پنج‌شنبه 06 اردیبهشت 1403 - 25 Apr 2024
کد خبر: 86476
نویسنده: رپورتاژ
تاریخ انتشار: 1402/03/11 12:20

استعلام برچسب اصالت کالا

در این مقاله قصد داریم تا روش هایی برای استعلام برچسب اصالت کالا معرفی کنیم. شما برای انجام این استعلام ها به ابزار خاصی نیاز ندارید؛ صرف داشتن یک تلفن همراه هوشمند می تواند کافی باشد. بنابراین تا انتهای مقاله را با ما همراه باشید تا درباره این روش ها بیشتر بدانید.
استعلام برچسب اصالت کالا

استعلام لیبل اصالت کالا یکی از کار هایی است که هر شهروندی باید آن را بلد باشد تا بتواند در انتخاب کالای اصل از تقلبی به اشتباه نیفتد.

با توجه به گرانی بی سابقه همه مواد و محصولات، امروزه شناسایی اجناس اصل از تقلبی به یک موضوع بسیار مهم و حیاتی تبدیل شده است. اگر شما هم از آن دسته افراد هستید که هنوز اطلاعاتی درباره این برچسب مهم ندارید؛ لازم است تا درباره آن چیز هایی بیاموزید. به صورت خلاصه می توان چنین گفت که استعلام برچسب اصالت کالا، می تواند در انتخاب محصول اصل به مردم کمک کرده و آن ها را در خرید محصولی استاندارد و قانونی کمک کند.

هر شهروندی می تواند با استفاده از استعلام برچسب اصالت کالا، اطلاعات بسیار دقیق و کاملی از محصول مورد نظرش به دست آورد. اطلاعاتی مثل تاریخ تولید و انقضا محصول، کشور و شرکت تولید کننده آن، اصل و یا تقلبی بودن محصول و… . کلیه این اطلاعات و بیشتر از آن بر روی هر لیبل اصالت کالا وجود دارد و شما با یک استعلام ساده می توانید به همه آن ها دست پیدا کنید.

برچسب اصالت

برچسب اصالت

تا به اینجا درباره اهمیت استعلام لیبل اصالت کالا صحبت کردیم. اما خود عملیات استعلام را چگونه می توان انجام داد؟

استعلام برچسب اصالت کالا از سامانه رسمی سازمان غذا و دارو

پیش از هر چیز باید بدانید که مجوز چاپ و درج لیبل اصالت از طریق همین سازمان اعطا می شود. بنابراین خود سازمان غذا و دارو یک سامانه ویژه برای استعلام برچسب اصالت کالا برای محصولات مرتبط با این حوزه ایجاد کرده است. بنابراین هر محصول مرتبط با حوزه سلامت در این سامانه ثبت شده و قابل استعلام می باشد.

برای استعلام برچسب اصالت کالا، برای کالا هایی که مرتبط با حوزه سلامت هستند؛ شما باید وارد سامانه رسمی سازمان غذا و دارو، یعنی سامانه TTAC شوید. در اینجا یک سری اطلاعات از شما خواسته می شود که با وارد کردن آن ها، عملیات استعلام لیبل اصالت کالا انجام شده و اطلاعات محصول مورد نظر نمایش داده می شود.

پس از انجام عملیات استعلام برچسب اصالت کالا، سامانه یک سری اطلاعات را به شما نمایش می دهد که اصل و یا تقلبی بودن محصول را به شما نشان می دهد. در صورتی که محتوای مندرج بر روی برچسب اصالت کالا با آن چه که از نتیجه استعلام به دست آورده اید یکسان بود؛ اثبات کننده اصالت کالا و در صورت عدم تطابق، تقلبی بودن محصول اثبات می گردد. با مشاهده یک محصول تقلبی، شما می توانید مراتب شکایات خود را به سازمان های مربوطه اعم از سازمان غذا و دارو و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اطلاع دهید.

 استعلام برچسب اصالت کالا از طریق سامانه های تلفنی و پیامکی

 یکی دیگر از روش های استعلام لیبل اصالت کالا، استفاده از شماره تلفن گویا و یا سامانه پیامکی است. در این روش، شما بدون نیاز به امکانات خاص، تنها با داشتن یک تلفن همراه ساده و یا تلفن ثابت، عملیات استعلام را انجام دهید. بر روی هر برچسب اصالت کالا یک کد ۱۶ رقمی نوشته شده است. شما می توانید با ارسال این کد ۱۶ رقمی به سامانه پیامکی، عملیات استعلام برچسب اصالت کالا را انجام دهید. همچنین می توانید با شماره تلفن گویای موجود بر روی برچسب تماس گرفته و این کد را در آنجا وارد کنید تا عملیات استعلام به صورت خودکار انجام شود. این روش برای زمانی که به اینترنت دسترسی ندارید و می خواهید به سرعت عملیات استعلام را انجام دهید بسیار راحت و کاربردی است. اما این ها تنها روش های استعلام نبوده و شما می توانید با استفاده از بارکد نیز عملیات استعلام را انجام دهیم.

استعلام بارکد

استعلام بارکد

 استعلام برچسب اصالت کالا با استفاده از بارکد

 از دیگر روش های استعلام لیبل اصالت کالا، استفاده از بارکد می باشد. بر روی هر برچسب اصالت کالا یک بارکد وجود دارد که اطلاعات مربوط به آن کالا را در خود دارد. شما می توانید با استفاده از یک دستگاه بارکد خوان ساده عملیات استعلام بارکد را انجام دهید. همچنین در صورتی که به این دستگاه ها دسترسی نداشته باشید؛ می توانید با استفاده از تلفن همراه هوشمند خودتان نیز این کار را انجام دهید. تنها کافی است با اپلیکیشن هایی که بارکد خوانی می کند؛ یک بار بارکد موجود بر روی برچسب را اسکن کنید. پس از این کار، اطلاعات محصول در کسری از ثانیه به شما نمایش داده می شود.

استعلام برچسب اصالت چه اهمیت و یا مزیت هایی دارد؟

 استعلام لیبل اصالت کالا یکی از روش های بسیار دقیق و موثری است که با استفاده از آن می توانید از اصل و یا تقلبی بودن کالا مطلع شوید. علاوه بر این، شما می توانید از قانونی و یا قاچاق بودن محصول نیز مطمئن گردید. در کنار همه این ها لیبل اصالت کالا صرفاً به محصولاتی تعلق می‌گیرد که بتوانند استاندارد های ویژه‌ای را رعایت کنند. بنابراین داشتن برچسب اصالت کالا به معنی استاندارد بودن محصول نیز است. در مورد محصولات مرتبط با حوزه سلامت، استعلام لیبل اصالت کالا همچنین می تواند سالم بودن و بهداشتی بودن محصول را نیز اثبات کند.

 یکی از فواید استعلام برچسب اصالت کالا، جلوگیری از قاچاق کالا می باشد. شاید برایتان سوال باشد که یک استعلام ساده ما چگونه می تواند از قاچاق کالا جلوگیری کند؟ می توان چنین پاسخ داد که شما پس از استعلام برچسب اصالت کالا، می توانید از قانونی و یا قاچاق بودن آن کالا مطلع شوید. در صورت مواجهه با یک کالای قاچاق، استعلام آن برچسب نتیجه درستی نمایش نخواهد داد. بنابراین شما می ‌توانید با ارائه گزارشی به نهاد های مربوطه، موضوع را پیگیری کنید تا جلوی قاچاق آن محصول گرفته شود. جالب است بدانید که برچسب اصالت کالا، صرفاً به کالا هایی تعلق می گیرد که از طریق گمرکات رسمی کشور وارد شده باشد. بنابراین هرگونه کالای غیر قانونی و یا به عبارت دیگر، کالا های قاچاق نمی توانند برچسب اصالت را دریافت کنند.

لیبل اصالت

لیبل اصالت

 از دیگر فواید استعلام برچسب، می ‌توان به افزایش سطح کیفی محصولات اشاره کرد. باید بدانید که هر محصولی نمی تواند برچسب اصالت دریافت کند و صرفاً در صورت رعایت یک سری استاندارد ها و داشتن برخی مجوز های خاص، موفق به اخذ آن می گردد. بنابراین در صورتی که یک محصول فاقد برچسب اصالت کالا باشد؛ استاندار نبوده و مورد اقبال مصرف کنندگان قرار نمی گیرد. بنابراین با گذر زمان، به تدریج کالا های غیر استاندارد مشتری نخواهند داشت و در نتیجه، شرکت ‌های تولید کننده مجبور می‌شوند تا سطح کیفی محصولات خود را بالا برده و یا از بازار رقابت حذف شوند.

 

برچسب ها : لیبل اصالت,لیبل اصالت کالا,لیبل اصالت دارو,لیبل اصالت خام,لیبل اصالت کالا چیست,لیبل اصالت کالا چاپ,لیبل اصالت چیست,لیبل اصالت به انگلیسی,لیبل اصالت مکمل,لیبل اصالت چاپی,خرید لیبل اصالت کالا,خرید برچسب اصالت,فروش برچسب اصالت کالا,قیمت لیبل اصالت


نویسنده:
کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/3966g7