چهارشنبه 29 فروردین 1403 - 17 Apr 2024
کد خبر: 86283
تاریخ انتشار: 1402/01/29 17:11
قیمت خودرو | کاهش قیمت خودرو |‌سقوط قیمت خودرو

سقوط قیمت خودرو شروع شد؟ | کاهش ۳۵ تا ۱۰۰ میلیون تومانی قیمت خودرو

با توجه به بیانات رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو، با شروع فرآیند تحویل خودروها، قیمت خودروهای داخلی در بازه ۳۵ تا ۴۰ میلیون تومان و قیمت خودروهای مونتاژی در بازه ۹۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان، نسبت به آغاز هفته، کاهش یافته است.

با توجه به بیانات رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو، با شروع فرآیند تحویل خودروها، قیمت خودروهای داخلی در بازه ۳۵ تا ۴۰ میلیون تومان و قیمت خودروهای مونتاژی در بازه ۹۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان، نسبت به آغاز هفته، کاهش یافته است. همچنین سعید موتمنی در گفت‌وگویی اظهار کرده است که پس از تعطیلات، زمانی که خودروها تحویل داده نمی‌شدند، شاهد افزایش قیمت خودرو بوده‌ایم، اما با شروع فرآیند تحویل خودروها، قیمت‌ها معمولاً کاهش می‌یابد.

به گفته رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو، بازار در رکود است و مشتری نیست. فقط کسانی که واقعا نیاز به خودرو داشته باشند خرید می‌کنند، اما بازار رونق ندارد.

به گزارش ایسنا، ثبت نام در طرح فروش یکپارچه خودروهای داخلی بر مبنای تعیین نوبت، از تاریخ ۲۶ تا ۲۸ اسفند ماه سال قبل اجرا شد و سپس دو مرحله دیگر در سال جدید تمدید شد که در نهایت در هفته پیش زمان نوبت دهی برای تحویل آنها به متقاضیان نیز مشخص شد. همچنین طبق اعلام وزیر صنعت، معدن و تجارت فرایند تحویل خودروها از روز یکشنبه آغاز شده است.

گفتنی است؛ نوبت دهی متقاضیان خرید خودرو از شرکت‌های سایپا، مدیران خودرو ، فردا و ایلیا انجام شد و تمام این متقاضیان حداکثر ظرف سه ماه خودروی خود را دریافت خواهند کرد که بر اساس آن متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سامانه یکپارچه http://www.esalecar.ir در حساب کاربری خود در قسمت جزئیات سفارش نوبت خود را مشاهده کنند. متقاضیان خودروهای شرکت‌های کرمان موتور و مکث موتور نیز حداکثر در مدت شش ماه می‌توانند خودروی خود را تحویل بگیرند. متقاضیان شرکت‌های ایران خودرو، بهمن خودرو و آرین خودرو نیز پس از اعلام می‌توانند با مراجعه به حساب کاربری و انتخاب گزینه "جزئیات سفارش" از زمان تحویل خودروی خود مطلع شوند.

 

کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/3kgmaq