پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
کد خبر: 86280
تاریخ انتشار: 1402/01/29 16:15
همه‌چیز درباره روند بازار تلویزیون در ماه نخست سال

تلویزیون ایرانی 100 میلیون تومان! | قیمت تلوزیون رکورد شکست!

تلویزیون جی‌پلاس با ابعاد غول‌پیکر و قیمت بالا، در بسته‌بندی با ابعاد ۲ متر و ۳۰ سانتیمتر در ۱۴۰ سانتیمتر و با ضخامت ۴۰ سانتیمتر قرار دارد که احتمالا برای حمل و نصب به جرثقیل نیاز خواهد شد.

تلویزیون جی‌پلاس مدل PQ842 با قیمت نزدیک به ۹۹ میلیون تومان، حداقل بین تلویزیون‌های تولید شده توسط برند‌های داخلی رکورد قیمت را به‌حساب می‌آورد. در حالی که تلویزیون سایز ۷۵ اینچی با برچسب قیمت ۶۰ میلیون تومان هم در اختیار جی‌پلاس است. اگر افراد جسارت و جرات داشته باشند، می‌توانند با پرداخت ۷۱ میلیون تومان، تلویزیون شیائومی ۷۵ اینچی مدل Q1 را از بازار غیررسمی خریداری کنند. همچنین، تلویزیون دوو مدل S7100 نیز بین خریداران تلویزیون ۵۵ اینچی محبوب است که فعلا با قیمت نزدیک به ۲۲ میلیون تومان به فروش می‌رسد. به علاوه، تلویزیون شیائومی مدل 4S با قیمت حدود ۲۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد و با پرداخت ۲۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان، می‌توان نسخه قاچاق تلویزیون شیائومی مدل P1 را خرید. در چنین شرایطی، تلویزیون‌های ایرانی بازار را به تسخیر خود درآورده‌اند و ترس و وحشت از دستگاه‌های قاچاق، تقریبا باعث شده است که تلویزیون‌های ایرانی یکی یکی رکورد‌های قیمت خود را بشکنند.

خرید تلویزیون ایرانی؛ گران‌ترین محصول بازار

گران‌ترین تلویزیون ایرانی موجود در بازار رسمی احتمالا تولید برند جی پلاس است با قیمتی نزدیک ۹۹ میلیون تومان! مغزتان سوت کشید نه؟ بالاخره با تلویزیونی مجهز به فناوری QLED طرف‌حساب هستیم که از نمایشگر سایز ۸۶ اینچ برخوردار است. محض اطلاع بگوییم ابعاد محصول در حالت بسته‌بندی دو متر و ۳۰ سانتیمتر در ۱۴۰ سانتیمتر و با ضخامت ۴۰ سانتیمتر است. پس تقریبا در بیشتر آسانسور‌هایی که مردم عادی در ساختمان‌هایشان دارند جا نمی‌شود و شاید مجبور شوید آن را با جرثقیل به خانه ببرید. جی پلاس در حال حاضر همچنین دو دستگاه تلویزیون ۷۵ اینچی با قیمت ۵۵ میلیون و ۶۰ میلیون تومان دارد.

قیمت تلویزیون TCL مدل C635i با سایز ۶۵ اینچ به ۳۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان می‌رسد. همین برند یک دستگاه تلویزیون QLED با سایز ۵۵ اینچ دارد که قیمتش بحدود ۳۰ میلیون تومان است. سام الکترونیک، برند ایرانی که تلاش می‌کند جای سامسونگ را بگیرد هم یک تلویزیون ۵۸ اینچی با نام TU6500 دارد که برای خریدش باید در انتهای فروردین ۱۴۰۲، حدود ۲۴ میلیون تومان پول داشته باشید. با همین بودجه می‌توان سراغ تلویزیون جی پلاس ۵۸ اینچی مدل PU726 رفت.

قیمت تلویزیون ایکس ویژن مدل XYU735 و XYU715 در سایز ۵۵ اینچ، به‌ترتیب حدود ۲۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و ۲۲ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان است. همچنین گزینه خرید تلویزیون ایکس ویژن مدل XYU755 و XYU725 را با همین سایز به قیمت ۲۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و ۲۲ میلیون و ۳۵۲ هزار تومان پیش رو دارید. هر چهار تلویزیون به اندروید مجهز هستند. اگر به چشم‌تان وسوسه‌کننده آمدند بهتر است بدانید ایکس‌ویژن و TCL هر دو توسط یک برند یعنی مادیران تغذیه و پشتیبانی می‌شوند. چیزی شبیه وضعیت دوو و اسنوا که مالک هر دوتایشان گروه صنعتی انتخاب در اصفهان است.

تلویزیون اسنوا مدل SK14100 را با سایز نمایشگر ۵۵ اینچ باید به قیمت ۲۲ میلیون و ۴۸۰ هزار تومان خریداری کرد. با ۲۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان می‌توان سراغ خرید تلویزیون دوو مدل S7000 رفت. هر دو دستگاه به پنل IPS مجهز هستند و در اقدامی قابل‌توجه سیستم‌عامل آن‌ها با رابط کاربری هوما عرضه شده است. با بودجه ۲۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان می‌توان نمونه‌های ۵۵ اینچی مدل 7300 و 7100 تلویزیون دوو را هم در بازار پیدا کرد.

تلویزیون جی پلاس مدل PQ736S، ممکن است ارزان‌ترین تلویزیون QLED سایز ۵۰ اینچ باشد که فعلا با قیمت ۲۰ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان در بازار پیدا می‌کنید.

خرید تلویزیون ایرانی؛ پرفروش‌ترین محصول بازار

خرید تلویزیون سایز ۶۵ و ۷۵ اینچ توسط تولیدکننده‌ها پروموت می‌شود. حداقل دو تا برند از اول سال تا الان در تبلیغات خود تلاش کرده‌اند خریداران را برای انتخاب چنین محصولی تشویق کنند. تلویزیون ۵۵ اینچی هم ترند جهانی است و از چند سال پیش تا الان توصیه می‌کنند بی‌توجه به سایز و اندازه اتاق یا مثلا فاصله نشستن شما تا تلویزیون، سراغ یک مدل ۵۵ اینچی بروید تا حسی نزدیک به سالن سینما یا استادیوم ورزشی را تجربه کنید. روند بازار با این تبلیغات مغایرت دارد. شاید، چون قیمت‌ها اجازه نمی‌دهد مردم موقع خرید تلویزیون بلندپروازانه تصمیم بگیرند.

قیمت تلویزیون ایرانی رکورد شکست؛ ۹۹ میلیون!تصویر تلویزیون ۹۹ میلیونی ایرانی که به فناوری QLED و نمایشگر ۸۶ اینچ مجهز است

مدل‌های پرفروش تلویزیون به گواهی فروشنده‌ها و فعالان بازار بیشتر نمونه‌های ۴۰ تا ۵۰ اینچ هستند. تلویزیون جی پلاس، بست، دوو، سام الکترونیک، TCL، اسنوا، ایکس ویژن و شهاب هر کدام در این بخش امتیاز ویژه‌ای دارند. یکی شبکه فروش قدرتمندی دارد و دیگری توانسته به لطف فروش اقساطی جای پای خود را در بازار باز کند. یکی از تبلیغات چهره به‌چهره و دیگری از واحد پشتیبانی و گارانتی کمک می‌گیرد.

تلویزیون جی پلاس PU746 با سایز ۵۰ اینچ و قیمت حدود ۱۹ میلیون تومان، جزو گزینه‌های پرفروش حال حاضر بازار است. تلویزیون پرفروش جی پلاس، رتبه انرژی خوبی ندارد و رابط کاربری‌اش معمولا روی اعصاب مخاطب می‌رود. درباره میزان حافظه‌موقت آن اغراق کرده‌اند و ریموت کنترلش می‌تواند شما را تا مرز جنون ببرد. پایه‌ها بی‌نهایت زشت هستند، اما استفاده از پنل 4K کمک کرده این تلویزیون جزو نمونه‌های پرفروش و محبوب بازار قرار بگیرد.

تلویزیون دوو مدل S7100 دیگر تلویزیون محبوب بازار است. استفاده از پنل سایز ۵۵ اینچ با قابلیت پخش تصاویر 4K، رتبه انرژی A، توان ۳۰ وات خروجی صدای و سیستم‌عامل اندروید از مزایایی تلویزیون محبوب دوو هستند. قیمت ۲۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومانی و اندروید نسخه ۹ را عیب در نظر بگیرید.

تلویزیون سام با مدل‌های ۵۰ اینچ T5300 و T5350 خودش را بین پرفروش‌ها جا کرده است. مدل اول را می‌توان ۱۳ میلیون تومان خرید و قیمت مدل دوم حدود ۱۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است. هیچکدام سیستم‌عامل ندارند و یک تلویزیون تمام HD به‌حساب می‌آیند. اگر در همین سایز تصویر، دنبال مدل‌های هوشمند پرفروش بگردید فروشنده‌ها تلویزیون سام مدل TU7550 با قیمت ۱۷ میلیون و تلویزیون جی پلاس، مدل S7000 با قیمت ۱۹ میلیون تومان را توصیه می‌کنند. بهتر است تلویزیون TCL مدل P725 سایز ۵۰ اینچ با قیمت ۱۹ میلیون و تلویزیون ایکس ویژن مدل XCU735 با قیمت ۱۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان را هم جزو گزینه‌ها قرار دهید و بررسی کنید.

تلویزیون ۴۳ اینچی پرفروش یکی جی پلاس مدل PH618 است که ۱۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان فروخته می‌شود و یک تلویزیون هوشمند به حساب می‌آید. دیگری تلویزیون نکسار مدل C412 که باید دستگاهی ساده و بی‌زرق با قیمت هشت میلیون و ۹۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شود. تلویزیون سام الکترونیک مدل T5200 با قیمت هشت میلیون و ۶۰۰ هزار تومان را هم موقع خرید نمونه‌های ۴۳ اینچی بررسی کنید. دستگاهی ساده است که با کیفیت تمام HD کار می‌کند و قابلیت اتصال به اینترنت را ندارد، اما حداقل خریداران به‌خاطر سروشکل و قیافه‌اش یا قیمت هشت میلیون و ۶۰۰ هزار تومان، از آن با آغوش باز استقبال کرده‌اند.

خرید تلویزیون ایرانی؛ ارزان‌ترین محصول بازار

قیمت تلویزیون پارس مدل H300 پنج میلیون و ۶۶۶ هزار تومان است. تقریبا با ارزان‌ترین تلویزیون بازار طرف هستیم که در سایز ۳۲ اینچ عرضه می‌شود. با این حال، چون از تبلیغات خوبی برخوردار نیست از رقبا عقب افتاده. در بازه نمایشگر‌های ۳۲ اینچی، تلویزیون نکسار مدل C412 با مشخصات مشابه، و قیمت شش میلیون و ۱۵۰ هزار تومان از بخت و اقبال بیشتری نزد خریداران برخوردار است. تلویزیون بست مدل BN3080 با قیمت شش میلیون و ۱۳۰ هزار تومان، تلویزیون جی پلاس مدل PD618 با قیمت حدود هشت میلیون، تلویزیون سام الکترونیک مدل T4600 با قیمت شش میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، تلویزیون اسنوا مدل NK12400 با قیمت شش میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و حتی تلویزیون هیمالیا مدل HM-32SD با قیمت هفت میلیون تومان موقعیت بهتری بین تلویزیون‌های ۳۲ اینچی دارند و به عنوان ارزان‌ترین تلویزیون‌های حال حاضر بازار شناخته می‌شوند. در ازای این ارفاق اقتصادی، کیفیت پخش تصویر در پنل این تلویزیون‌ها به 720p محدود شده است.

تلویزیون نکسار مدل C412 با قیمت هشت میلیون، احتمالا ارزان‌ترین انتخاب بین تلویزیون‌های سایز ۴۰ اینچ است. خریداران این تلویزیون حداقل به کیفیت تصویر تمام HD دسترسی پیدا می‌کنند. با پرداخت ۵۰۰ هزار تومان پول بیشتر می‌توان تلویزیون پارس مدل P43F300 خرید که سه اینچ بزرگتر است. ارزان‌ترین تلویزیون ۵۰ اینچی به برند نکسار تعلق دارد. با پرداخت ۱۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان می‌توانید H50C414 بخرید. تلویزیون سام مدل TU7500 همین موقعیت را بین تلویزیون‌های سایز ۵۵ اینچ دارد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/3e87zy