پنج‌شنبه 30 فروردین 1403 - 18 Apr 2024
کد خبر: 86811
تاریخ انتشار: 1402/03/16 14:07

۲ هافبک تازه نفس در تور آبی‌ها

سر و سامان دادن به خط میانی در اولویت پوچتینو قرار دارد. وضعیت این پست اصلا جالب به نظر نمی رسد. میسون مونت، متئو کواچیچ، دنیس زکریا و روبن لوفتوس چیک در آستانه خروج قرار دارند و شرایط انگولو کانته همیشه مصدوم هم در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. چلسی به احتمال زیاد اقدام به خرید دو هافبک شاخص و در عین حال جوان و آینده دار خواهد کرد.
۲ هافبک تازه نفس در تور آبی‌ها

فصل برای آبی های لندن به بدترین شکل ممکن به اتمام رسید.  یک تساوی خانگی برابر نیوکاسل پایان بخش کار چلسی در این فصل بود.

ثبت ۱۶ باخت تنها در رقابت های لیگ و کسب رتبه دوازدهم جدول نشان از یک فصل کابوس وار دارد. تصمیمات مدیریت نوپای چلسی همگی به ضرر این باشگاه تمام شد. از اخراج عجولانه توماس توخل و استخدام گزینه عجیبی چون گراهام پاتر تا بازگرداندن مربی ضعیفی مثل فرانک لمپارد، همگی به سقوط و بحران مضاعف آبی ها دامن زد.

در بخش نقل و انتقالات هم شاهد شاهکارهای متعدد تاد بولی و شرکایش بودیم. در تابستان و همچنین زمستان بازیکنان کارآمدی جذب چلسی نشدند.

مائوریسیو-پوچتینو

چالش های پرشمار پوچ در لندن

در تابستان نفراتی مثل مارک کوکوریا، کالیدو کولیبالی، وسلی فوفانا، رحیم استرلینگ و پیرامریک اوبامیانگ و در زمستان نیز مهره هایی نظیر میخایلو مودریک، نونی مادوئکه با ارقام نجومی جذب شدند که هیچکدام دردی از چلسی دوا نکردند. شاید تنها انزو فرناندز را بتوان خرید خوب و نسبتا موفقی قلمداد کرد. مدیریت چلسی زیر شدیدترین نقدها قرار دارد و مسئولان باشگاه این مسئله را به خوبی درک می کنند.

مائوریسیو پوچتینو پس از کش و قوس های فراوان سرانجام سکان هدایت آبی پوشان پایتخت را برعهده گرفت. او برای نجات چلسی از بحران های پرشمار، کار سختی در پیش دارد. خارج کردن چلسی از یک اسکواد شلوغ و نامتوازن یکی از اصلی ترین وظایف پوچ در هفته های پیش رو محسوب می شود.

برکسی پوشیده نیست که ترکیب کنونی چلسی یکی از غیربالانس ترین و شلوغ ترین ترکیب ها در میان تیم های مطرح لیگ برتر است. بازیکنان زیادی باید به فروش رسیده و چند مهره باکیفیت و قابل نیز جذب شود.

برخلاف گراهام پاتر که تمام تلاش خود را کرد تا همه را درگیر کند، مائوریسیو پوچتینو زمانی که تصمیم بگیرد چه کسی در برنامه هایش قرار می گیرد و چه کسی خیر، انتظار نمی رود سازگاری از خود نشان دهد.

پوچ-و-کین

او یک مربی شگفت انگیز است!

هری کین در مورد حضور پوچتینو در چلسی به خبرنگاران گفت: «مائوریسیو پوچتینو یک مربی شگفت انگیز برای من بود. یک آدم و یک مربی بزرگ. او به من کمک زیادی کرد تا به جایی که الان هستم برسم؛ بنابراین واقعاً از او قدردانی می کنم. هر کسی شغل و آینده خود را دارد؛ بنابراین تنها چیزی که می توانم بگویم این است که برای پوچتینو در چلسی بهترین ها را آرزو می کنم. من امیدوارم که او خوب عمل کند ولی واضح است که نه به خوبی ما!»

چلسی در حال حاضر انتظار دارد از باشگاه هایی که به دنبال سوء استفاده از شرایط آنها برای فروش هستند، پیشنهادهای کم ارزشی دریافت کند اما آنها آرام هستند و ادعا می کنند که کار خود را انجام خواهند داد. اگرچه منابع معتبر متعددی ابراز تردید کرده‌اند که آیا این کار امکان‌پذیر خواهد بود یا نه؛ چون دستمزدی که بسیاری از ستاره‌های آن‌ها دریافت می‌کنند، در بسیاری از موارد بعید به نظر می‌رسد که با جاهای دیگر مطابقت داشته باشد.

سر و سامان دادن به خط میانی در اولویت پوچتینو قرار دارد. وضعیت این پست اصلا جالب به نظر نمی رسد. میسون مونت، متئو کواچیچ، دنیس زکریا و روبن لوفتوس چیک در آستانه خروج قرار دارند و شرایط انگولو کانته همیشه مصدوم هم در هاله ای از ابهام قرار دارد.

اوگارته-کایسدو

۲ گزینه نهایی برای خط میانی

چلسی به احتمال زیاد اقدام به خرید دو هافبک شاخص و در عین حال جوان و آینده دار خواهد کرد. مانوئل اوگارته و مویسس کایسدو در صدر لیست چلسی قرار داشته و مذاکرات ابتدایی برای آبی پوش کردن این دو از روزهای پیش آغاز شده است.

فابریزیو رومانو در این خصوص مدعی شد: «بگذارید یک بار دیگر بگویم که کایسدو در لیست چلسی حضور دارد. کونه هم در لیست چلسی قرار دارد ولی اولویت آنها اوگارته و کایسدو است. چلسی و اسپورتینگ بار دیگر در مورد انتقال اوگارته باهم تماس گرفتند. فکر می کنم طی روزهای آینده چلسی تلاش می کند تا برای به خدمت گرفتن کایسدو یورش ببرد!»

هیچ توافق شخصی بین مونت و منچستریونایتد انجام نشده است با این حال منچستریونایتد خوشبین است. آنها احساس می کنند مونت مشتاق است و مشکلی برای آنها ایجاد نخواهد کرد. مشکل اصلی بین باشگاه‌ها این است که منچستریونایتد می‌خواهد ۴۵ تا ۵۰ میلیون پوند هزینه کند اما چلسی خیلی بیشتر در حدود ۸۰ میلیون پوند می‌خواهد.

لوی-کولویل1

معمای پیچیده ستاره جوان آبی‌ها

برایتون چند روز پیش پیشنهاد ۳۰ میلیون پوندی برای لوی کولویل ارائه کرد. چلسی می خواهد او را حفظ کند. کولویل ۲ سال از قراردادش باقی مانده و یک گزینه تمدید قرارداد ۱۲ ماهه تا سال ۲۰۲۶ در قراردادش وجود دارد اما او باید مقدار مشخصی بازی انجام دهد تا این بند فعال شود.

این نگرانی وجود دارد که کولویل از زمان بازی دائم در ترکیب چلسی برای فصل آینده مطمئن نباشد؛ زیرا آنها در ژانویه، بنوا بادیاشیل که یک مدافع میانی چپ پا است را به خدمت گرفتند.

اینتر سخت تلاش می کند تا چالوبا را با ۲۵ میلیون پوند به خدمت بگیرد و هر روز با اطرافیان این بازیکن در ارتباط هستند. به نظر پوچتینو به کولویل این فرصت را می دهد تا رقابت کند. چالوبا و کولیبالی در این تابستان می توانند چلسی را ترک کنند.

در ماه گذشته هیچ بحثی برای روملو لوکاکو بین چلسی و اینتر صورت نگرفت. بعد از فینال لیگ قهرمانان این موضوع اتفاق خواهد افتاد. شنیده ها از آن حکایت دارد که اولویت لوکاکو ماندن در اینتر است. حالا همه چیز به دو باشگاه بستگی دارد اما تا قبل از ۱۱ ژوئن تصمیمی گرفته نمی شود.

چلسی در روزهای آینده به دنبال جذب یک مهاجم هدف جدید خواهد رفت. به نظر می رسد که کای هاورتز دیگر آینده‌ای در چلسی ندارد و باید همانند دوست صمیمی خود میسون مونت لندن را ترک کند. رئال مادرید یکی از مشتریان ستاره ملی پوش چلسی به حساب می آید.

اوبامیانگ نیز دیگر خروجی چلسی خواهد بود. با این تفاسیر، آرماندو برویا و داترو فوفانا تنها مهاجمان هدف چلسی هستند. دو بازیکن جوان که برای حضور ثابت در ترکیب چلسی، هنوز بسیار خام هستند. ویکتور اوسیمن و دوشان ولاهوویچ در صدر لیست چلسی برای پست فوروارد هستند.

چلسی برای جذب یک مهاجم جدید باید سر کیسه را حسابی شل کند. خرید بازیکن جدید در هرپستی برای مدیریت چلسی، ابتدا منوط به فروش بازیکنان مازاد و کسب درآمد از این راه خواهد بود.

منبع:گسترش نیوز


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/3kgg9q