جمعه 31 فروردین 1403 - 19 Apr 2024
کد خبر: 86435
نویسنده: رپورتاژ
تاریخ انتشار: 1402/03/10 12:06

کاربردهای دوربین مداربسته - خانه آنلاین

در این مقاله از خانه آنلاین همراه ما باشید تا با تاریخچه و همه کاربردهای دوربین های مداربسته بصورت جامع آشنا شوید.
کاربردهای دوربین مداربسته - خانه آنلاین

شاید شماهم فکر می کردید دوربین های مداربسته فقط برای تدابیر امنیتی بانک ها و مغازه به کار میرود. اما امروزه تبدیل شده به یکی از عوامل مهم و اساسی برای جلوگیری از سرقت. انواع دوربین های مداربسته به دونوع عمومی و خصوصی تقسیم می شوند.اما وظایف دوربین های امنیتی تا اینجا ختم نمی شود.زیرا شما می توانید از دوربین های امنیتی برای نظارت وبررسی کارکنان خود در شرکت ها و کارخانه جات های خود بپردازید.برای آشنایی بیشتر با وظایف یا کاربرد دوربین های  امنیتی تا انتهای مقاله با خانه آنلاین همراه ما باشید.

همه چیز از شهر نیویورک شد.سالها قبل نیویورک اولین شهر بود که برای تدابیر امنیتی خیابان های خود از دوربین مداربسته ویدئویی استفاده کرد. و موافق هم شدند درصد میزان رشد جرم رو جنایت را کاهش بدهند. سپس در کشور کانادا اوایل سال 1980 سیستم های نظارتی دوربین های مدار بسته از تجارتی خصوصی به اماکن عمومی انتقال یافتند.زیرا از سال 1990 شهرداری های هر کشور برای جلوگیری از سرقت و دستبرد ها بخش نامه های در مورد نصب و خرید دوربین مداربسته به اماکن عمومی مانند: بانک ها، پروژه های مسکن، مدارس و دانشگاه ها، ادارات و پارک ها صادر کردند.

بابررسی و گرد آوری و تحلیل نتایج نصب دوربین های به اماکن عمومی نتیجه گرفتیم که:

  • سیستم نظارتی دوربین های مداربسته توانست 52% در کاهش جرئم مجتمع ها و پارکینگ ها داشته باشد.
  • زیرا در عوامل حمل و نقل جرائم تا 25 درصد کاهش یافته است.
  • زیرا در مکان ها و فضایه عمومی سیستم های نطارتی دوربین های مدار بسته همچین چنگی به دل نزده و تاثیر آنچنانی نداشته و موفق شده فقط 7 درصد از جرائم را کاهش دهد.
  • با این حال ما خبرداریم که معمولا پس از وقوع جرم و جنایت نیرو های پلیس برای به دست آوردن سر نخ پیگیر دوربین های مدار بسته و ویدئوهای ظبط شده می باشند.

کاربرد های دوربین های مدار بسته تجاری

کاربرد های دوربین های مدار بسته تجاری

دوربین های مدار بسته صنعتی

در صنایع شیمایی و تاسیسات تولید سوخت هسته ای یا در فرآیند های که در شرایط خاصی اتفاق می افتد و کار کردن در کنار آن ها بسیار خطر ناک است برای بررسی و نظارت همچین فرایندی از دوربین های مداربسته استفاده می شود.

 برای اهداف های مانند اسکن خطی،دوربین های حرارتی،اوپراتور های اندازه گیری دما.که ثبت تحقیقات در این عمل بسیار سخت است معمولا دوربین های مداربسته را تدبیر می بینند.

مانیتور ترافیک دوربین مدار بسته

زیرا برای ثبت عواملی چون ترافیک ها،ازدحام،تصادفات و ثبت تخلفات در بزرگ راه ها و خیابان ها از دوربین های مداربسته  ویدئویی استفاده می کنند. که این عمل در پیگیری و بررسی دولت برای خودرو های گم شده یا سرقت شده تاثیرات فراوانی دارد.همچنین در داخل شهر ها معمولا در چهارراه ها برای کنترل ترافیک و پرش از چراغ قرمز ها دوربین های مدار بسته را نصب می کنند که معمولا تمامی این دوربین ها به قابلیت پلاک خوان نیز مجهز است.

ایمنی حمل و نقل با دوربین های مداربسته 

زیرا برای کنترل عموم مردم در ایستگاه های قطار یا مترو. و دور ماندن و در امان ماندن آن ها از درب های قطار و مترو از دوربین های نطارتی نیز استفاده می شود.

اساسی ترین بخش تاثیر استفاده از دوربین های مداربسته  استفاده از آن ها در خودرو ها نیز می باشد که کمک می کند راننده دید کافی برای عقب و جلو و پارک کردن خودرو نیز داشته باشد. البته ناگفته نماند که این امر تاثیر زیادی در کاهش تصادفات وسیله های نقلی نیز داشته است.

امنیت دوربین های مداربسته برای نظارت کارکنان 

این موضوع فواید زیادی برای صاحبان ومالکان شرکت ها و کارخانه دار ها دارد. همچنین ادعا های آنان در مورد رشد میزان فروش و امنیت شرکت ها بعد از نصب دوربین های مداربسته نظارتی می باشد. نوعی از دوربین ها دوربین مداربسته سنتی می باشد. از این نوع دوربین ها برای ثبت بررسی و و نظارت بر کارکنان و نظارت بر تصحیح یا لغو فروش برداشت وجه و یا تغییر اطلاعات شخصی در فروشگاه ها مورد استفاده قرار می گیرند.

دوربین مداربسته در مدارس

زیرا برای بررسی و بازدید دآنش اموزان،ردیابی رفتار های ناپسند،و ثبت جرائم در صورت وقوع. در مدارس و دانشگاه ها از دوربین های مدار بسته نیز استفاده می شود. هرچند درمورد مدارس مقررات و قواعد خاصی وجود دارد اما با این وجوود باز هم امنیت بسیاری فراهم می کند. دوربین های مدار بسته در مدارس را می توان به دفاتر،پارکینگ ها،وعابر های عبور و مرور دانش آموزان و والدیدن نیز نصب کرد.

دوربین مداربسته در مجتمع های تفریحی و ورزشی

به سرعت چشم گیری رشد میزان درصد نصب دوربین های مدار بسته برای تدبیر نظارت درمحیط و مجتمع های ورزشی مناتطق تعطیلات،مکان های توریستی،کافی شاپ و..در حال افزایش است. زیرا با وجود دوربین های مدار بسته در این محیط ها اعتماد و امنیت کافی به مشتری را می دهید به همین استدلال هم تا حدودی می تواند در جذب مشتریتاثیر گذار باشد.

محیط های مانند:پارکینگ ها ،گاراژها،انبارها،مکان های ساختمانی،نمایندگی ها؛مجتمع ها همگی نیازمند نصب دوربین های مدار بسته برای نظارت می باشند.همچنین نصب دوربین های مدار بسته در ورودی و خروجی پارکینک های عمومی و خصوصی میتواند تاثیر زیادی در امنیت خودرو ها و سرقت نشدن آن ها بگذارد.همچنین با کمک دوربین های مدار بسته می توانید ماشین هایی ورودی و خروجی پارکینگ برای ثبت دقیق  رنگ و پلاک هریک خودرواستفاده کنید.

علاوه بر آن می توانید با نصب دوربین های مداربسته بر نظارت محیط کار بعد از ساعات کاری پرداخت و با کمک دوربین های مدار بسته کوچک یک نظارت 24 ساعته را فراهم می کنید.

دوربین های مدار بسته در قسمت پذیرش   

همانطور در فضای مجازی نشرو پخش می شود امروزه پذیرنگان بیمارستان ها و مجتمع های مختلف از سواستفاده های مشتری ها و حتی گاها سرقت روبرو می شوند برای جلوگیری از همچین مواردی کافی است. برای نصب دوربین های مدار بسته نظارتی نیز اقدام کنید که به سادگی و راحتی  پشت میز پذیرندگان و جلو پیشخوان ها  در راس دید باشند. این عمل نه تنها آمار ورود خروج را به شما ارائه می دهد بلکه به صورت چشم گیری از وقوع جرائم جلوگیری می کند.

نحوه استفاده و کاربرد دوربین های مدار بسته در اجتماع

تلویزیون مدار بسته CCTV برای ثبت تصاویر از برخی محیط های عمومی مانند: و سیله نقلیه عمومی .جاده ها و خیابان ها،فرودگاه ها و...عمل کنند. زیرا از تصاویر ثبت شده توسط دوربین های مدار بسته را می توان به عنوان مدرک به دادگاه ارائه داد.

 

 

برچسب ها : دوربین,دوربین مداربسته,نصب دوربین,خرید دوربین,دوربین مخفی,دوربین اماکن,دوربین منزل


نویسنده:
کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/3kgge8