پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
کد خبر: 37657
نویسنده: رپورتاژ
تاریخ انتشار: 1401/12/25 05:41

چرا گاهی مسافران از کیفیت پرواز ناراضی هستند؟

سفر با هواپیما همیشه یکی از بهترین تجربه‌های مسافرت را برای ما فراهم کرده است.
چرا گاهی مسافران از کیفیت پرواز ناراضی هستند؟

سفر با هواپیما همیشه یکی از بهترین تجربه‌های مسافرت را برای ما فراهم کرده است. حال‌آنکه در این میان ممکن است برخی موارد سبب شود تا عده‌ای از مسافران این تجربه خوش را با خاطراتی تلخ در ذهن داشته باشند. از همین رو تا مدت‌ها از سفرهای هوایی با حس خوشایند یاد نکنند.

در همین راستا در ادامه قرار است نظرات برخی از مسافران از کیفیت و خدمات پرواز را با شما عزیزان در میان بگذاریم. تا اگر تجربه‌ای در این راستا به کار شما آمد از آن بهره بگیرید و این امر مانع از آن شود که این امر برای شما هم تجربه تلخی را فراهم سازد. در همین راستا نیاز است خاطرنشان شویم برای خرید بلیط می‌توانید خرید اینترنتی بلیط هواپیما را تجربه کنید.

درست شبیه کشورهای توسعه‌یافته بدون نیاز به مراجعه حضوری این امر در کمترین زمان ممکن خدمات بی‌نظیری را برای شما عزیزان فراهم می‌سازد. برای کسب اطلاعات بیشتر به شما توصیه می‌کنیم به وب‌سایت باسابقه علی بابا برای یک خرید به‌یادماندنی سری بزنید.

علت نارضایتی برخی از مسافران از کیفیت پرواز

عوامل بسیاری وجود دارد که گام مسافران را در سفرهای هوایی تلخ می‌کنند. این را هم باید خاطرنشان شویم که برخی از افراد از حساسیت ویژه‌ای برخوردارند و کوچک‌ترین مشکلی آن‌ها را ناراحت می‌کند. روی صحبت ما این دسته از افراد نیستند قرار است به‌صورت کلی به بررسی برخی از مشکلات فرودگاه‌ها بپردازیم که نارضایتی عمومی را در پی دارد.

تأخیر در پرواز اصلی‌ترین دلیل نارضایتی مسافران

یکی از شایع‌ترین عواملی که سبب می‌شود تا مسافران از کیفیت پرواز انتخابی خود رضایت‌مندی کافی را نداشته باشند. خدماتی است که منوط به ساعت مشخصی از پرواز می‌شود. بدون شک شما هم تجربه تأخیر در پرواز را داشته‌اید که نظم کاری شمارا از بین برده است.

بر اساس نظرسنجی‌های صورت گرفته افراد دو الی سه ساعت پیش از پرواز به فرودگاه مراجعه می‌کنند تا مباد از پرواز جا بمانند اما به ناگاه با یک تأخیر چهار الی پنج‌ساعته در پرواز روبرو می‌شوند. باید بگویم پارامترهای بسیار زیادی در این تأخیر نقش دارد که حتی برخی از این موارد به کیفیت پرواز شما و سلامتی‌تان در حین پرواز مربوط می‌شود. قطع به‌یقین اگر از این عوامل پشت پرده مطلع باشید خود هم تمایلی به پرواز در آن ساعت مشخص که می‌تواند به هم خوردن آب‌وهوا و شرایط جوی باشد نداشته باشید.

پرواز با هواپیما

برخورد نامناسب برخی از پرسنل و خدمه فرودگاه

در نظر گرفتن پرسنل دوره‌دیده و متخصص در طول پرواز یکی از پارامترهای بسیار مهمی است که به کیفیت خدمات و رضایت‌مندی مسافران منوط می‌شود. ازآنجایی‌که برخی از ایرلاین ها به این امر مهم اهمیت نمی‌دهند بسیار با کاهش فروش بلیط روبرو می‌شوند. به این دلیل که افراد اگر خدمات کافی در طول پرواز را از مهمان‌دار دریافت نکنند دیگر هیچ‌وقت به سراغ آن ایرلاین برای خرید بلیط هواپیما نمی‌روند.

این امر به‌قدری مهم است که پرواز اولی‌ها هیچ‌وقت آن را از یاد نخواهند برد. البته این پارامتر مهم تنها به پرواز و مهمان‌داران هواپیما نمی‌شود. در بسیاری از مواقع مسافرین از خدمه باربری فرودگاه نیز احساس رضایت‌مندی ندارد و عنوان می‌کنند که این برخورد نامناسب در تمام طول پرواز آن‌ها اثرگذار بوده است.

باید به شما بگویم شاید یکی از خدمه فرودگاه یکی از مهمان‌دارها که بر‌حسب شانس شما قرعه به نام او افتاده است در یک روز مشخص شرایط ایده الی نداشته باشد. این انرژی منفی بر روی شما و مسافرتتان تأثیر گذاشته باشد. از همین رو توصیه می‌شود خرید بلیط آن ایرلاین را تحریم نکنید و مجدد اقدام به خرید کنید و اگر بار دیگر هم این مشکل برای شما حادث شد بعد از بررسی‌های لازم می‌توانید دیگر آن ایرلاین را برای خرید بلیط در لیست علاقه‌مندی‌های خود قرار ندهید.

ناوگان‌های هوایی ایمن و رضایت‌مندی مسافران

همه شما به‌خوبی می‌دانید که سفر با قطار یکی از ایمن‌ترین انواع مسافرت‌های زمینی محسوب می‌شود مخصوصاً اگر از خدمات ویژه قطارهای 5 ستاره بهره گرفته باشید این امر تا سالیان سال در ذهن شما باقی می‌ماند. باید به شما بگویم در بسیاری از مواقع سفر با قطار برای افراد مقدور نیست و نیاز است با هواپیما به مسافرت بپردازند.

از همین رو بیشتر افراد سعی بر آن دارند تا خدمات خود را از ایرلاین های که سابقه پرواز ایمن‌تری دارند دریافت کنند. هرچقدر خدمات و کیفیت یک پرواز متناسب با مدرن‌تر بودن آن پرواز بیشتر باشد قطعاً رضایت‌مندی بیشتری را با خود به همراه دارد و مسافران بیشتری را جذب خود می‌کند. در کلامی ساده‌تر و عامیانه‌تر باید بگویم ناوگان‌های هوایی که حوادث کمتری را در تاریخچه خود به ثبت رسانده‌اند از منظر کیفیت و بهره‌وری مسافران از منظر ایمنی لازم در طول پرواز در این لیست جای می‌گیرند. پروازهای ایمن و مدرن یکی از انتخاب‌های است که مسافران برای به دست آوردن آن تلاش می‌کنند چون این امر رضایت‌مندی تعداد افراد بسیار زیادی را در برگرفته است.

پرواز با هواپیما

خدمات بخش پذیرایی و نقش آن در رضایت‌مندی مسافران

یکی دیگر از پارامترهای که در کیفیت پرواز افراد تأثیرگذار است نوع خدمت‌رسانی است که مهمان‌داران بخش پذیرایی به انجام می‌رسانند. بسیاری از افراد حتی انتظار دارند پروازی که با تأخیر روبرو است برای مسافرین خود خدماتی را در بخش پذیرایی در نظر داشته باشد تا مسافران با مشکل روبرو نشوند اما این امر به فرودگاه و ترمینالی که شما با آن پرواز خود را انتخاب کرده‌اید مربوط می‌شود. کیفیت غذای مربوط به بزرگ‌سالان، افراد سالمند و کودکان از پارامترهای است که در بخش کیفیت پرواز از منظر مسافران قرار داده‌شده است.

کلام آخر

همان‌طور که در طی مقاله پیش رو مطالعه کردید عواملی از قبیل تأخیر در پرواز، خدمت‌رسانی خدمه فرودگاه، پذیرایی از مسافران در طول پرواز و نوع خدمت‌رسانی مهمان‌داران همه و همه از پارامترهای است که بر روی کیفیت پرواز افراد اثرگذار است. البته که نوع خدمت‌رسانی یک پرواز ایمن نقش صددرصدی در این رضایت‌مندی دارد.

باید به شما بگویم برای خرید اینترنتی بلیط هواپیما باید دقت نظر کافی و لازم را داشته باشید تا در طول پرواز دچار مشکل نشوید؛ مثلاً ایرلاین های که در تاریخچه پرواز خود حادثه زیادی را به ثبت رسانده‌اند یا پروازهای که همیشه با تأخیر روبرو است و یا برخی از ایرلاین های که مهمان‌داران متخصص و دوره‌دیده‌ای را ندارد بهتر است از لیست شما خط‌زده شوند. این امر بدون شک تجربه خوشی را در طول یک سفر برای شما رقم می‌زند اگر با درایت و هوشمندی دست به خرید بزنید. امید است مطالب ارائه‌شده از نظرات و تجربیات مسافران برحسب آخرین آمار موردتوجه شما عزیزان قرارگرفته باشد و تجربه‌ای برای شما سفر اولی‌ها بوده باشد.

 


نویسنده:
کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/3gk5zd