارت بر بازاریابی شبکه‌ای تعیین شد که بر اساس آن، شرکت‌های مایل به فعالیت در این حوزه، موظفند به قوانین مربوطه عمل کنند. در سال‌های ابتدایی شروع بازاریابی شبکه‌ای در ایران، تنها مجوز‌های یک و دوساله برای شرکت‌ها صادر می‌شد که با درخواست شرکت‌های تولیدی و توزیعی، این زمان به ۵ سال افزایش یافت.

سایت‌های بسیاری در زمینه بازاریابی شبکه‌ای در حال فعالیت هستند که اطلاعات لازم را به شما می‌رسانند. نتورک نیوز یکی از سایت‌های معتبر در حوزه بازاریابی است که از طریق آن می‌توانید از آخرین اخبار و اطلاعات راجع به وضعیت بازاریابی شبکه‌ای در ایران و یا شرکت‌های فعال در این حوزه اطلاع یابید. همچنین این سایت آموزش‌های لازم در زمینه بازاریابی را نیز به شما ارائه می‌کند که می‌تواند بسیار مفید واقع شود.

بازاریابی شبکه ای

بازاریابی شبکه‌ای چیست؟

بازاریابی شبکه‌ای که به بازاریابی چند سطحی نیز معروف است، نوعی استراتژی فروش محسوب می‌شود که یک شرکت محصولات خود را بدون حضور واسطه و یا حتی تبلیغات به دست مشتری می‌رساند. این استراتژی محصولات و خدمات را به صورت مستقیم به مشتری عرضه می‌کند. چنانچه مشتری از محصولات و یا کیفیت خدمات راضی بود، آن را به دیگران معرفی کرده یا به بیان دیگر به جهت دریافت سود برای محصولات شرکت بازاریابی انجام می‌دهد.

روش کار بازاریابی شبکه‌ای در ایران به این صورت است که بازاریاب محصولات شرکت را به صورت حضوری و یا ارتباط کلامی به فروش می‌رساند. شایان ذکر است تا زمانی که محصولی فروخته نشود، پورسانتی به بازاریاب تعلق نگرفته و پولی بین شرکت و بازاریاب جابه جا نمی‌شود.

در بازاریابی شبکه‌ای، هر بازاریاب برای دریافت سود به دو روش می‌تواند درآمد کسب نماید:

  • شخص می‌تواند به ازای فروش مستقیم کالا به هر مشتری، درآمد خوبی را کسب نماید.

  • بازاریاب می‌تواند از طریق زیرمجموعه‌های خود نیز درآمد خوبی کسب کند. به ازای فروش هر محصول توسط زیرمجموعه‌ها، می‌تواند سود خوبی دریافت کند. همچنین هر چه تعداد زیرمجموعه‌ها بیشتر باشد، درآمد کلی بسیار بیشتر خواهد بود.

معرفی چند شرکت بازاریابی شبکه‌ای بزرگ در ایران

در حال حاضر بازاریابی شبکه‌ای در ایران بسیار گسترده و رایج شده است. شرکت‌های مختلفی در این حوزه در حال فعالیت هستند. شرکت‌های فعال با دریافت مجوز‌های رسمی، ارائه محصولات باکیفیت و پرطرفدار، تبلیغات گسترده و... کسب و کار خود را گسترش داده‌اند. ما در ادامه چند شرکت موفق در این زمینه را به شما معرفی می‌کنیم.

 

بازاریابی شبکه ای در ایران

 

پارس نیوشا نیک

شرکت بازاریابی پارس نیوشا نیک فعالیت رسمی خود را با دریافت مجوز‌های مربوطه از سال ۱۳۹۱ آغاز نمود. عمده محصولات این شرکت شامل چای، دمنوش و قهوه است که با برند نیوشا نیک به بازار عرضه می‌کند. دمنوش‌های ترکیب یکی از محصولات پرطرفدار این شرکت به شمار می‌آید که رضایت اغلب مشتریان را در بر داشته است. شرکت بازاریابی پارس نیوشا نیک دارای مجوز بازاریابی شبکه‌ای و همچنین پروانه کسب در رسته بازاریابی شبکه‌ای است.

تلاش کاران سرمایه وزین ( تکسو )

شرکت بازاریابی تلاش کاران سرمایه وزین که به اختصار به آن تکسو نیز گویند با دریافت تمامی مجوز‌های مربوطه از وزارت صنعت، معدن و تجارت، فعالیت رسمی خود را در زمینه بازاریابی شبکه‌ای آغاز نمود. این شرکت برای تولید محصولات خود از استاندارد‌های روز جهانی پیروی می‌کند. کیفیت بالای محصولات تسکو باعث شده بسیاری از خریداران محصولات این شرکت را نسبت به سایرین ترجیح دهند.

شرکت بازاریابی تلاش کاران سرمایه وزین یا همان تکسو، در زمینه‌های مختلف محصولات با کیفیتی را تولید می‌کند. محصولات مراقبت از پوست، پاک‌کننده و شوینده‌های صورت، کرم و تقویت‌کننده‌های پوست، روغن‌های طبیعی، ادویه، عسل، چای و دمنوش تنها برخی از محصولات این شرکت موفق بازاریابی شبکه‌ای محسوب می‌شود.

هلدینگ تجارت قرن بیست و یکم

هلدینگ تجارت قرن بیست و یکم محصولاتی را بر پایه سلامتی تولید می‌کند که یکی از آن‌ها ژل رویال است. مجموعه بازاریابی وست ویژن در ارتباط با این هلدینگ بوده که محصولات مرتبطی را مانند ژل رویال با همین برند، به بازار عرضه کرده است. هلدینگ تجارت قرن بیست و یکم تمامی مجوز‌های مربوطه و همچنین پروانه کسب را نیز دریافت نموده است.

ژل رویال یکی از فرآورده‌های زنبور عسل است که فواید بسیاری برای سلامتی انسان دارد. هلدینگ تجارت قرن بیست و یکم تلاش کرده با افزایش سطح آگاهی مردم از موضوع سلامت، محصولات با کیفیتی را با استفاده از این نعمت خدادادی تولید و عرضه نماید. کیفیت بالای محصولات و همچنین قیمت مناسب آن‌ها، از جمله مزایای این شرکت بزرگ بازاریابی به شمار می‌آیند.

کاریزما تجارت یکتا

این شرکت که از مجموعه گروه‌های شرکت سیلانه سبز محسوب می‌شود، در سال ۱۳۹۵ مجوز‌های مربوطه را دریافت کرد. کاریزما تجارت یکتا، هدف خود را برقراری تعاملی سازنده درحوزه بازاریابی شبکه‌ای اعلام کرده است. نوآوری و کیفیت بالای محصولات این شرکت بسیار قابل توجه است. انواع محصولات آرایشی بهداشتی، عطریات، موادغذایی و لوازم آشپزخانه از جمله محصولات این شرکت موفق بازاریابی به شمار می‌آیند. فروش مستقیم کالا، قیمت مناسب و ارائه کالا‌های باکیفیت، از مزایای شرکت کاریزما تجارت یکتا محسوب می‌شوند.

میراث نفیس دست‌ها

میزاث نفیس دست‌ها یکی از بزرگترین و بهترین شرکت‌های بازاریابی در ایران محسوب می‌شود. این شرکت بیش از ۲۰۰ محصول را در هفت برند مختلف به بازار عرضه کرده است. عمده محصولات شرکت میراث نفیس دست‌ها در دسته آرایشی بهداشتی قرار می‌گیرد. محصولات این شرکت نیز مطابق با استاندارد‌های روز جهانی و داخلی تولید و عرضه می‌شود. میراث نفیس دست‌ها با خلاقیت و نوآوری و همچنین تداوم فعالیت خود، باعث پیشرفت حوزه بازاریابی شبکه‌ای در ایران شده و فعالیت‌های مرتبط با این حوزه را دگرگون کرده است.

جمع‌بندی

چنانچه به دنبال اطلاعات بیشتری در حوزه بازاریابی شبکه‌ای هستید، می‌توانید از وب سایت‌های جامع مرتبط در این زمینه استفاده کنید. نتورک نیوز یک سایت معتبر بازاریابی است که از طریق آن می‌توانید به آخرین اخبار، آموزش‌ها و اطلاعیه‌های حوزه بازاریابی دسترسی داشته باشید.


نویسنده:
کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/3ko9nx